Które zawieszenie jest najlepsze?
Koszty i trwałość popularnych rozwiązań
Obok jednostki napędowej to układ jezdny wymaga największych inwestycji. Sprawdźmy zatem, które rozwiązanie przekonuje do siebie trwałością i kosztami utrzymania.
Każdy kierowca wybiera samochód wedle własnych potrzeb, oczekiwań oraz na miarę swoich możliwości finansowych. W przypadku samochodów używanych życie kierowcy wzbogacają kolejne kwestie związane z bieżącą eksploatacją oraz serwisem auta. Wymiany zużywających się elementów pochłaniają lwią część samochodowego budżetu. Naturalnie, na wysokość wydatków niezbędnych na utrzymanie pojazdu w dobrej kondycji wpływa wiele czynników, z zaawansowaniem zastosowanych rozwiązań na czele. Obok jednostki napędowej to układ jezdny wymaga największych inwestycji. Sprawdźmy zatem, które rozwiązanie przekonuje do siebie trwałością i kosztami utrzymania.
Poszczególne klasy i segmenty różnią się od siebie trwałością i skomplikowaniem zastosowanych układów jezdnych. Drogie i prestiżowe samochody często wyposażane w pneumatyczne zawieszenia są zdecydowanie droższe w serwisowaniu, niestety także częściej ulegają uszkodzeniom. Powszechnie stosowane w popularnych pojazdach układy wielowahaczowe i belka skrętna są dużo tańsze w codziennej eksploatacji. Co ciekawe, jak pokazują liczne testy belka skrętna nie oznacza gorszej trakcji niż droższy wielowahacz.