Lexus RC F: moc i styl

Najmocniejsza wersja coupe RC to samochód dla osób, które pragną emocji za kierownicą, ale też chcą się wyróżnić. Na tle bardziej powściągliwych niemieckich aut model RC F zdecydowanie może pochwalić się wyjątkową stylistyką. Ogromna osłona chłodnicy w kształcie klepsydry, pofalowane reflektory i agresywny styl pokazują, że Lexus to samochód o sporych możliwościach.

Patrząc na Lexusa RC F trzeba powiedzieć coś nietypowego dla japońskich samochodów – stylistyka jest jedną z najmocniejszych stron tego modelu. Może nie przypadnie do gustu konserwatywnym kierowcom, ale szefowie japońskiej marki wiedzą, że aby osiągnąć sukces ich samochody muszą się wyróżniać. Ciekawy wygląd to jednak nie wszystko. Mamy przecież do czynienia z najszybszą odmianą sportowego modelu, więc równie ważne jest to co znajdziemy pod maską.

Modele z rodziny RC nie rozczarowują również po zajęciu miejsca za kierownicą. Jej kształt, za wyjątkiem nieobecnego w RC spłaszczenia wieńca u dołu, jak również wygląd elektronicznych zegarów jest wynikiem inspiracji wyglądem kabiny modelu LFA. Nowy jest również interfejs służący kierowcy do sterowania funkcjami samochodu. Po raz pierwszy w Lexusie zastosowano tu system RTI, czyli dotykowy panel znajdujący się nieopodal lewarka skrzyni biegów. Działa on na zasadzie podobnej do padów znanych z laptopów. Różnica polega jednak na tym, że na przesunięcie kursora o każdą pozycję menu reaguje on delikatnym drżeniem. Dzięki temu znający system kierowca może obsługiwać go bez odrywania oczu od jezdni.

Model RC F wyposażony jest w silnik V8 o pojemności 5,0 l, mocy 450 KM i 520 Nm momentu obrotowego. Wbrew dzisiejszym tendencjom Japończycy zdecydowali się na wolnossącą jednostkę. Jak tłumaczą przedstawiciele Lexusa, dzięki temu zyskuje się odpowiednio szybką reakcję jednostki napędowej na wciśnięcie pedał gazu. Silnik został również wyposażony w mechanizm, pozwalający na zmianę trybu jego pracy - z cyklu Ottona na cykl Atkinsona. Ten pierwszy sprzyja rozwijaniu wysokiej mocy i wykorzystywany jest podczas dynamicznej jazdy. Gdy tempo podróży jest jednostajne, silnik przełącza się w cykl Atkinsona, co zapewnia niższe spalanie. Innowacja ta pojawi się w przyszłości w innych jednostkach napędowych Lexusa.

sj, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy