Które kompakty tanieją najwolniej?
Utrata wartości samochodu to jeden z największych kosztów, jakimi obarczony jest właściciel pojazdu. Te auta wśród kompaktów tracą najmniej
Stracić jak najmniej
| [
]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- | Utrata wartości to łącznie z wydatkami na paliwo najistotniejsza składowa kosztów eksploatacji samochodu. Pamiętajmy, że największe spadki cen następują w ciągu pierwszych kilku lat po wyjechaniu z salonu. Im droższe auto, tym wyższa utrata wartości, gdyż przede wszystkim zależy ona od ceny początkowej pojazdu.
W przypadku klasy kompakt kwoty tracone w ten sposób mogą wynosić od nieco ponad 20 tys. do nawet 90 tys. złotych. Wyłoniliśmy topową dziesiątkę aut kompaktowych najwolniej taniejących w ciągu pierwszych 5 lat eksploatacji. Do wyliczeń wybraliśmy samochody w podstawowej wersji wyposażeniowej i silnikowej.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Ranking 10. samochodów, w których wstyd pokazać się na mieście!
10. Ford Focus II 1.4 (2004-10)
Jest licznie reprezentowany na rynku wtórnym, stąd dość niskie ceny zakupu. Nie należy jednak łączyć tego z kiepską jakością - auto nie jest przesadnie awaryjne. Cena 5-letniego egzemplarza: od 19,6 tys. zł, utrata wartości - 30,4 tys. zł.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Ranking 10. samochodów, w których wstyd pokazać się na mieście!
9. Skoda Octavia II 1.4 (od 2004 r.)
Należy do bestsellerów firmy. Zawdzięcza to: przystępnej cenie, dobrej jakości, technice VW i niskim kosztom utrzymania. Polecamy wersję z dieslem 1.9 TDI. Cena 5-letniego egzemplarza: od 22,6 tys. zł, utrata wartości - 29,7 tys. zł.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Ranking 10. samochodów, w których wstyd pokazać się na mieście!
8. Mazda 3 1.4 (2003-09)
To dość niezawodna konstrukcja, więc w rankingu podsumowującym wszystkie koszty eksploatacji z pewnością zajęłaby wyższe miejsce. Optymalny wybór to wersja 1.6. Cena 5-letniego egzemplarza: od 26,8 tys. zł, utrata wartości - 29,1 tys. zł.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Ranking 10. samochodów, w których wstyd pokazać się na mieście!
7. Toyota Auris 1.4 (od 2007 r.)
Zaskoczenie? Niestety, w salonie kompakt Toyoty kosztuje o niemal 10 tys. zł więcej niż lider zestawienia. Jednak w ciągu dalszej eksploatacji spadek wartości na pewno będzie tu niższy. Cena 5-letniego egzemplarza: od 27,9 tys. zł, utrata wartości - 29 tys. zł.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Ranking 10. samochodów, w których wstyd pokazać się na mieście!
6. Nissan Almera II 1.5 (2000-07)
Niezbyt dużo stracił w ciągu pierwszych 5 lat, ale nie jest to już tak niezawodne auto, jak I generacja. Zastrzeżenia można mieć np. co do nietrwałych łańcuchów rozrządu i usterkowego diesla 1.5 dCi. Cena 5-letniego egzemplarza: od 22,8 tys. zł, utrata wartości - 28,2 tys. zł.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Ranking 10. samochodów, w których wstyd pokazać się na mieście!
5. Citroen C4 1.4 (2004-10)
Jest jednym z tańszych kompaktów na rynku wtórnym, ale i podstawowa wersja 1.4 nie kosztowała dużo w salonie. To tłumaczy dobrą pozycję. Droższe odmiany, np. 2.0 HDI, cechuje już o wiele większa utrata wartości. Cena 5-letniego egzemplarza: od 21,1 tys. zł, utrata wartości - 26,8 tys. zł.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Ranking 10. samochodów, w których wstyd pokazać się na mieście!
4. VW Golf V 1.4 (2003-08)
Podobnie jak Civic, nie należy do najtańszych kompaktów, mimo to cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku. Przekłada się to na stosunkowo niewielki spadek wartości. Cena 5-letniego egzemplarza: od 24,9 tys. zł, utrata wartości - 25,6 tys. zł.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Ranking 10. samochodów, w których wstyd pokazać się na mieście!
3. Honda Civic 1.4 (2006-11)
Należy do najdroższych kompaktów na rynku wtórnym. Mimo to zajęła bardzo wysoką, 3. lokatę. Klienci cenią wysoką niezawodność oraz oryginalny design modelu. Cena 5-letniego egzemplarza: od 31,8 tys. zł, utrata wartości - 24 tys. zł.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Ranking 10. samochodów, w których wstyd pokazać się na mieście!
2. Kia cee'd 1.4 (od 2006 r.)
Zachęcała do zakupu niską ceną, ale 6-letnia obecność na rynku udowodniła już, że to również solidna konstrukcja. Warto polecić benzyniaka 1.6 lub diesla 1.6 CRDi. Cena 5-letniego egzemplarza: od 22,3 tys. zł, utrata wartości - 23,1 tys. zł.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Ranking 10. samochodów, w których wstyd pokazać się na mieście!
1. Fiat Bravo 1.4 (od 2007 r.)
Na pierwszym miejscu naszego rankingu to zaskoczenie. Zawdzięcza to niskiej cenie początkowej i dość wysokim cenom na rynku wtórnym. Za 5-letnie egzemplarze przeważnie trzeba zapłacić minimum 25,5 tys. zł. Utrata wartości - 21,5 tys. zł.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Ranking 10. samochodów, w których wstyd pokazać się na mieście!