Majówka 2016. Na tych trasach czekają nas największe korki

Majówkowe wyjazdy zaczniemy w piątek 29 kwietnia. Największych korków możemy spodziewać się w godzinach wieczornych. Kłopoty będą mieli także kierowcy, którzy wyruszą w trasy 30 kwietnia. A potem przerwa i powrót korków 3 maja. Które trasy w Polsce sprawią kierowcom najwięcej trudności? Oto nasza prognoza.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia

/ 7Majówka 2016. Na tych trasach czekają nas największe korki

Obraz
© Fotolia

Największych korków można spodziewać się oczywiście w piątek i sobotę oraz we wtorek na trasach wyjazdowych i wjazdowych do wielkich miast. Warszawiacy tradycyjnie ruszają na północ: na Mazury i nad morze oraz na południe: w góry. Podobnie poznaniacy, dla których dojazd na Dolny Śląsk i w Tatry od zawsze był problemem. Wrocławianie korkują się na wjazdach na autostradę, a mieszkańcy Trójmiasta zmagają się z kilkunastoma remontami wokół aglomeracji, które utrudniają im wyjazdy. Najtrudniejszą sytuację mają mieszkańcy Krakowa, na których na drodze w Tatry czeka remont "Zakopianki", a na drodze na północ kraju: remonty na trasie S7.

W 2015 roku - już po majówce - firma NaviExpert przeanalizowała dane dotyczące średnich czasów przejazdów samochodów poruszających się po trasach wylotowych w Warszawie, Poznaniu i Krakowie. Wynika z nich, że we wszystkich analizowanych miastach kierowcy, którzy postanowili wyjechać na przedłużony weekend w ostatni dzień kwietnia w godzinach popołudniowego szczytu, spędzili w swoich autach średnio 35 proc. czasu więcej niż zwykle.

Jak wynika z tych danych, w Warszawie średnie czasy przejazdów na wylotówkach wydłużyły się o 35 proc., w Poznaniu o 28 proc., a w Krakowie o 43 proc. Należy przy tym zauważyć, że sytuacja bardzo różniła się w zależności od trasy wylotowej. Były takie, na których czas przejazdu wydłużył się o kilkanaście procent, ale zdarzało się, że na pokonanie niektórych trzeba było zarezerwować sobie o 60 czy 70 proc. czasu więcej niż zwykle.

Gdzie możesz spodziewać się największych korków poza miastami podczas majówki 2016? Zobacz dokładną mapę z utrudnieniami.

MAK

/ 71. Nad morze

Obraz
© Materiały prasowe

Na trasie S7 z Trójmiasta w kierunku Elbląga trwają remonty. Prędkość miejscami ograniczona jest do 40 km/h, a największe utrudnienia gwarantują okolice Nowego Dworu Gdańskiego i Elbląga.

Kolejny odcinek trasy S7. Między Miłomłynem a Ostróda trwają prace remontowe. Zwężona jest nawierzchnia, miejscami ruch odbywa się wahadłowo. Przepustowości nie poprawia ograniczenie prędkości na dłuższym odcinku do 50 km/h.

Poprzedni rząd przyciśnięty przez kierowców zdecydował się otwierać bramki na autostradzie A1 podczas newralgicznych weekendów: majówki i weekendów wakacyjnych. Obecna władza nie zamierza kontynuować polityki poprzedników. Kierowcy jadący w stronę polskiego morza i wracający znad niego mogą się spodziewać zatorów na bramkach do poboru opłat. Do momentu wprowadzenia alternatywnego systemu opłat nie ma co liczyć na poprawę sytuacji.

/ 72. Na Mazury i Podlasie

Obraz
© Materiały prasowe

Unowocześnianie trasy numer 8 z Warszawy na Podlasie przedłuża się w nieskończoność. Droga ze stolicy w kierunku Białegostoku przerywana jest remontami, zwężeniami i ograniczeniami prędkości. Newralgiczne mogą okazać się okolice Ostrowi Mazowieckiej i Łomży.

Choć wyjazd z Warszawy w kierunku Warmii i Mazur początkowo wygląda doskonale, to wszystko zaczyna się komplikować już na miejscu. Remonty trwają na drogach Olsztyna i w jego okolicach, na drodze numer 51, łączącej trasę S7 ze stolicą województwa oraz drodze z Mrągowa do Giżycka i z Mrągowa do Ełku.

/ 73. W góry

Obraz
© Materiały prasowe

Na zakończenie przebudowy drogi krajowej numer 7 między Kielcami a Krakowem czekają nie tylko mieszkańcy tych dwóch stolic województw. Na odcinku ponad 100 km utknąć w korku mogą mieszkańcy Warszawy, wybierający się do Krakowa i odwrotnie - krakowianie, planujący wizytę w stolicy. Okolice Brzegów i Mnichowa to największe natężenie zwężeń, ograniczeń prędkości i wyjazdów z budów.

Remont "Zakopianki" na kilku odcinkach rozpoczął się 28 kwietnia, czyli tuż przed majówką. Ta trasa tradycyjnie uważana jest za jedną z najbardziej zakorkowanych i niebezpiecznych w Polsce: to jedyna droga dojazdowa w Tatry dla większości Polaków z północy kraju. Zwężenia i ograniczenia prędkości w okolicach Rabki Zdrój, czyli początek prac nad budową S7, nie pomogą.

/ 74. Na Śląsku

Obraz
© Materiały prasowe

Śląsk jest rozkopany i wiedzą o tym wszyscy jego mieszkańcy oraz odwiedzający najbardziej zaludniony region Polski. Kłopotów można spodziewać się zwłaszcza na drogach 44, 81 i "jedynce" w okolicach Gliwic, Mikołowa, Tychów oraz na trasie do Bielska-Białej.

Tak jak "a-jedynka", tak i "a-czwórka" korkują się przy każdym możliwym weekendowym natężeniu ruchu. Co prawda początek wieloletnich prac związanych ze zmianą nawierzchni postanowiono rozpocząć dopiero po majówce, ale można się spodziewać, że połączenie Śląska z Dolnym Śląskiem i Małopolską znów będzie wymagało odstania dodatkowych godzin.

Trasa S86 to droga o największym natężeniu ruchu w Polsce. Odcinek Sosnowiec-Katowice w obie strony przejeżdża dziennie kilkakrotnie więcej kierowców niż inne najbardziej zatłoczone trasy w Polsce (np. krajową "siódemkę").

/ 75. Wielkopolska i Dolny Śląsk

Obraz
© Materiały prasowe

Od remontów na drodze numer 3 aż gęsto. Zwężenia i ograniczenia prędkości będą dotkliwe zwłaszcza w okolicach Polkowic i Nowej Soli oraz w samej Zielonej Górze.

Główna trasa łącząca stolice Wielkopolski i Dolnego Śląska nigdy nie była drogą szybkiego ruchu. Krajowa "piątka" jest remontowana w okolicach Wrocławia. Na dodatek to trasa bardzo uczęszczana, starego typu: poza obwodnicami Leszna i Rawicza jedzie się jednym pasem, przez miejscowości, a zatem długo.

Sam Poznań i trasy wylotowe z miasta są zakorkowane, ale i tuż po wyjeździe z rodzinnego miasta na Wielkopolan czekają niespodzianki. Na popularnych i uczęszczanych trasach numer 11 i 15 w kierunku Jarocina trwają remonty. Kłopotów można spodziewać się w Nowej Soli, Ostrowie Wielkopolskim i Krotoszynie.

Krajowa "trójka", którą mieszkańcy Dolnego Śląska zmierzają nad morze, remontowana jest w okolicach Gorzowa Wielkopolskiego. W woj. lubuskim remontów jest zresztą znacznie więcej, a większości towarzyszą stałe "udogodnienia": zwężenia i ograniczenia prędkości.

/ 76. Cała Polska na majówce

Obraz
© Marta Sitkiewicz/WP

Reasumując: jak co roku majówka będzie czasem zwiększonego natężenia ruchu. W piątek 29 kwietnia, sobotę 30 kwietnia i wtorek 3 maja możemy spodziewać się kłopotów. Skoro o tym wiadomo, to o zaskoczeniu i związanymi z nim nerwami nie może być mowy. To po prostu trzeba przetrwać.

Dobrego wypoczynku!

MAK

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła