Kolejny produkt stworzony na bazie modelu Dacia Logan, spodziewany w bieżącym roku, będzie obok znanych już wpływów francuskich i rumuńskich zawierał pewne wyraźne akcenty hiszpańskie. Mowa jest o samochodzie Sandero, który jako pięciodrzwiowy hatchback powstał w centrum stylu grupy Renault w Barcelonie.
Nazwa samochodu nie jest przypadkowa. „Sandero” pochodzi od hiszpańskiego przymiotnika, który oznacza „czarujący”, „urzekający”, „zachwycający”.
Innym ciekawym faktem wskazującym na latynoskie korzenie Sandero jest fakt, że auto zaczyna swoją rynkową karierę od krajów Ameryki Południowej takich jak Argentyna i Brazylia, gdzie używa się języków hiszpańskiego oraz portugalskiego.
Skonstruowany płycie podłogowej B0 (płyta Logana) przy udziale Regionalnego Ośrodka Inżynierii Renault w Brazylii, Sandero uwzględnia oczekiwania klientów południowoamerykańskich. Ten dwubryłowy hatchback o atrakcyjnym designie posiada wszystkie podstawowe zalety modeli zbudowanych na płycie podłogowej B0: przestronne wnętrze, dużą pojemność ładunkową i solidną konstrukcję. W Brazylii będzie objęty 3-letnią gwarancją, co stanowi absolutną nowość w tej klasie.
O ile ceny sprzedaży Sandero są typowe dla segmentu małych samochodów, to wewnętrzne i zewnętrzne wymiary auta (długość 4,02 m i pojemność bagażnika 320 l) są raczej typowe dla wyższego segmentu. Szerokość na wysokości podłokietników z przodu (1400 mm) jest jedną z największych w tej kategorii. Również wysokość mierzona od siedzenia do dachu na tylnych miejscach (878 mm) korzystnie wyróżnia Sandero wśród konkurencji. Bardzo dużej ilości miejsca z tyłu towarzyszy niezwykle łatwy dostęp dzięki tylnym drzwiom otwierającym się pod kątem 67°. Ponadto, w zależności od wersji, tylna ławka może być dzielona w układzie 1/3-2/3. To tylko niektóre z ułatwień, które z pewnością zostaną docenione przez klientów posiadających rodziny.
W zakresie bezpieczeństwa czynnego Sandero może być wyposażony w ABS Bosch 8.0 najnowszej generacji, montowany w całej gamie Megane II i Clio II. Pod względem bezpieczeństwa biernego konstrukcja Sandero spełnia wymagania przepisów europejskich. Trzypunktowe pasy, poduszki powietrzne, deska rozdzielcza o konstrukcji plastra miodu, paddingi, poprzeczka zabezpieczająca zapewniają bardzo konkurencyjny poziom bezpieczeństwa biernego w stosunku do oferty rynków południowo-amerykańskich.
Model opracowany na bazie Sandero wzbogaci gamę Dacii w Europie już w 2008 roku, w Polsce Sandero będzie seryjnie wyposażony w ABS.
Renault już potwierdziło oficjalnie, że od roku 2009 Sandaro będzie również wytwarzany w RPA.
Aktualnie samochody wykorzystujące płytę podłogową B0 wytwarzane są w Rumunii, Rosji, Maroku, Kolumbii, Iranie, Indiach oraz w Brazylii. RPA dołącza teraz do tej grupy jako ósmy kraj.
Źródła: Samar, Automotive News Europe