Trwa ładowanie...
d3xvvwh
06-03-2014 09:09

Lexus RC F: moc i styl

d3xvvwh
d3xvvwh

Najmocniejsza wersja coupe RC to samochód dla osób, które pragną emocji za kierownicą, ale też chcą się wyróżnić. Na tle bardziej powściągliwych niemieckich aut model RC F zdecydowanie może pochwalić się wyjątkową stylistyką. Ogromna osłona chłodnicy w kształcie klepsydry, pofalowane reflektory i agresywny styl pokazują, że Lexus to samochód o sporych możliwościach.

Patrząc na Lexusa RC F trzeba powiedzieć coś nietypowego dla japońskich samochodów – stylistyka jest jedną z najmocniejszych stron tego modelu. Może nie przypadnie do gustu konserwatywnym kierowcom, ale szefowie japońskiej marki wiedzą, że aby osiągnąć sukces ich samochody muszą się wyróżniać. Ciekawy wygląd to jednak nie wszystko. Mamy przecież do czynienia z najszybszą odmianą sportowego modelu, więc równie ważne jest to co znajdziemy pod maską.

Modele z rodziny RC nie rozczarowują również po zajęciu miejsca za kierownicą. Jej kształt, za wyjątkiem nieobecnego w RC spłaszczenia wieńca u dołu, jak również wygląd elektronicznych zegarów jest wynikiem inspiracji wyglądem kabiny modelu LFA. Nowy jest również interfejs służący kierowcy do sterowania funkcjami samochodu. Po raz pierwszy w Lexusie zastosowano tu system RTI, czyli dotykowy panel znajdujący się nieopodal lewarka skrzyni biegów. Działa on na zasadzie podobnej do padów znanych z laptopów. Różnica polega jednak na tym, że na przesunięcie kursora o każdą pozycję menu reaguje on delikatnym drżeniem. Dzięki temu znający system kierowca może obsługiwać go bez odrywania oczu od jezdni.

Model RC F wyposażony jest w silnik V8 o pojemności 5,0 l, mocy 450 KM i 520 Nm momentu obrotowego. Wbrew dzisiejszym tendencjom Japończycy zdecydowali się na wolnossącą jednostkę. Jak tłumaczą przedstawiciele Lexusa, dzięki temu zyskuje się odpowiednio szybką reakcję jednostki napędowej na wciśnięcie pedał gazu. Silnik został również wyposażony w mechanizm, pozwalający na zmianę trybu jego pracy - z cyklu Ottona na cykl Atkinsona. Ten pierwszy sprzyja rozwijaniu wysokiej mocy i wykorzystywany jest podczas dynamicznej jazdy. Gdy tempo podróży jest jednostajne, silnik przełącza się w cykl Atkinsona, co zapewnia niższe spalanie. Innowacja ta pojawi się w przyszłości w innych jednostkach napędowych Lexusa.

sj, moto.wp.pl

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj