Które marki psują się najczęściej
None
Alfa Romeo
Typowe usterki: w polskich warunkach drogowych poważnym problemem jest niska trwałość elementów zawieszenia; dokuczają też częste awarie elektroniki, osprzętu silnika oraz wyposażenia wnętrza, np. klimatyzacji; w silnikach benzynowych Twin Spark 1.8 i 2.0 dochodzi do uszkodzeń wariatora zmiennych faz rozrządu, a także obserwuje się duże zużycie oleju silnikowego; awaryjna i droga w naprawie jest zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed; w wielu przypadkach zastrzeżenia można mieć do jakości i spasowania materiałów użytych do wykończenia wnętrza.
Ranking TUV: w zestawieniu ujęto modele 145/146, 147 i 156.
W kategorii 10- i 11-latków Alfa 145/146 zajęła 66. miejsce, natomiast w rankingu aut 8- i 9-letnich została sklasyfikowana na ostatniej, 87. pozycji. Wśród pojazdów 6- i 7-letnich model 147 zajął 86. miejsce, a 156 uplasował się na 80. pozycji. Podobne lokaty oba auta zajęły w zestawieniu 4- i 5-latków, i w najmłodszej kategorii wiekowej.
Akcje serwisowe: możliwość zwarcia instalacji elektrycznej w dodatkowej nagrzewnicy - akcja naprawcza dotyczy niektórych egzemplarzy modelu 156 (od 12.2001 do 12.2004 r.); wyciek oleju z tylnego dyferencjału w modelach Brera, Spider i 159 z napędem 4x4 (od 02.2006 do 02.2007 r.); wadliwe przewody hamulcowe - 147, GT i 159 (auta wyprodukowane pomiędzy październikiem a listopadem 2007 r.); w silniku 1.9 Multijet 16V przewód paliwowy ociera o korpus filtra powietrza, co może doprowadzić do wycieku paliwa - 147, 156 i GT (niektóre egzemplarze produkowane od 12.2005 do 06.2006 r.); wadliwe relingi dachowe w 159 SW – w Polsce akcją objęto 10 aut wyprodukowanych pomiędzy lutym a czerwcem 2006 r.
Audi
Typowe usterki: awarie bezstopniowej skrzyni biegów Multitronic; w silnikach Diesla TDI uszkodzenia turbosprężarek, w starszych również przepływomierzy powietrza i dwumasowych kół zamachowych; w jednostce 2.5 V6 TDI (popularna w A6 C5) dodatkowo zużycie wałków rozrządu i uszkodzenie pomp wtryskowych; motor 2.0 TDI z początkowego okresu produkcji (lata 2003-06) miał często problemy z pękającymi głowicami, uszkodzonymi kołami dwumasowymi, czasami też luzem na wale korbowym; w silnikach benzynowych FSI kłopoty może sprawiać nagar odkładający się na zaworach; w nowszych modelach A4 (B7) i A6 (C6) wzrosła liczba usterek elektroniki; w konfrontacji z kiepskimi nawierzchniami nietrwałe może okazać się zawieszenie, zwłaszcza w nowszych modelach - niestety, naprawy są drogie.
Ranking TUV: samochody Audi dość dobrze uplasowały się w rankingu TUV. W zestawieniu aut 4- i 5-letnich oraz 6- i 7-letnich najlepiej wypadł model A4 - w obu przypadkach sklasyfikowany jest w pierwszej dziesiątce! Audi A3 zajmuje miejsca w 2. lub 3. dziesiątce raportu, niezależnie od wieku. Wysoko plasuje się też model TT, zaś A6 najczęściej klasyfikowany jest w środku stawki.
Akcje serwisowe: usterka w układzie przeniesienia napędu (sprzęgła) w modelu A3 z silnikiem 2.0 TDI - problem dotyczy ok. 70 tys. egzemplarzy z lat 2003-04; aktualizacja oprogramowania airbagów w A6 wyprodukowanych w 2006 r.; nieprawidłowe działanie silniczka uruchamiającego tylną klapę, w wyniku czego może dojść do jej niespodziewanego zamknięcia - na polskim rynku kampanią objętych jest 440 egzemplarzy modeli A6 Avant, A6 Allroad oraz Q7, które wyprodukowano od lipca 2003 do lipca 2007r.
BMW
Typowe usterki: w silnikach Diesla - awarie pomp wtryskowych (najczęściej w jednostce 2.0d/136 KM, pompa VP44), w motorach z filtrem cząstek stałych niekiedy dochodzi do niebezpiecznego wzrostu poziomu oleju silnikowego (rozrzedzenie paliwem), uszkodzenie uszczelnień w turbosprężarkach, urywające się przesłony w układzie dolotowym (2.0d/150 KM), nietrwałe koło pasowe (z tłumikiem drgań) napędu osprzętu silnika; w jednostkach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim mogą wystąpić awarie wtryskiwaczy piezoelektrycznych oraz pomp wysokiego ciśnienia; krótka żywotność elementów przedniego zawieszenia (dotyczy szczególnie modeli E46 i E39) - zużywających się części jest sporo, a ich cena wysoka; uszkodzenie mocowania tylnej belki i pękające sprężyny zawieszenia w E46; awarie przetwornic reflektorów ksenonowych, niedomagania elektroniki pokładowej.
Ranking TUV: popularne modele BMW zajmują różne pozycje w rankingu TUV. Seria 3 dobrze wypada w młodszych kategoriach wiekowych, natomiast wśród starszych prezentuje się już zdecydowanie gorzej. Piątka plasuje się na ok. 60 pozycji, niezależnie od kategorii. Także seria 7 zajmuje miejsca raczej w środku stawki, choć tu warto odnotować, że najlepszą, 27. pozycję sztandarową limuzyna BMW zajęła w kategorii aut 4- i 5-letnich. Serię 1 sklasyfikowano tylko w 2- i 3-latkach - auto uplasowało się na dobrym, 24. miejscu. SUV-y BMW (X3 oraz X5 ) są różnie oceniane. Mniejszy z samochodów do zadań specjalnych zajął dość dobre, 30. miejsce w najmłodszej kategorii wiekowej, natomiast BMW X5 sklasyfikowano dopiero na 86. lokacie wśród 2- i 3-latków oraz na 61. miejscu w zestawieniu samochodów 4- i 5-letnich. Sportowe BMW zajęły: Z4 - 77. miejsce w najmłodszej kategorii wiekowej oraz 21. pozycję wśród aut 4- i 5-letnich, natomiast Z3 - 49. lokatę w zestawieniu 6 i 7-latków, 32. miejsce wśród 8 i 9-latków oraz bardzo
dobrą, 5. pozycję w najstarszej kategorii wiekowej.
Akcje serwisowe: wadliwa śruba mocująca alternator w modelach serii 1 i 3 wyposażonych w czterocylindrowy, dwulitrowy turbodiesel - akcja naprawcza dotyczy egzemplarzy wyprodukowanych do marca 2005 r.; nieprawidłowa praca tylnych amortyzatorów - problem dotyczy serii 5, 6 oraz 7 z początku 2006 r.
Chevrolet
Typowe usterki: wycieki oleju z układu napędowego, uszkodzenia aparatu zapłonowego w silniku 0.8, przerwy w zapłonie w motorze 1.4 16V (Lacetti); niska trwałość sprzęgła (Aveo), uszkodzenia panelu sterowania klimatyzacją, radia i wyświetlacza komputera pokładowego; niska jakość fabrycznie montowanych opon Kumho oraz wycieraczek szyby.
Ranking TUV: Chevrolet nie został sklasyfikowany w rankingu z powodu niewielkiej liczby przebadanych egzemplarzy.
Akcje serwisowe: wadliwe przewody paliwowe i skrzynka bezpieczników - 58 egzemplarzy Aveo z silnikiem 1.4 DOHC, wyprodukowanych w Korei pomiędzy sierpniem 2005 a październikiem 2006 r.; wadliwy montaż elementów układu hamulcowego - dotyczy modelu Captiva z 2007 r.; nierówna powierzchnia styku felgi z piastą w kołach 16-calowych, co może prowadzić do poluzowania nakrętek - 100 egzemplarzy modelu Captiva (od 10.2006 do 01.2007 r.); brak zabezpieczenia trzpienia łączącego cięgno siłownika wspomagania hamulców z pedałem, co może prowadzić do trudniejszego operowania układem hamulcowym - Captiva (203 egzemplarze z roku modelowego 2007).
Citroen
Typowe usterki: przepalające się często żarówki, niedomagania elektroniki, awaryjny komputer komfortu (BSI) I generacji; nietrwałe elementy układu hamulcowego; w silnikach HDI - awarie koła pasowego i turbosprężarek, nieszczelności wtryskiwaczy, wycieki oleju; w wersji 1.6 HDI zdarza się rozciągnięty łańcuch łączący wałki rozrządu; w autach z filtrem cząstek stałych FAP - uszkodzenie czujnika ciśnień i czujnika otwarcia wlewu paliwa, w starszych silnikach benzynowych awarie silniczka krokowego i cewek zapłonowych, w nowszych zdarzają się awarie elektronicznie sterowanej przepustnicy; w Saxo i Xsarze - zużycie łożysk igiełkowych tylnej belki oraz uszkodzenie regulacji prędkości pracy wentylatora wnętrza; w C3 - uszkodzenia ograniczników otwarcia drzwi i korozja krawędzi drzwi oraz maski; w C5 - awarie pompy hydropneumatycznego zawieszenia.
Ranking TUV: młodsze Citroeny słabo wypadają w statystykach rankingu TUV. Modele C3 i C4 plasują się poniżej średniej w poszczególnych kategoriach wiekowych. Nieco lepiej sprawuje się C5 - sklasyfikowane w środku stawki. Najwyżej oceniano Xantię - 19. miejsce wśród 8- i 9-latków oraz 16. pozycja w najstarszej kategorii wiekowej.
Akcje serwisowe: nieszczelności bloków ABS-u i ESP mogące doprowadzić do samozapłonu - C4 wyprodukowane pomiędzy wrześniem 2005 a październikiem 2006 r., a także C4 z ESP wytwarzane do października 2006 r. - kampanią objętych jest 1608 egzemplarzy C4 oraz 1206 sztuk C4 z ESP; kłopoty ze wspomaganiem hamulców w Saxo, Xsarze i Berlingo - dotyczy niektórych aut z 2000 r.
Fiat
Typowe usterki: pękająca obudowa alternatora, awaryjne elektryczne wspomaganie kierownicy (Punto II); nietrwałe sprzęgło (najczęściej Panda i Punto 1.2), usterki wariatora zmiennych faz rozrządu, cewek zapłonowych i pompy paliwa w silnikach benzynowych; nieprawidłowości układu chłodzenia - uszkodzony wentylator chłodnicy lub nieszczelna pompa wody; w jednostkach o małej pojemności, m.in. 1.0, zdarzają się usterki układu zapłonowego i wycieki oleju, pękające sprężyny (Stilo i Punto II), nietrwałe amortyzatory, szybko koroduje układ wydechowy, łatwo zarysować plastiki.
Ranking TUV: Fiaty plasują się w dolnej części zestawienia, niezależnie od kategorii wiekowej. Wśród 2- i 3-latków oraz 4- i 5-latków najgorzej wypadło Stilo, które zajęło odpowiednio 112. i 101. miejsce. Popularne na naszym rynku Punto plasowało się nieco wyżej - głównie w 7. i 8. dziesiątce, niezależnie od kategorii wiekowej. Produkowaną w Tychach Pandę sklasyfikowano tylko w najmłodszej kategorii wiekowej - na 90. pozycji.
Akcje serwisowe: nieprawidłowo dokręcona śruba przegubu krzyżowego kolumny kierowniczej - niektóre Punto (od 07.2006 do 04.2008 r.); wada zgrzewu przewodu recyrkulacji paliwa - Panda 1.3 MJ/70 KM wyprodukowana wiosną 2008 r.; możliwość poluzowania śrub mocujących tarczę kotwiczną hamulców tylnych w Fiatach 500 i Pandach 1.3 MJ/70 KM - akcja dotyczy 316 egzemplarzy wyprodukowanych na przełomie 2008/2009 r.; możliwość uszkodzenia sprężyn, odbojów i amortyzatorów tylnego zawieszenia w modelu Doblo - kampanią objęte są 22 egzemplarze z czerwca i lipca 2008 r.; uszkodzenia wspornika mocującego piastę koła tylnego - 83 egzemplarze modelu Bravo, wyprodukowane wiosną 2007 r.; niewłaściwie zamontowana wiązka przewodów nagrzewnicy i klimatyzatora - Grande Punto (6268 egzemplarzy z 2006/2007); niestarannie wykonany zgrzew poprzecznej belki zawieszenia przedniego - Idea (wiosna 2005 r.); wadliwe przewody hamulcowe - Bravo (237 szt.), 500 (32), Seicento (309), Panda (1029), Gr. Punto (442) wyprodukowane w
październiku i styczniu 2007; wadliwe połączenie górnego odcinka wałka kierownicy z przegubami krzyżakowymi - Gr. Punto (od czerwca do sierpnia 2006 r.); możliwość pęknięcia sprężyny przedniego zawieszenia - Stilo z lat 2001-06; uszkodzenia przewodu paliwowego - Panda Multijet; nieszczelności złącza przewodu ABS-u - Pandy z lat 2003-06; wadliwe koło pasowe wału korbowego - Panda, Punto, Gr. Punto, Idea, Stilo z silnikami 1.1, 1.2 oraz 1.4 i klimatyzacją z lat 2005-06.
Ford
Typowe usterki: awarie elektroniki pokładowej; w Ka, Focusie I i Mondeo II zdarza się korozja (np. rantów drzwi); wielowahaczowa oś tylna jest podatna na zmianę geometrii; pęknięcie plastikowej obudowy termostatu; awarie osprzętu i cewek zapłonowych (benz.: 1.4 i 1.6); w dieslach TDDI awarie pomp wtryskowych; w TDCi austerki wtryskiwaczy i kół 2-masowych; w 1.6 TDCi - awarie turbosprężarki i wycieki oleju, w Fusionie krótka żywotność łożysk kół tylnych, w Focusie II woda przecieka do wnętrza.
Ranking TUV: Fordy Ka i starsze Galaxy zajmują miejsca w końcu zestawienia, Focus oraz Mondeo przeważnie klasyfikowane są w 3. i 4. dziesiątce raportu. Najwyżej oceniono Fusiona.
Akcje serwisowe: korozja na modułach wentylatora chłodnicy silnika 1.6 TDCi - Focus II kombi (od 04.2004 do 12.2006 r.) oraz C-Max (od 06.2006 do 01.2007 r.); nadmierna korozja elementów układu chłodzenia - Focus II 1.6, 1.8 i 2.0 TDCi (od 06.2006 do 01.2007 r.); nieprawidłowe działanie pompy podciśnienia układu hamulcowego - Focus II, Focus CC, C-Max, Kuga, Mondeo, S-Max i Galaxy z silnikiem 2.0 TDCi (od 11.2008 do 03.2009 r.); nieprawidłowo dokręcone śruby mocujące tylne tarcze nośne hamulcowe - Ka (od 05.2008 do 01.2009 r.); uszkodzenie przewodu układu wspomagania kierownicy - Focus II, Focus CC, Focus C-Max (04-05.2008 r.); niewłaściwe śruby mocujące piastę tylnego koła - Focus II (02-04.2007 r.); kłopoty z otwieraniem się zaworu zwrotnego w pompie podciśnienia układu hamulcowego podczas rozruchu w niskich temp. - Focus II, C-Max, S-Max i Galaxy (od 08.2005 do 12.2006 r.); rozwarstwianie się paska napędu osprzętu - Fiesta i Fusion z silnikami 1.25, 1.4 oraz 1.6 (wytwarzane od października do
listopada 2007 r.); nieszczelny przewód powrotu paliwa - Fiesta, Focus i C-Max 1.6 TDCi z lat 2004-05; wada spryskiwacza tylnej szyby - Focus II i C-Max z lat 2003-05; awaria układu rozrządu - C-Max 1.6 TDCi (2004 r.); wadliwe koło zamachowe - Galaxy 1.9 TDI z lat 2002-03; nieprawidłowe zamocowanie podgrzewanej szyby przedniej - S-Max i Galaxy produkowane w Belgii w latach 2005-06.
Honda
Typowe usterki: w Civicu VII generacji przedwczesne zużycie łożysk w skrzyni biegów, uszkodzenia elektroniki układu wspomagania kierownicy, wypięcie linki sterującej temperaturą powietrza; w Jazzie skorodowane obudowy osprzętu silnika, np. wentylatora i rozrusznika, awarie automatycznej skrzyni CVT (z początku produkcji); zaparowywanie reflektorów; korozja pod listwą ozdobną w Civicu VII i Accordzie VII, awarie poziomowania reflektorów; w silnikach Diesla zdarzają się uszkodzenia turbosprężarek (częściej w 1.7 CDTi).
Ranking TUV: wszystkie modele Hondy dość dobrze wypadają w rankingu TUV. Najwyżej sklasyfikowano Jazza i CR-V.
Akcje serwisowe: brak śrub mocujących kurtynę boczną oraz pasy - Jazz z 2008 r.; uszkodzenie dźwigni hamulca ręcznego - Jazz z lat 2004-05; wadliwy włącznik świateł stopu - Civic sedan (rok modelowy 2007/08); nieprawidłowe działanie hamulca ręcznego - Civic 5d (rok modelowy 2006/07); możliwość samozapłonu, jeśli płyn z układu wspomagania kierownicy wycieknie na katalizator spalin - Legend (rok modelowy 2007/08); niebezpieczeństwo zwarcia w rozruszniku - Civic z 2001 r.; problemy w układzie wspomagania kierownicy - Civic z 2006 r.; korozja styków kostki zasilającej pompę paliwową - Civic wyprodukowany w Anglii w 2006 r.
Kia
Typowe usterki: starsze egzemplarze słabo zabezpieczono przed korozją, kiepska jakość wykończenia; nietrwałe zawieszenie; awarie immobilisera; w cee'dzie łuszczy się lakier, psuje się radio, źle wyregulowano hamulec ręczny; w Carnivalu nietrwałe diesle, nieprecyzyjna skrzynia biegów, awarie klimatyzacji, pęknięte przewody nagrzewnicy.
Ranking TUV: nowsze modele Kii nie są klasyfikowane w rankingu, a starsze wypadają kiepsko - Carnival zajmuje ostatnią pozycję wśród 2- i 3-latków, 4- i 5-latków oraz 6- i 7-latków. Picanto sklasyfikowano tylko w najmłodszej kategorii wiekowej - auto zajęło 86. miejsce.
Akcje serwisowe: nieprawidłowe poprowadzenie przewodów do elektrycznie sterowanych foteli, co może spowodować ocieranie o metalowy element fotela i w konsekwencji uszkodzenie instalacji elektrycznej - Carnival z lat 2002-04; awaria włącznika świateł stopu - Sportage, Carnival, Carens, Sorento, wyprodukowane od września do października 2006 r.; wymiana śruby i podkładki koła pasowego na wale korbowym - dotyczy modelu Picanto.
Hyundai
Typowe usterki: w starszych modelach z końca lat 90. XX wieku możliwe ogniska korozji, a także niezbyt trwałe materiały, np. łuszczy się lakier na plastikach; w nowszych modelach znacznie poprawiono jakość wykonania, od czasu do czasu dochodzi jednak do zużycia gum i łączników stabilizatora oraz łożysk kół jezdnych; w silnikach benzynowych - uszkodzenie przewodów zapłonowych i hydrauliki zaworów, wycieki oleju; nieszczelne reflektory; w modelu Terracan może zdarzyć się zacięcie elektrozaworu blokady przedniego mostu lub usterka elektrycznego włączania reduktora; w silnikach Diesla z common railem ryzyko szybszego zużycia wtryskiwaczy paliwa.
Ranking TUV: Modele Hyundaia nie są często spotykane na niemieckich drogach, a to sprawia, że nie wszystkie modele koreańskiego producenta znalazły się w rankingu TUV. W najmłodszej kategorii wiekowej najwyżej sklasyfikowano model Tucson (42. lokata), Getz zajął 56. miejsce, Santa Fe - 65. pozycję, a Matrix - 81. lokatę. W 4- i 5-latkach najlepsze, 14. miejsce zajął Getz, najsłabsze, 66. - Matrix, natomiast model Santa Fe uplasował się w środku stawki (na 43. pozycji). W starszych kategoriach wiekowych modele Hyundaia nie zostały sklasyfikowane.
Akcje serwisowe: nie było.
Mazda
Typowe usterki: w modelu 6 i czasami też w "trójce" pojawia się korozja na połączeniu progu z tylnym błotnikiem; w silnikach benzynowych występują awarie sondy lambda, w dieslach zdarzają się błędy w oprogramowaniu, usterki turbosprężarek, układu wtryskowego i zaworu recyrkulacji spalin.
Ranking TUV: wszystkie modele Mazdy plasują się na wysokich miejscach. Najwyższe (drugie) zajęła Mazda 2 wśród aut 2- i 3-letnich. W pozostałych kategoriach wiekowych w czołówce znalazły się także inne modele Mazdy: 3, Demio oraz MX-5.
Akcje serwisowe: awarie napędu rozrządu w samochodach z 1998 i 2000 r. Korozja tylnych błotników - seria 6 (do 2004 r.)
Mitsubishi
Typowe usterki: awarie przekładni (Colt i Carisma); niska trwałość zawieszenia (Carisma); urywające się łączniki stabilizatora oraz skrzypiące tylne zawieszenie (Lancer); zużyte sprzęgła i uszkodzone synchronizatory skrzyni biegów (Lancer Evo); po większych przebiegach problemy z pracą silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Ranking TUV: najlepiej wypadają starsze Pajero, ale dobrze prezentuje się także Space Wagon i Colt. Carisma - przeciętnie.
Akcje serwisowe: możliwość pęknięcia przewodu powrotnego paliwa - Lancer Evo X z 2008 r.; ryzyko zakłóceń pracy zaworu zwrotnego wspomagania hamulców - Lancer i Outlander z aut. skrzynią (produkowane od 12.2008 r.); ryzyko pęknięcia osłony termicznej wydechu - Grandis (do 03.2006 r.); nieprawidłowe działanie włącznika świateł stopu z diodami LED - Grandis i Outlander (do 04.2008 r.); ryzyko uszkodzenia wewnętrznej przepony akumulatora ciśnienia wspomagania hamulców - Pajero V60W i V70W z lat 2000-02; możliwość poluzowania nakrętek śrub łączących wały napędowe - Pajero produkowane przed 09.2007 r.; pęka śruba zespołu sterowania aut. przekładni - Pajero (do 15 grudnia 2006 r.); wadliwe mocowanie foteli w drugim rzędzie - Grandis z 2006 r.
Mercedes
Typowe usterki: obecnie najpoważniejszym problemem użytkowników najnowszych modeli Mercedesa jest awaryjna elektronika, obecna niemal w każdym zespole auta; wariujące zestawy wskaźników i urządzeń pokładowych z powodu usterki komputera komfortu, magistrali danych lub skorodowanego połączenia wiązki elektrycznej z masą; awaria tylnych świateł (W211); zdarzają się usterki elektrohydraulicznych hamulców SBC; występują usterki systemów ABS oraz ESP; błędy w oprogramowaniu jednostek napędowych, awarie układów zasilania paliwem typu common rail; usterki turbosprężarek w silnikach Diesla, a także zużycie rolek pasków osprzętu; kłopoty z układem recyrkulacji spalin, uszkodzone pompy paliwa (zamontowane w zbiorniku); w nowszych modelach usterki automatycznych skrzyń biegów oraz nietrwałe elementy zawieszenia i układu hamulcowego; stosunkowo często spotykane są uszkodzenia systemu kierującego obiegiem powietrza wewnątrz samochodu; zdarzają się kłopoty z centralnym zamkiem; w starszych modelach (głównie W202 i
W210) pojawia się korozja nadwozia, podwozia oraz w komorze silnika; wycieki z przekładni kierowniczej oraz tylnego dyferencjału; problemy z pracą silników benzynowych zasilanych LPG.
Ranking TUV: Klasa A dość dobrze wypada w rankingu (najlepsze miejsce - 23., najgorsze - 64.). Model B sklasyfikowano tylko w najmłodszej kategorii wiekowej na dobrym, 27. miejscu. Popularna na naszym rynku klasa C im starsza, tym lepsza. Auto wśród 2- i 3-latków zajęło nie najlepsze, 67. miejsce, natomiast w najstarszej kategorii wiekowej wysoką, 19. lokatę. Rozczarowują pozycje Mercedesa klasy E, który najczęściej okupował dość odległe pozycje niezależnie od kategorii wiekowej - najlepsze miejsce to 45. lokata wśród aut 4- i 5-letnich.
Akcje serwisowe: wada układu aktywnego zawieszenia ABC (Active Body Control), w którym pod wpływem wysokiej temperatury i wilgoci stalowy oplot przewodu rozdzielającego układ ABC może ulec korozji - klasa S W220 (w Polsce akcja dotyczy 122 samochodów); przerwy w dopływie paliwa podczas jazdy oraz kłopoty z uruchomieniem, spowodowane błędami produkcyjnymi modułu bezpieczników i przekaźników - Sprinter (od 12.2006 do 01.2007 r.).; w wyniku nadtopienia izolacji przewodu wiązki alternatora może dojść do zwarcia, co w konsekwencji powoduje rozładowanie akumulatora i zanik napięcia w układzie elektrycznym pojazdu - Vito i Viano z silnikiem OM 624 wyprodukowane w Hiszpanii; nieszczelność przewodu paliwowego - Viano i Vito (od 03.2003 do 09.2006 r. - w Polsce 24 auta).
Opel
Typowe usterki: kłopoty z eksploatowanymi w mieście dieslami z filtrami cząstek stałych - praca silnika w trybie awaryjnym, konieczność częstej wymiany oleju, duże koszty związane z wymianą filtra DPF; w silniku benzynowym 1.0 szybko rozciąga się łańcuch rozrządu (czasem wymaga wymiany już po 40 tys. km); usterki elektroniki pomp wtryskowych w silnikach 1.7 CDTi; szybko korodujący układ wydechowy; luzy w układzie kierowniczym (najczęściej w Corsie C); nietrwałe sondy lambda i termostat w silnikach benzynowych 1.4 i 1.6; wycieki oleju z układu napędowego; przypadki zerwania pasków rozrządu (motory 1.6 16V i diesel 1.7); po większych przebiegach ciężej pracuje skrzynia biegów, a także zaciera się mechanizm wycieraczek; awarie skrzyni Easytronic.
Ranking TUV: wysokie miejsca zajmuje model Meriva. Także Agila wypada zadowalająco. Astra, Corsa i Vectra raczej plasują się w środku stawki. Najgorzej prezentuje się Omega B oraz Frontera.
Akcje serwisowe: wyciek oleju na osłonę termiczną kolektora wydechowego - Astra G i H z silnikiem Z16XEP z lat 2003-05; możliwa utrata panowania nad autem z powodu błędnie wykonanego wałka pośredniego układu kierowniczego - Antara z lat 2006-07; obluzowanie się nakrętek mocujących koło - Antara z 2007 r. wyposażona w stalowe felgi 6.5x16; niewłaściwe umiejscowienie pierścienia zabezpieczającego wałek zębaty w obudowie przekładni kierowniczej - Combo, Tigra B, Meriva (2007 r.); wadliwy uszczelniacz wałka napędowego przekładni głównej - GT (2007 r.); usterka zamków pasów siedzeń 2. i 3. rzędu oraz awaria hamulca ręcznego - niektóre Vivaro; nieprawidłowe zamocowanie wiązki przewodów tablicy rozdzielczej - Vivaro z lat 2006-07; zwarcia w podgrzewaczach spryskiwaczy przedniej szyby - Vectra C i Signum z lat 2004-06; nieprawidłowy montaż silentblocków - Corsa D z 2007 r.; wadliwe łożysko piasty tylnego koła - Vectra C i Signum z 2006 r.; nieprawidłowy montaż przedniego dolnego wahacza - Astra H z lat 2005-06;
brak rygla blokującego w zwijaczu pasa bezpieczeństwa - Vectra z 2006 r.
Renault
Typowe usterki: częste problemy z elektroniką pokładową; niedziałająca elektr. podnoszenia szyb; wycieki oleju z układu napędowego; awarie wtryskiwaczy, turbosprężarek i kół 2-masowych w dieslach dCi; uszkodzenie cewek zapłonowych w silnikach 1.4 i 1.6; błędy w oprogramowaniu; problemy z pracą motoru 2.0 IDE; usterki systemu śledzenia ciśnienia powietrza w kołach, awaryjny system ze zdalnym kluczykiem (karta „hands free”); luzy w układzie kierowniczym; nieprecyzyjna praca skrzyni biegów, szybko zużywające się elementy przednich wahaczy i stabilizatora; nietrwałe poduszki w tylnej belce (Megane II, Laguna II), pękające sprężyny tylnego zawieszenia (Clio II); szybko zużywające się elementy układu hamulcowego; korozja wydechu.
Ranking TUV: niezależnie od segmentu niemal wszystkie modele Renault słabo wypadają w rankingu TUV. Najgorzej - Twingo I generacji.
Akcje serwisowe: ryzyko pęknięcia spawu łączącego pedał hamulca z jego dźwignią - Scenic III i Megane III (06-07.2009 r.); nieprawidłowo zespawane elementy zagłówka ze stelażem przednich foteli - Modus (10.2004 r.); usterki komputera sterującego elektrycznym wspomaganiem kierownicy - Scenic II (od 01.2006 do 03.2009) i Kangoo II (do 01.2009 r.); ryzyko odkręcenia się nakrętki mocującej kolumnę kierowniczą do przekładni - Koleos (do 08.2009 r.); możliwość zwolnienia blokady położenia fotela kierowcy w prowadnicach - Twingo II (od 09.2008 do 02.2009 r.); nieprawidłowy montaż elementów kolumny kierowniczej - Kangoo II (do 03.2008 r.); brak spawów na wspornikach łączących stelaż oparcia z siedziskiem - Megane II z lat 2003-06 i Scenic II z 2003 r.; możliwość stopienia się włącznika świateł stopu - Clio III i Modus z lat 2005-06; złe poprowadzenie przewodów elektrycznych - Clio II (od 05.2003 do 11.2004 r.); nieprawidłowe działanie zwijaczy pasów bezpieczeństwa - Kangoo II (do 01.2008 r.); możliwość usterki
układu kierowniczego - Scenic II (od 13 do 17.06.2006 r.);
Peugeot
Typowe usterki: często przepalające się żarówki, nietrwałe elementy układu hamulcowego, usterki wyposażenia elektronicznego i magistrali danych (problemy ze stacyjką, migającymi kontrolkami); awarie komputera komfortu BSI (dotyczy pierwszych generacji urządzenia); wycieki oleju z układu napędowego; nietrwałe łożyskowanie tylnych wahaczy (106, 306); zużyte drążki zbieżności (406), w silnikach benzynowych awarie elektronicznej przepustnicy; w silnikach Diesla uszkodzenia wtryskiwaczy, turbosprężarek (najczęściej w 1.6 HDI) i dwumasowych kół zamachowych; nieprawidłowości w pracy układu recyrkulacji i systemu oczyszczania spalin z filtrem FAP; przerwy w obwodzie poduszek powietrznych; w modelu 307 usterki układu wspomagania kierownicy i układu ABS mogące doprowadzić do pożaru.
Ranking TUV: wszystkie modele Peugeota, które znalazły się w rankingu (m.in. 106, 206, 306, 307, 406, 407 i 806) prawie zawsze zajmują dalekie miejsca. Jedynie model 406 w najstarszej kategorii wiekowej został sklasyfikowany na dobrej, 21. pozycji.
Akcje serwisowe: nieszczelności bloku systemu ABS mogące powodować pożar - 307 produkowane od lutego 2002 do września 2005 r.; wadliwe zabezpieczenie elektropompy wspomagania układu kierowniczego, co może spowodować zwarcie obwodu elektrycznego i zaprószenie ognia - 307 wyposażone w silnik benzynowy o pojemności 1.6 oraz 2.0 o numerach VIN od 82001728 do 83046212; nieprawidłowe zamocowanie kurtyny lewej poduszki powietrznej, co w przypadku zderzenia bocznego może powodować niewłaściwe rozłożenie lewego airbagu - 307 hatchback wyprodukowane od listopada 2004 do marca 2005 r. (numery VIN od 83864643 do 84061314); nieszczelności bloku ABS prowadzące do zwarcia instalacji, a w konsekwencji nawet do pożaru pojazdu - 307 z ABS wyprodukowanych od 09.2005 do 11.2006 r. (numery VIN od VF 33A9HVC84695467 do VF 33HRHYB84011810).
Seat
Typowe usterki: zawilgocone reflektory, zamarzające zimą zamki drzwi (Ibiza); łuszczący się lakier na plastikach wnętrza; awarie alternatora, w motorach benzynowych uszkodzenia cewek zapłonowych, w silniku 1.4 występuje niedrożność odmy; szybkie zużycie łączników stabilizatora; w silnikach TDI awarie turbosprężarki, dwumasowych kół zamachowych oraz znaczne zużycie oleju; usterki fabrycznego radia.
Ranking TUV: najwyżej sklasyfikowanym Seatem jest model Altea, który w najmłodszej kategorii wiekowej uplasował się na dobrej, 25. pozycji. Natomiast najgorsze miejsca zajęła Arosa (113. lokata wśród 4- i 5-latków). Pozostałe modele Seata (Ibiza/Cordoba oraz Leon/Toledo) najczęściej plasowały się w środku stawki, niezależnie od kategorii.
Akcje serwisowe: może dojść do awarii koła zamachowego (i w konsekwencji unieruchomienia auta) z powodu gwałtownego załączania sprzęgła - Altea/Toledo, Leon z silnikami 2.0 TDI i 6-stopniową skrzynią biegów (kod CN: 8703 3219).
Skoda
Typowe usterki: awarie włącznika świateł stopu; luzy na prowadnicach foteli, korozja tylnej klapy (Fabia), szwankuje hydraulika zaworów w czeskich silnikach 1.4/60 i 68 KM; wycieki oleju z układu napędowego, w silnikach Diesla awarie przepływomierzy powietrza, turbosprężarek i dwumasowych kół zamachowych: w silniku 2.5 TDI zużywają się wałki rozrządu i zawodzi pompa wtryskowa (Superb), nagar na zaworach w silnikach FSI, korodujący układ wydechowy; łuszczący się lakier na przyciskach; zacinające się klamki (Octavia); zaśniedziałe styki w wiązce elektrycznej; awarie kierunkowskazów w lusterkach bocznych (Superb).
Ranking TUV: sklasyfikowane w rankingu TUV popularne modele Skody (Fabia i Octavia) zajmują pozycje w środku stawki, niezależnie od kategorii wiekowej. Natomiast bardzo słabo wypada Skoda Felicia.
Akcje serwisowe: ocieranie koła zamachowego o obudowę skrzyni biegów - Octavia II 2.0 TDI produkowana w Czechach od 2004 do 2005 r.; niewłaściwa praca sterownika skrzyni biegów - Superb II i Octavia II z DSG (od 09.2008 do 08.2009 r.); ryzyko przegrzania przewodu masowego od ogrzewania dodatkowego - Superb II TDI bez Webasto (od 07.2008 do 02.2009 r.); element tylnego środkowego pasa bezpieczeństwa niezgodny z dokumentacją techniczną - Roomster z roku modelowego 2010.
Suzuki
Typowe usterki: zużycie łączników stabilizatora; awarie turbosprężarek w silnikach Diesla; usterki "elektryki".
Ranking TUV: modele Suzuki są dość dobrze oceniane.
Akcje serwisowe: usterka "ręcznego" - SX4; wadliwy montaż przewodu chłodzenia powietrza - Gr. Vitara z lat 2005-07 i linki hamulca ręcznego - Swift z lat 2005-06; ryzyko wystrzelenia prawego airbagu i korozja styków lampki bagażnika - Swift.
Toyota
Typowe usterki: krótka żywotność tarcz hamulcowych; w dieslach D-4D awarie turbosprężarek i dwumasowych kół zamachowych; pęknięte przegrody w kolektorze ssącym (silnik 1.4); nietrwałe wahacze poprzeczne w tylnym zawieszeniu i zaparowujące reflektory (Avensis II); hałasujące uszczelki drzwi i ciężka praca skrzyni biegów (Yaris I); usterki sondy lambda, przepalające się żarówki oświetlenia, zużycie łączników stabilizatora.
Ranking TUV: wszystkie modele Toyoty zajmują czołowe miejsca. W pierwszej dwudziestce najmłodszej kategorii wiekowej znalazły się: Corolla Verso (1. miejsce!), Avensis, Yaris i Corolla. Wśród 4- i 5-latków, 6 i 7-latków oraz w kategorii aut 8- i 9-letnich najlepsze miejsce zajął RAV4 (odpowiednio: 8., 4. i 3.). W najstarszej kategorii wiekowej w pierwszej dziesiątce znalazły się: RAV4, Starlet, Corolla oraz Carina.
Akcje serwisowe: wadliwy montaż zagłówków i wada bocznego airbagu - Yaris (od 4.11.2005 r. do 31.07.2006 r.); wadliwy czujnik położenia wału korbowego - Corolla, Prius oraz Yaris i Yaris Verso, wyprodukowane w Japonii od 31.1.2001 do 29.10.2001 r.; wymiana komputera układu SRS - Corolla Verso (od 01.2004 do 05.2006 r.); poluzowane połączenie między kolumną a przekładnią kierowniczą - Avensis II (od 01.2003 do 12.2005 r.), Corolla (od 10.2001 do 05.2004 r.), Prius z elektrycznym wspomaganiem (od 04.2004 do 10.2005 r.); usterka przegubów kulowych w przednim zawieszeniu - Land Cruiser (od 04.2001 do 04.2002 r.); zły materiał użyty do budowy ramienia tarczy koła - RAV4 z dieslem z 2001 r.; ryzyko samozapłonu napinacza pasa bezpieczeństwa - Yaris (od 06.2005 do 04.2007); poluzowanie śrub w zacisku hamulcowym - Corolla (01-05.2008 r.).
Volkswagen
Typowe usterki: niedomagania elektroniki, np. w Polo IV z powodu zawilgocenia wiązki elektrycznej, awaryjny włącznik świateł stopu, nietrwałe przednie zawieszenie (Polo IV, Passat B5); pęknięcia głowic w silniku 2.0 TDI; w motorach TDI uszkodzenie przepływomierza powietrza, turbosprężarek, 2-masowych kół zamachowych; w 3-cylindrowym silniku 1.2 szybkie rozciągnięcie łańcucha rozrządu; w silniku 1.4 16V zamarzające odmy; zużyte przeguby półosi napędowych; niska trwałość automatu Multitronic; awarie pompy paliwa, nietrwałe powłoki na przełącznikach.
Ranking TUV: Golf dość dobrze wypada w najmłodszej kategorii wiekowej, wśród aut 4- i 5-letnich oraz 6- i 7-letnich (odpowiednio 20., 21. i 24. pozycja). Passat zajmuje miejsca w 3. i 4. dziesiątce. W najstarszej kategorii wiekowej najwyżej oceniane jest Polo.
Akcje serwisowe: nieprawidłowy montaż przewodu masowego od dodatkowego powietrznego urządzenia grzewczego - Golf i Golf Plus TDI bez Webasto; deformacja zaczepu maski silnika - Fox; oberwanie wspornika chłodnicy oleju - Passaty TDI z lat 2005-07; wadliwy mechanizm sprzęgła - Passat 2.0 TDI z 2005 r.; układ kierowniczy i zawieszenie - Passat B6; niewłaściwy montaż elementów koła zamachowego - Sharan 1.9 TDI/130 KM z lat 2003-04; uszkodzenie sterownika układu kierowniczego - Passat i Passat CC (od 08-09.2008 r.); ryzyko powstania płomienia z powodu niedostatecznego dokręcenia przewodu w układzie dodatkowego ogrzewania - Jetta i Golf Variant (od 01.2007 do 01.2008 r.); podczas uruchamiania zimnego silnika może dojść do przeciążenia pompy oleju i w konsekwencji uszkodzenia silnika - akcja dotyczy niektórych Touaregów i Passatów (od 2006 do 2007 r.).
Volvo
Typowe usterki: nietrwałe zawieszenie, awarie "elektryki" i turbosprężarek; usterki "automatów"; w wersjach AWD wycieki z przekładni kątowej.
Ranking TUV: modele Volvo najczęściej zajmują miejsca w środku stawki.
Akcje serwisowe: hamulec ręczny - S40 i V50 z lat 2004-06; końcówki drążków kierowniczych - XC90 z lat 2003-06; usterki przewodów paliwa - V50 i S40 z dieslami; osprzęt silnika - S80 i XC90 z lat 2005-06; zwarcie w module sterującym wentylatorem silnika - C30, S40 i V50 z 2007 r.; ryzyko wycieku wody z klimatyzacji i zwarcia w nagrzewnicy - S80, XC70 i V70 z lat 2007-09; nieprawidłowe działanie hamulców - S40, V50 i C30 z lat 2006-07.