Lexus zakończył produkcję modelu IS F
IS F jest wyposażony w 5-litrowy silnik V8 oferujący 423 KM i maksymalny moment obrotowy 503 Nm. Moc na tylne koła jest przenoszona za pośrednictwem 8-biegowego automatu z możliwością pracy sekwencyjnej. Skrzynia SPDS pozwalała na przełączanie przełożeń w 0,1 s. Wszystko to umożliwia osiągnięcie 100 km/h w 4,8 s.
Produkowany od 2008 roku model powstał w okrągłej liczbie 12 000 egzemplarzy. Yukihiko Yaguhi, szef inżynierów Lexusa, poinformował, że ostatni IS F zjechał z linii produkcyjnej 25 lipca. Był to samochód w kolorze niebieskim z antracytowymi felgami, który trafi do USA. Choć już od pewnego czasu w sprzedaży jest kolejna generacja modelu IS, to nie wiadomo, czy Lexus stworzy kolejną wersję tego sedana oznaczoną literą F.
Miejsce modelu IS F w ofercie zajął nieco inny pojazd – najmocniejsza odmiana coupe RC. Samochód ten to już typowy sportowiec, ale dzięki luksusowemu wykonaniu sprawdzi się jako auto klasy GT. Ciekawej stylistyce towarzyszy silnik V8 o pojemności 5,0 l, mocy 450 KM i oferujący 520 Nm momentu obrotowego. Wbrew dzisiejszym tendencjom, w modelu RC F Japończycy zdecydowali się na wolnossącą jednostkę. Jak tłumaczą przedstawiciele Lexusa, dzięki temu zyskuje się odpowiednio szybką reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Silnik został również wyposażony w mechanizm, pozwalający na zmianę trybu jego pracy – z cyklu Ottona na cykl Atkinsona. Ten pierwszy sprzyja rozwijaniu wysokiej mocy i wykorzystywany jest podczas dynamicznej jazdy. Gdy tempo podróży jest jednostajne, jednostka napędowa przełącza się na cykl Atkinsona, co zapewnia niższe spalanie.