Kultowy silnik jako zamiennik. Polscy klienci mogą już składać zamówienia
Jeden z najlepszych i najpopularniejszych silników w historii jednośladów dołącza do oferty zamienników dostępnych w polskiej dystrybucji. Mowa o czterosuwowej jednostce Moretti opartej o napęd Hondy Cub.
Silnik 139FMB oparty na jednostce Hondy Cub, która sprzedała się w liczbie ponad 60 mln egzemplarzy, dołącza do oferty Moretti Parts. Wersja, która zdobyła największą popularność, miała 50 cm3 pojemności. W gamie Moretti znajdziemy jednak też większe wcielenia.
Jednostki Moretti dostępne są w pojemnościach 50, 70, 72, 80, 110, 125, 130, 140, 150 oraz 170 cm3. Oznaczono je symbolami 139FMB, 147FMB, 152FMH, 154FMI, 154FMH, 157FMJ, 1P56FMJ, 1P60FMJ oraz 1P62FMK. Silniki te występują w wersji czterobiegowej, a także z biegiem wstecznym, w opcjach 1+1 i 3+1. Do wyboru mamy skrzynie biegów klasyczne, w układzie 1-0-2-3-4, lub ze wszystkimi biegami w dół: 0-1-2-3-4. Sprzęgła w tych jednostkach mogą być manualne lub półautomatyczne, w których zmieniamy biegi stopą, ale bez użycia dźwigni sprzęgła – po prostu jej nie ma.
Największą popularnością w gamie Moretti cieszą się jednostki o pojemności 110 i 125 cm3, gdyż mają najlepszy stosunek ceny do osiągów. Pasują też do większości chińskich motocykli i motorowerów. Silnik 139FMB jest montowany fabrycznie w wielu modelach Bartona: Sprint, Fighter, Volcano 50, FR 50, Flex, Ranger oraz Classic.
Za produkcję jednostek odpowiada chińskie przedsiębiorstwo Zongshen, które rocznie wytwarza ponad trzy miliony silników o pojemnościach od 50 do 250 cm3. Dostarcza też jednostki do samochodów, łodzi, samolotów czy sprzętu ciężkiego.
Chętni na akcesoryjne silniki 139FMB mogą składać zamówienia u autoryzowanych dealerów Moretii Parts w Polsce.