KTM 890 Duke R debiutuje w odświeżonym wydaniu. Za najważniejsze wciąż trzeba dopłacać

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami KTM odświeżył model 890 Duke R na rok modelowy 2022. Zmiany nie są znaczące, ale powinny przypaść do gustu wszystkim tym, którzy lubią się wyróżnić.

KTM 890 Duke RKTM 890 Duke R (2022) / mat. prasowe / KTM
Aleksander Ruciński

Wprowadzony w 2020 roku 890 Duke R był śmiałym atakiem na segment nakedów wagi średniej. Wszechstronny, równie dobrze sprawdzający się na torze, co w mieście, naszpikowany technologią i atrakcyjny stylistycznie. Po dwóch latach został nieco zaktualizowany. Nie liczcie jednak na wiele.

"Nowe" wydanie poznacie przede wszystkim po kolorystyce. Gamę uzupełniono bowiem o barwę Atlantic Blue, nawiązującą do maszyn KTM-a startujących w Moto GP. Co ważne, nadal można liczyć na zaciski Brembo Stylema i zawieszenie WP Apex. Standardem są również opony Michelin Power Cup 2.

Nie zmieniło się za to jedno. Tryb Track nadal wymaga dopłaty, co jest tym bardziej irytujące, że model jest fabrycznie wyposażony w to udogodnienie, a "opcja" ogranicza się wyłącznie do jego odblokowania.

Oprogramowanie odgrywa zresztą ważną rolę w tym modelu. W wydaniu na rok 2022 można spodziewać się także modyfikacji pozostałych trybów, co pozwoli wycisnąć jeszcze więcej ze 121-konnego silnika.

Pełną specyfikację, wraz z cennikiem, powinniśmy poznać już w najbliższych tygodniach. Poza tym wciąż czekamy na ostre wydanie RC890.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę