Które marki psują się najczęściej
Alfa Romeo
None
Typowe usterki: w polskich warunkach drogowych poważnym problemem jest niska trwałość elementów zawieszenia; dokuczają też częste awarie elektroniki, osprzętu silnika oraz wyposażenia wnętrza, np. klimatyzacji; w silnikach benzynowych Twin Spark 1.8 i 2.0 dochodzi do uszkodzeń wariatora zmiennych faz rozrządu, a także obserwuje się duże zużycie oleju silnikowego; awaryjna i droga w naprawie jest zautomatyzowana skrzynia biegów Selespeed; w wielu przypadkach zastrzeżenia można mieć do jakości i spasowania materiałów użytych do wykończenia wnętrza.
Ranking TUV: w zestawieniu ujęto modele 145/146, 147 i 156.
W kategorii 10- i 11-latków Alfa 145/146 zajęła 66. miejsce, natomiast w rankingu aut 8- i 9-letnich została sklasyfikowana na ostatniej, 87. pozycji. Wśród pojazdów 6- i 7-letnich model 147 zajął 86. miejsce, a 156 uplasował się na 80. pozycji. Podobne lokaty oba auta zajęły w zestawieniu 4- i 5-latków, i w najmłodszej kategorii wiekowej.
Akcje serwisowe: możliwość zwarcia instalacji elektrycznej w dodatkowej nagrzewnicy - akcja naprawcza dotyczy niektórych egzemplarzy modelu 156 (od 12.2001 do 12.2004 r.); wyciek oleju z tylnego dyferencjału w modelach Brera, Spider i 159 z napędem 4x4 (od 02.2006 do 02.2007 r.); wadliwe przewody hamulcowe - 147, GT i 159 (auta wyprodukowane pomiędzy październikiem a listopadem 2007 r.); w silniku 1.9 Multijet 16V przewód paliwowy ociera o korpus filtra powietrza, co może doprowadzić do wycieku paliwa - 147, 156 i GT (niektóre egzemplarze produkowane od 12.2005 do 06.2006 r.); wadliwe relingi dachowe w 159 SW – w Polsce akcją objęto 10 aut wyprodukowanych pomiędzy lutym a czerwcem 2006 r.