Lexus na czele najbardziej lubianych marek
Takie są wyniki rankingu 100 ulubionych marek w USA, opublikowanego przez Forbesa. Amerykańska firma New Metrics Media opracowała sposób pomiaru, wskazującego jak bardzo konsumenci lubią poszczególne marki. Spośród firm z branży motoryzacyjnej Lexus okazał się być bezkonkurencyjny. Walkę o pierwsze miejsce w rankingu minimalnie przegrał z... iPhonem. Trzecie miejsce przypadło w udziale koncernowi Disney.
Tworzony co roku ranking LEAP opisuje stosunek amerykanów do marek dostępnych na rynku i ich konkretnych produktów. Zestawienie to pokazuje preferencje klientów i przywiązanie do określonych firm. Wśród 100 ulubionych marek znalazło się wiele związanych z motoryzacją. Które z nich Amerykanie cenią najbardziej?
Wynik już znacie. Zwycięzcą okazał się Lexus. W stosunku do ubiegłorocznego badania, w 2013 roku odnotował w tym rankingu wzrost o 18,7 proc., zajmując drugie miejsce w całym zestawieniu i pierwsze wśród producentów samochodów. Daleko w tyle zostały inne marki segmentu premium. Jaguar jest dopiero na 7 pozycji, Audi na 8, a BMW dopiero na 11.
Gdy odejmiemy z rankingu przedstawicieli innych branż i zostawimy tylko tych, zajmujących się produkcją samochodów, na pierwszym miejscu będzie Lexus. Japońska marka premium ma w Ameryce ugruntowaną pozycję. Ceniona jest za jakość i luksusowe wyposażenie. Trzeba pamiętać, że marka Lexus została stworzona właśnie po to, aby zawojować rynek w USA. Samochody te miały zdecydowanie lepszą jakość od amerykańskich modeli, a przy tym lepszą cenę niż europejskie auta klasy premium. Nic zatem dziwnego, że w USA szybko pokochano Lexusy, a przywiązanie to trwa do dziś.
W rankingu producentów samochodów Jagura zajmuje drugie miejsce. Jest jednocześnie najwyżej notowaną europejską marką motoryzacyjną w amerykańskim zestawieniu. Również w Europie synonim luksusu, jednak przez wielu krytykowany za niedostateczną jakość. Nie zmienia to jednak samej opinii o klasie Jaguarów, marki przeżywającej renesans i oferującej coraz ciekawsze modele. Agresywny styl samochodów skutecznie łączy się z obrazem brytyjskiego luksusu, dzięki czemu posiadacz Jaguara postrzegany jest jako ktoś wyjątkowy.
Trzecie miejsce na podium zajmuje Audi. Najmłodsza marka z niemieckiej trójki w ostatnich latach bardzo skutecznie walczy o klientów i mocno poprawia swój obraz w ich oczach. Klasyczne kształty, wysoka jakość i niezawodność to mocny argument również w Ameryce. Trzeba zauważyć, że w ostatnich latach Audi przeprowadziło skuteczną ofensywę modelową, dzięki której z mniej znaczącego gracza stała się marką dyktującą nowe trendy.
Na czwartym miejscu w rankingu producentów samochodów i 11 miejscu w rankingu LEAP uplasowało się BMW. Piąte miejsce zajął Cadillac. Jest najwyżej cenioną w USA, amerykańską marką. W badaniu brano pod uwagę nie tylko marki, ale też konkretne modele. Na 18 miejscu wśród wszystkich produktów uplasował się Ford Focus, czyli najpopularniejszy amerykański kompakt na świecie.
W kategorii motoryzacja zajął jednak znacznie lepsze, szóste miejsce. Model ten cieszy się sporą popularnością i zaufaniem klientów. Co ciekawe, sam Ford znalazł się dopiero na 78 pozycji. Wyżej, na 54 miejscu, uplasował się również większy Ford Fusion, który w swojej najnowszej odsłonie będzie oferowany w Europie jako kolejna generacja Mondeo.
Na siódmym miejscu wśród marek motoryzacyjnych i 21 ogólnie znalazło się Volvo. Marka nie tak popularna w USA, ale ciesząca się sporym uznaniem. Szwedzkie samochody zachęcają ciekawą stylistyką i niewygórowaną ceną, ale mają też coś więcej. Zaufanie do marki buduje się przez lata, a Volvo nieprzerwanie uznawane jest za producenta najbardziej bezpiecznych i wytrzymałych samochodów.
Na ósmej pozycji znalazł się Lincoln Mercury. Luksusowe marki Forda nie mają się najlepiej. Mercury zniknęło z rynku z początkiem 2011 roku, natomiast Lincoln przeżywa największy w swojej historii kryzys. Marka, która była niegdyś synonimem amerykańskiego luksusu, dzisiaj ma niewiele do zaoferowania.
Dziewiąte miejsce zajął Volkswagen. W Europie jego pozycja jest wyjątkowo mocna i niezagrożona. Jednak w USA sytuacja wygląda nieco inaczej. Typowo europejskie auta jak Golf, Polo, a nawet Passat nigdy nie cieszyły się tam szczególną popularnością. Ameryka to królestwo modeli Beetle i Jetta, a ostatnio również Passata, ale innej wersji, stworzonej specjalnie na potrzeby klienta z USA.
Na dziesiątej pozycji wśród ulubionych marek motoryzacyjnych w USA znajduje się Toyota. Japońska firma od lat oferuje najpopularniejsze w USA samochody z Camry i Corollą na czele. Duże przywiązanie do marki sprawia, że klienci cały czas chętnie kupują japońskie auta.
mw,sj, moto.wp.pl