Które kompakty tanieją najwolniej?

Utrata wartości samochodu to jeden z największych kosztów, jakimi obarczony jest właściciel pojazdu. Te auta wśród kompaktów tracą najmniej

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/Lesław Majewski

/ 11Stracić jak najmniej

Obraz
© PAP/Lesław Majewski

| [

Obraz

]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- | Utrata wartości to łącznie z wydatkami na paliwo najistotniejsza składowa kosztów eksploatacji samochodu. Pamiętajmy, że największe spadki cen następują w ciągu pierwszych kilku lat po wyjechaniu z salonu. Im droższe auto, tym wyższa utrata wartości, gdyż przede wszystkim zależy ona od ceny początkowej pojazdu.

W przypadku klasy kompakt kwoty tracone w ten sposób mogą wynosić od nieco ponad 20 tys. do nawet 90 tys. złotych. Wyłoniliśmy topową dziesiątkę aut kompaktowych najwolniej taniejących w ciągu pierwszych 5 lat eksploatacji. Do wyliczeń wybraliśmy samochody w podstawowej wersji wyposażeniowej i silnikowej.

/ 1110. Ford Focus II 1.4 (2004-10)

Obraz
© zdjęcie producenta

Jest licznie reprezentowany na rynku wtórnym, stąd dość niskie ceny zakupu. Nie należy jednak łączyć tego z kiepską jakością - auto nie jest przesadnie awaryjne. Cena 5-letniego egzemplarza: od 19,6 tys. zł, utrata wartości - 30,4 tys. zł.

/ 119. Skoda Octavia II 1.4 (od 2004 r.)

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Należy do bestsellerów firmy. Zawdzięcza to: przystępnej cenie, dobrej jakości, technice VW i niskim kosztom utrzymania. Polecamy wersję z dieslem 1.9 TDI. Cena 5-letniego egzemplarza: od 22,6 tys. zł, utrata wartości - 29,7 tys. zł.

/ 118. Mazda 3 1.4 (2003-09)

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

To dość niezawodna konstrukcja, więc w rankingu podsumowującym wszystkie koszty eksploatacji z pewnością zajęłaby wyższe miejsce. Optymalny wybór to wersja 1.6. Cena 5-letniego egzemplarza: od 26,8 tys. zł, utrata wartości - 29,1 tys. zł.

/ 117. Toyota Auris 1.4 (od 2007 r.)

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Zaskoczenie? Niestety, w salonie kompakt Toyoty kosztuje o niemal 10 tys. zł więcej niż lider zestawienia. Jednak w ciągu dalszej eksploatacji spadek wartości na pewno będzie tu niższy. Cena 5-letniego egzemplarza: od 27,9 tys. zł, utrata wartości - 29 tys. zł.

/ 116. Nissan Almera II 1.5 (2000-07)

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Niezbyt dużo stracił w ciągu pierwszych 5 lat, ale nie jest to już tak niezawodne auto, jak I generacja. Zastrzeżenia można mieć np. co do nietrwałych łańcuchów rozrządu i usterkowego diesla 1.5 dCi. Cena 5-letniego egzemplarza: od 22,8 tys. zł, utrata wartości - 28,2 tys. zł.

/ 115. Citroen C4 1.4 (2004-10)

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Jest jednym z tańszych kompaktów na rynku wtórnym, ale i podstawowa wersja 1.4 nie kosztowała dużo w salonie. To tłumaczy dobrą pozycję. Droższe odmiany, np. 2.0 HDI, cechuje już o wiele większa utrata wartości. Cena 5-letniego egzemplarza: od 21,1 tys. zł, utrata wartości - 26,8 tys. zł.

/ 114. VW Golf V 1.4 (2003-08)

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Podobnie jak Civic, nie należy do najtańszych kompaktów, mimo to cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku. Przekłada się to na stosunkowo niewielki spadek wartości. Cena 5-letniego egzemplarza: od 24,9 tys. zł, utrata wartości - 25,6 tys. zł.

/ 113. Honda Civic 1.4 (2006-11)

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Należy do najdroższych kompaktów na rynku wtórnym. Mimo to zajęła bardzo wysoką, 3. lokatę. Klienci cenią wysoką niezawodność oraz oryginalny design modelu. Cena 5-letniego egzemplarza: od 31,8 tys. zł, utrata wartości - 24 tys. zł.

10 / 112. Kia cee'd 1.4 (od 2006 r.)

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Zachęcała do zakupu niską ceną, ale 6-letnia obecność na rynku udowodniła już, że to również solidna konstrukcja. Warto polecić benzyniaka 1.6 lub diesla 1.6 CRDi. Cena 5-letniego egzemplarza: od 22,3 tys. zł, utrata wartości - 23,1 tys. zł.

11 / 111. Fiat Bravo 1.4 (od 2007 r.)

Obraz
© Auto Świat/autoswiat.pl

Na pierwszym miejscu naszego rankingu to zaskoczenie. Zawdzięcza to niskiej cenie początkowej i dość wysokim cenom na rynku wtórnym. Za 5-letnie egzemplarze przeważnie trzeba zapłacić minimum 25,5 tys. zł. Utrata wartości - 21,5 tys. zł.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025