Podczas wrześniowych targów pojazdów użytkowych w Hanowerze odbędzie się premiera nowego przedstawiciela ciężarówek Mercedes-Benz. Obecnie trwają testy zakamuflowanych egzemplarzy modelu.
Antos został zaprojektowany z myślą o zróżnicowanych potrzebach ciężkiego transportu dystrybucyjnego. Model łączy przyjazną obsługę z ekonomicznością. Stylistycznie Antos jest "krewnym" Actrosa lecz osobne cechy nadają mu indywidualny charakter.
Kabina kierowcy ma szerokość 2,30 m. Dostępna będzie w rozmiarze krótkim oraz średnim. Obydwa warianty cechują się łatwym dostępem do wnętrza oraz dobrą ergonomią.
Antosy będą napędzane rodziną silników Blue Efficiency Power. Do wyboru będzie 13 motorów o mocy od 238 do 510 KM. Wszystkie egzemplarze spełniają normę spalin Euro VI. Oferta Mercedes-Benz obejmie 67 wariantów rozstawów osi, od 2650 do 6700 mm. Auto dysponować będzie zautomatyzowaną przekładnią PowerShift oraz opcjonalnymi systemami bezpieczeństwa, np. Active Brake Assist, który wykrywa przeszkody stacjonarne.
Poza wersjami podstawowymi Antos będzie dostępny w wersjach specjalistycznych. Odmiana Loader przeznaczona będzie dla przewozu najcięższych ładunków, natomiast opcja Volumer dzięki niżej zamocowanemu siodłu, niewielkiej wysokości ramy i 3-metrową wysokością wnętrza zabudowy sprzyjają maksymalizacji przestrzeni ładunkowej.