Badania pokazują, że aż 45 proc. przedsiębiorców korzysta z leasingu oferowanego przez sprzedawcę samochodów. Wyboru oferty firmy dokonują kierując się przede wszystkim ceną oraz możliwością szybkiego podpisania umowy.
42 proc. respondentów wskazało z kolei, że w sprawie leasingu kieruje się bezpośrednio do firm leasingowych, 9 proc. załatwia sprawy w oddziale banku zaś 4 proc. wskazało odpowiedź "nie wiem".
Prawie połowa przedsiębiorców (42 proc.), bez względu na skalę działalności, jako główny motyw wyboru konkretnej usługi leasingowej wskazała korzystną cenę, 35 proc. - szybkość podpisania umowy, natomiast 32 proc. - minimum formalności. Eksperci twierdzą, że takie wyniki są odbiciem aktualnej sytuacji rynkowej - firmy liczą się z niepewnością gospodarczą i obawą przez zaciąganiem kosztownych zobowiązań.
Na dalszych pozycjach znalazły się kompetencje doradcy leasingowego (17 proc.), rekomendacja znajomego, atrakcyjne usługi dodatkowe oraz promocje (wszystkie czynniki po 9 proc.). Innymi motywami kieruje się 5 proc. badanych.
Wybór konkretnej oferty to ważna decyzja wiążąca klienta z leasingodawcą na kilka lat. - Dlatego zwykle nie warto kierować się wyłącznie ceną, a raczej stosunkiem ceny do rodzaju oferowanych korzyści oraz wiarygodnością i sprawnością działania firmy leasingowej- twierdzą specjaliści.
Źródło: BZ WBK
ll/moto.wp.pl