Praca nad nowym modelem Lexusa - modelem IS 250C z nadwoziem typu coupe/kabriolet nie poszła na marne. Jak przystało na luksusowy produkt, zapewnia prestiż, wysoką jakość i nowoczesne rozwiązania techniczne. Jak zapewnia producent - IS 250C został wyposażony w działający najszybciej na świecie, trzyczęściowy dach.
Samochód został tak zaprojektowany, aby zapewniał użytkownikom niski poziom hałasu i jak najmniej zawirowań powietrza podczas jazdy ze złożonym dachem. IS 250C ma bogate, standardowe wyposażenie z dużą ilością układów bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Zmodyfikowany zestaw wskaźników zapewnia lepszą czytelność podczas jazdy ze złożonym dachem, a układy klimatyzacji i audio w sposób automatyczny dopasowują się do warunków jazdy ze złożonym lub rozłożonym dachem. Pokrywa silnika, lampy przednie, klamki drzwi i lusterka pochodzą z wersji sedan. Przeprojektowane zostały jednak elementy poszycia nadwozia. Dzięki temu doskonale pasują do nowego, trzyczęściowego składanego dachu, wykonanego ze stopu aluminium.
Jak wspomnieliśmy na wstępie – dach modelu IS 250C charakteryzuje się najkrótszym na świecie czasem składania i rozkładania. Każda z tych czynności trwa tylko 20 sekund. Mechanizm trzyczęściowego dachu składa się ze szkieletu wykonanego z czterech elementów, 15 silników elektrycznych i 37 czujników, co zapewnia płynne i ciche działanie. Aby rozłożyć lub złożyć dach wystarczy nacisnąć przycisk, znajdujący się na desce rozdzielczej. Mechanizm wyposażono w funkcję „roof brake”, która spowalnia proces rozkładania dachu, kiedy jego krawędź zbliża się do przedniej szyby.
Podczas składania lub rozkładania dachu, górna krawędź pokrywy bagażnika wysuwa się poza obrys tylnego zderzaka. Z tego powodu system został wyposażony w czujniki odległości wbudowane w tylny zderzak, których zadaniem jest wykluczenie ryzyka uszkodzenia elementów systemu w czasie działania. Szkła zestawu wskaźników zostały zmienione tak, aby poprawić widoczność podczas jazdy ze złożonym dachem. Wzrósł kontrast oświetlenia LED, a przenikalność szkieł została zmniejszona z 30% na 20%.
Zwarta konstrukcja mechanizmu składającego dach pozwoliła na znaczne zwiększenie pojemności bagażnika (należy do największych w klasie), poszerzenie otworu drzwi przednich, łatwy dostęp do foteli tylnych, a także zwiększenie ilości miejsca dla pasażerów podróżujących na tylnych fotelach.
Współczynnik oporu powietrza - 0,29 z rozłożonym dachem - zapewnia minimalne zawirowania powietrza wewnątrz kabiny podczas jazdy z otwartym dachem. Dzięki zwiększeniu sztywności nadwozia, modernizacji zawieszenia i elementów wygłuszających, IS 250C charakteryzuje się prawie takim samym poziomem hałasu i drgań co model IS z nadwoziem typu sedan. Układ klimatyzacji specjalnie dopasowano do potrzeb jazdy ze złożonym dachem. Poprawiono funkcję sterowania temperaturą, która podlega mniejszym wahaniom.
Prędkość nadmuchu powietrza, temperatura i tryb nawiewu regulowane są w sposób automatyczny. Prędkość nawiewu i temperatura powietrza dostarczanego do kabiny są regulowane w zależności od temperatury panującej na zewnątrz pojazdu, poziomu nasłonecznienia i prędkości jazdy.
Zarówno standardowy zestaw audio z 8 głośnikami o mocy 246 W, jak i zestaw Mark Levinson Premium Surround System o mocy 365 W wyposażony w 12 głośników zostały wyposażone w korektor, który w sposób automatyczny reaguje na zmianę niskich tonów podczas jazdy ze złożonym dachem.
Pod maską nowego Lexusa IS 250C pracuje 2,5-litrowy silnik V6 o mocy 208 KM, połączony z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów, sterowaną łopatkami, umieszczonymi pod kierownicą. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Według producenta w cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 9,3 l/100km.