Marki z najbardziej wytrzymałymi silnikami

Przed zakupem auta warto sprawdzić, który producent wytwarza najmniej awaryjne jednostki napędowe

Obraz
Źródło zdjęć: © Thinkstock

/ 11Z dala od serwisu

Obraz
© Thinkstock

Awarie silników bywają najbardziej problematycznymi i najbardziej kosztownymi usterkami, jakie mogą przytrafić się właścicielom samochodów. Dlatego przed zakupem auta warto sprawdzić, który producent wytwarza najmniej awaryjne jednostki napędowe.

Brytyjska firma ubezpieczeniowa, Warranty Direct, która oferuje usługi gwarancyjne, przeprowadziła badanie, sprawdzające usterkowość silników. Statystyka ujęła zarówno najnowsze samochody, jak i nieco starsze modele. Prezentowaliśmy listę marek, których jednostki napędowe psują się najczęściej. Teraz przedstawiamy firmy, które mogą pochwalić największą bezawaryjnością.

Podobnie jak w przypadku producentów, którzy nie wypadli najlepiej, również tu jest kilka niespodzianek. Okazuje się, że niektóre marki, których samochody uchodzą za usterkowe, oferują bardzo solidne silniki. Nawet po kilkuset tysiącach kilometrów sprawują się bezproblemowo.

sj/mw/sj

/ 1110. Land Rover

Obraz
© zdjęcie producenta

Stare Land Rovery, choć idealne do jazdy w każdym terenie, miewały problemy z jakością. Szczególnie w przypadku Range Roverów, w których po kilku latach użytkowania potrafiły zawieść silniki. Jak się okazuje, brytyjska marka, przechodząc z rąk do rąk (należała między innymi do BMW i Forda), zyskała na jakości. Dzisiaj znajdziemy niewiele samochodów, które równie sprawnie radzą sobie w terenie, a zarazem wytrzymują trudy takiego użytkowania. Niestety, za taką jakość trzeba słono zapłacić.

Awaryjność silników - 1,38 proc.

/ 119. Nissan

Obraz
© zdjęcie producenta

Japońskie marki od lat mogą pochwalić się wysoką niezawodnością. Nie inaczej jest w przypadku Nissana, który przez długi czas udowadniał swoją solidność, choć produkuje w kooperacji z Renault, które jest na liście producentów najbardziej awaryjnych silników. Małym problemem dla Nissana może jednak być wiadomość, że japońska konkurencja znalazła się jeszcze wyżej w rankingu bezawaryjnych silników.

Awaryjność silników - 1,32 proc.

/ 118. Ford

Obraz
© zdjęcie producenta

Ford nigdy nie był liderem niezawodności, jednak nie odbiega też od średniej, wyznaczonej przez konkurencję. Jak pokazuje badanie Warranty Direct, marka ta może się pochwalić dość solidnymi silnikami. Zapewne wynika to z faktu, że jednostki Forda są nie są skomplikowane. Proste konstrukcje nie oferują takiej mocy, jak u konkurentów, ale zapewniają długą i bezproblemową eksploatację. Pozostaje pytanie: co z najnowszymi silnikami? Takimi, jak 1.0 EcoBoost, który - choć oszczędny, jest bardzo wysilony.

Awaryjność silników - 1,25 proc.

/ 117. Fiat

Obraz
© zdjęcie producenta

Pozycja włoskiego producenta na liście może być pewnym zaskoczeniem. Fiat nigdy nie słynął z tworzenia bezawaryjnych samochodów, jednak same silniki prezentują się lepiej, niż reszta konstrukcji. Stosunkowo proste i sprawdzone rozwiązania, dają efekt w postaci małej usterkowości. Silniki Fiata nie sprawiają większych problemów, nawet po latach użytkowania i wypadają zdecydowanie lepiej od bezpośredniej konkurencji.

Awaryjność silników - 1,17 proc.

/ 116. Lexus

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochody japońskiej marki premium, od lat są uznawane za jedne z najlepiej wykonanych i najbardziej niezawodnych. Oczywiście, ich silniki też mogą pochwalić się małą awaryjnością. W ten sposób Japończycy pokazali, że mocne i zaawansowane technicznie jednostki mogą pokonywać wiele kilometrów bez wizyty w warsztacie.

Awaryjność silników - 0,99 proc.

/ 115. Jaguar

Obraz
© zdjęcie producenta

Kolejną niespodziankę sprawił Jaguar. Brytyjska marka tworzy samochody premium o świetnych osiągach i ciekawej stylistyce, którym nie brak charakteru. Niestety, na drodze do pokonania firm, królujących w tym segmencie, stają problemy z jakością. Okazuje się, że w przypadku Jaguarów, silniki zdecydowanie są bardziej niezawodne, od pozostałych elementów. Zapewne nie bez znaczenia jest wspólna technologia z Land Roverem.

Awaryjność silników - 0,98 proc.

/ 114. Volvo

Obraz
© zdjęcie producenta

Szwedzka marka słynie z produkcji samochodów, które pokonują setki tysięcy kilometrów i niezależnie od warunków, cieszą się świetną kondycją. Słynne, sportowe modele P1800, nie tylko pięknie wyglądają, ale też są wyjątkowo wytrzymałe. Rekordzista pokonał takim autem ponad 4,8 mln km. Młodsze modele Volvo również nie mają się czego wstydzić. Pewne wątpliwości mogą jednak budzić najnowsze konstrukcje, bo Szwedzi stali się zwolennikami downsizingu i już prawie wszystkie jednostki napędowe wyposażają w turbiny.

Awaryjność silników - 0,90 proc.

/ 113. Mercedes-Benz

Obraz
© zdjęcie producenta

Stare Mercedesy były, a raczej nadal są, synonimem niezawodności. Na szczególną pochwałę zasługują silniki, które równie dobrze radzą sobie, pokonując kilometry w europejskiej taksówce, jak i w afrykańskim buszu. Choć koniec prostych konstrukcji oznacza, że nowe Mercedesy najprawdopodobniej nie będą już tak solidne, to marka ze Stuttgartu wyróżnia się na tle pozostałych niemieckich producentów. BMW i Audi znalazły się na liście wytwórców najbardziej awaryjnych silników. Ta druga marka zajęła nawet najgorszą pozycję wśród firm, które jeszcze istnieją. Dla kontrastu, Mercedes okazał się liderem klasy premium.

Awaryjność silników - 0,84 proc.

10 / 112. Toyota

Obraz
© zdjęcie producenta

Toyota wróciła na miejsce lidera pod względem liczby wyprodukowanych samochodów. Ten ranking pokazuje jeden z głównych powodów. Choć można narzekać np. na jakość materiałów, stosowanych w tych japońskich autach, to ich właściciele chętnie kupują kolejne modele tej marki. Dzieje się tak za sprawą małej usterkowości Toyoty. Również silniki, przez lata dopracowywane, bez problemu radzą sobie z trudami długiego użytkowania. Toyota wpisuje się też w prawidłowość, że jednostki montowane w popularnych modelach są bardziej wytrzymałe - wynik tej marki jest zdecydowanie lepszy od Lexusa.

Awaryjność silników - 0,58 proc.

11 / 111. Honda

Obraz
© zdjęcie producenta

Niekwestionowanym liderem rankingu, przygotowanego przez Warranty Direct jest Honda, której silniki psują się dwa razy rzadziej, niż w przypadku Toyoty. Japońska marka już przed laty opracowała silniki, wykorzystujące nowoczesne rozwiązania, a to pozwoliło na skuteczne dopracowanie jednostek, które dzisiaj mogą pochwalić się wzorową niezawodnością. Zaledwie 1 na 344 właścicieli zgłaszał problemy z pracą silnika.

Awaryjność silników - 0,29 proc.

* Dołącz do nas na Facebooku. * sj/mw/sj, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę