Polska oferta Mazdy MX-5 po wersjach Spring i Summer Edition wzbogaca się o model z automatyczną skrzynią biegów.
Auto napędzane jest dwulitrowym silnikiem MZR. Automatyczna przekładnia posiada funkcję Direct Activematic (DAM), pozwalającą zmieniać biegi ręcznie za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy bez konieczności przełączania w tryb manualny.
Zapewnia to sportowe wrażenia jazdy i jest przydatne szczególnie przy pokonywaniu wzniesień, zakrętów oraz podczas wyprzedzania. Gdy system kontrolujący skrzynię biegów ustali że dalsza jazda na niższym biegu nie jest konieczna, mechanizm powraca do pracy w trybie automatycznym.
System Activematic zawiera też funkcję Active Adaptive Shift, która monitoruje nachylenie drogi i analizuje zakręty, wychylenia pedału gazu i hamulca, przyspieszenie wozu oraz sposób kierowania nim - wszystko w celu ustalenia optymalnej strategii zmiany biegów.
Zapewnia to dynamiczną charakterystykę pracy przekładni, zgodną z zamierzeniami kierowcy. W połączeniu z automatyczną skrzynią silnik rozwija 160 KM przy 6 700 obr/min i 188 Nm przy 5 000 obr/min. Ogranicznik obrotów ustawiono na 7 000 obr/min. Auto zużywa średnio 7,9 l/100 km i emituje 188 g CO2/km.
Wersja "Sport" poza automatyczną skrzynią została też wyposażona w alarm antywłamaniowy i system monitorowania ciśnienia w ogumieniu.
Auto w tej konfiguracji kosztuje 112 700 brutto