Mercedes-AMG E 63: najmocniejsza Klasa E w historii

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Gama Mercedesa Klasy E wzbogaciła się o najmocniejszy w historii wariant. Zamontowany pod maską AMG E 63 silnik generuje zależnie od wersji 571 lub 612 koni mechanicznych.

Samochód posiada nowy pas przedni - pokrywa silnika została osadzona jak w modelach coupe. Przednia krawędź maski nie dosięga lamp, nadkola poszerzono o 17 mm, zdecydowano się także na użycie nowej osłony chłodnicy z dwiema srebrnymi listwami, pionowym żebrowaniem i oznaczeniem AMG. Przedni zderzak posiada czarne prowadnice powietrza, masywny spojler oraz duże wloty powietrza po bokach. Z tyłu natomiast uwagę zwracają spojler, zderzak z nakładką w kształcie dyfuzora oraz dwie podwójne końcówki układu wydechowego. Wyróżnikiem mocniejszej wersji S są chromowane wstawki progów i tylnego zderzaka.

W kabinie znajdziemy szereg specjalnie zaprojektowanych detali - sportową, obszytą czarną skórą kierownicę z galwanizowanymi łopatkami zmiany biegów, przednie fotele sportowe czy nowe tapicerki ze skóry nappa lub połączenia skóry z mikrofibrą. Opcjonalnie dostępne będą siedzenia AMG Performance ze zintegrowanymi zagłówkami. Standardowo zaś montowane będą dwa wyświetlacze na kokpicie, panel wskaźników z motywem flagi wyścigowej czy analogowy zegarek IWC.

Zarówno odmiana AMG E 63 4MATIC+, jak i AMG E 63 S MATIC+, są napędzane potężnym silnikiem 4,0 V8 biturbo, z którym współpracuje 9-biegowa sportowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT. W pierwszym przypadku generuje ona 571 KM i 750 Nm, a w drugim - 612 KM i 850 Nm. Pozwala to na osiągnięcie prędkości 100 km/h w czasie odpowiednio 3,4 i 3,5 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h, można ją jednak opcjonalnie podnieść do 300 km/h. Jednostka napędowa korzysta z układu podwójnego turbodoładowania z dwiema turbosprężarkami umieszczonymi nie na zewnątrz, ale pomiędzy rozwartymi głowicami cylindrów. Taka konfiguracja, zwana "gorącą fałką", przynosi szereg korzyści: pozwala zachować kompaktowe wymiary silnika, uzyskać spontaniczną reakcję na wciśnięcie pedału gazu, a także niską emisję spalin.

W celu zwiększenia osiągów silnika po raz pierwszy zastosowano turbosprężarki typu twin-scroll. Ich obudowy podzielono na dwa równoległe kanały, które w połączeniu z dwoma osobnymi wylotami z kolektora wydechowego pozwalają oddzielnie sterować dopływem spalin do wirnika turbiny. Spaliny z pierwszego i czwartego cylindra trafiają do jednego kanału, a z drugiego i czwartego cylindra - do drugiego kanału. Celem jest ograniczanie wzajemnych zakłóceń, jakie mogą powodować suwy wydechu w poszczególnych cylindrach, spada też ciśnienie zwrotne. Silnik otrzymał także nowe tłoki, zoptymalizowane układy - dolotowy i chłodzenia powietrza doładowującego oraz zmienione oprogramowanie. Znane z innych modeli rozwiązania obejmują m.in. bezpośredni, natryskowy wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, wymiennik powietrze-woda w układzie chłodzenia powietrza doładowującego, system zarządzania pracą alternatora, funkcja ECO start/stop i tryb żeglowania. Oba modele E 63 są oferowane wyłącznie z napędem na cztery koła
AMG Performance 4MATIC+.

Światowa premiera nowej Klasy E odbędzie się 16 listopada, w dniu inauguracji salonu samochodowego w Los Angeles. Sprzedaż modelu ruszy 16 stycznia 2017 r., a pierwsze egzemplarze pojawią się u dealerów po 2 miesiącach.

Źródło: Mercedes

ll/Wirtualna Polska

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy