Najbardziej cenione samochody przez Amerykanów
Wśród 100 ulubionych marek znalazło się wiele związanych z motoryzacją. Które z nich Amerykanie cenią najbardziej?
10. Toyota
Tworzony co roku ranking LEAP opisuje stosunek amerykanów do marek dostępnych na rynku i konkretnych produktów. Zestawienie to pokazuje preferencje klientów i przywiązanie do określonych firm i ich produktów. Wśród 100 ulubionych marek znalazło się wiele związanych z motoryzacją. Które z nich Amerykanie cenią najbardziej?
Na dziesiątej pozycji wśród ulubionych marek motoryzacyjnych w USA znajduje się Toyota. Japońska firma od lat oferuje najpopularniejsze w USA samochody z Camry i Corollą na czele. Duże przywiązanie do marki sprawia, że klienci cały czas chętnie kupują japońskie auta. Trzeba jednak pamiętać, że Toyota ciężko zapracowała na swoją pozycję przez lata i kolejne generacje swoich modeli udowadniając, że robi bardziej niezawodne samochody niż amerykańska konkurencja. W efekcie USA to obok Japonii jeden z najważniejszych rynków dla Toyoty.
9. Volkswagen
W Europie pozycja Volkswagena jest wyjątkowo mocna i niezagrożona. Jednak w USA sytuacja wygląda nieco inaczej. Typowo europejskie auta jak Golf, Polo, a nawet Passat nigdy nie cieszyły się tam szczególną popularnością. Ameryka to królestwo modeli Beetle i Jetta, a ostatnio również Passata, ale innej wersji, stworzonej specjalnie na potrzeby klienta z USA. Mimo przeciętnej jak na tę markę sprzedaży, amerykańscy klienci mają dobre zdanie o Volkswagenach.
8.Lincoln Mercury
Luksusowe marki Forda nie mają się najlepiej. Mercury zniknęło z rynku z początkiem 2011 roku, natomiast Lincoln przeżywa największy w swojej historii kryzys. Marka, która była niegdyś synonimem amerykańskiego luksusu, dzisiaj ma niewiele do zaoferowania. Kultowe modele jak Town Car się zestarzały i musiały zostać wycofane z produkcji, a najnowsze nie oferują nic wyjątkowego i przegrywają z zagraniczną, ale też amerykańską konkurencją.
7. Volvo
Na siódmym miejscu wśród marek motoryzacyjnych i 21 ogólnie znalazło się Volvo. Marka nie tak popularna w USA, ale ciesząca się sporym uznaniem. Szwedzkie samochody zachęcają ciekawą stylistyką i niewygórowaną ceną, ale mają też coś więcej. Zaufanie do marki buduje się przez lata, a Volvo nieprzerwanie uznawane jest za producenta najbardziej bezpiecznych i wytrzymałych samochodów. Co ważne, najnowsze modele Volvo to potwierdzają zdobywając najwyższe noty w testach zderzeniowych.
6. Ford Focus
W badaniu brano pod uwagę nie tylko marki, ale też konkretne modele. Na 18 miejscu wśród wszystkich produktów uplasował się Ford Focus, czyli najpopularniejszy amerykański kompakt na świecie. Od czasu, gdy pierwsza generacja Focusa szturmem podbiła rynki w wielu krajach, model ten cieszy się sporą popularnością i zaufaniem klientów. Nie inaczej jest w USA. Co ciekawe, sam Ford znalazł się dopiero na 78 pozycji. Wyżej, na 54 miejscu, uplasował się również większy Ford Fusion, który w swojej najnowszej odsłonie będzie oferowany w Europie jako kolejna generacja Mondeo.
5. Cadillac
Najwyżej cenioną w USA amerykańską marką motoryzacyjną jest Cadillac. To od lat ikona luksusowych samochodów z USA. Jednak o zdecydowanie wyższej pozycji niż w przypadku Lincolna zadecydowały ostatnie lata. Co ważne, w Cadillac prezentuje kolejne ciekawe i udane modele, dzięki czemu sprzedaje się bardzo dobrze. Jedną z najmocniejszych stron Cadillaców jest bardzo udana stylistyka, która łączy cechy klasycznych modeli z nowoczesnym wyglądem.
4. BMW
Na 11 miejscu w rankingu LEAP uplasowało się BMW. Niemiecka marka premium, która, podobnie jak w Europie, ma opinię bardziej sportowej od konkurentów. Nie bez znaczenia jest też fakt, że niemieckie samochody postrzegane są jako bardziej luksusowe i wyjątkowe niż japońska i amerykańska konkurencja.
3. Audi
Trzy miejsca wyżej od BMW znajduje się największy jego konkurent, czyli Audi. Najmłodsza marka z niemieckiej trójki w ostatnich latach bardzo skutecznie walczy o klientów i mocno poprawia swój obraz w ich oczach. Klasyczne kształty, wysoka jakość i niezawodność to mocny argument również w Ameryce. Trzeba zauważyć, że w ostatnich latach Audi przeprowadziło skuteczną ofensywę modelową, dzięki której z mniej znaczącego gracza stała się marką dyktującą nowe trendy.
2. Jaguar
Najwyżej notowaną europejską marką motoryzacyjną w amerykańskim zestawieniu jest Jaguar. Również w Europie synonim luksusu, jednak przez wielu krytykowany za niedostateczną jakość. Nie zmienia to jednak samej opinii o klasie Jaguarów, marki przeżywającej renesans i oferującej coraz ciekawsze modele. Agresywny styl samochodów skutecznie łączy się z obrazem brytyjskiego luksusu, dzięki czemu posiadacz Jaguara postrzegany jest jako ktoś wyjątkowy.
1. Lexus
Ulubionym produktem w USA jest iPhone, ale już na drugim miejscu znalazł się Lexus. Japońska marka premium ma w Ameryce ugruntowaną pozycję. Ceniona jest za jakość i luksusowe wyposażenie. Trzeba pamiętać, że marka Lexus została stworzona właśnie po to, aby zawojować rynek w USA. Samochody te miały zdecydowanie lepszą jakość od amerykańskich modeli, a przy tym lepszą cenę niż europejskie auta klasy premium. Nic zatem dziwnego, że w USA szybko pokochano Lexusy, a przywiązanie to trwa do dziś.