Kolejne wyzwanie przed Volkswagenem podczas Rajdu Portugalii

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Najtrudniejsze szutrowe odcinki specjalne w sezonie kontra światowa elita rajdowa - Rajd Portugalii (3-6 kwietnia) stanowi jedno z największych wyzwań dla samochodów i kierowców w kalendarzu MŚ. Na trzy duety fabryczne Volkswagena w czwartym rajdzie w tegorocznej edycji Rajdowych Mistrzostw Świata czekają oprócz grubego szutru na twardym podłożu także technicznie trudne i ze względu na liczne pagórki i zakręty - trudno przewidywalne odcinki.

Zgodnie z nowym regulaminem MŚ, obrońcy tytułu Sébastien Ogier/Julien Ingrassia jako pierwsi w klasyfikacji będą otwierać trasę. Ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila w swoim samochodzie pojadą bezpośrednio za nimi. Czwartą załogą na starcie będzie Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula w trzecim Polo R WRC. Po „nieobliczalnym” Rajdzie Monte Carlo, jedynym rajdzie w sezonie na śniegu w Szwecji oraz przyprawiających o zawrót głowy wysokościach w Meksyku, uczestników Rajdowych MŚ czeka teraz rajdowa codzienność. Ale na pewno nie będzie to nudna codzienność. Rajd Portugalii stawia przed ludźmi i sprzętem wymagania prawie nieporównywalne z inną imprezą w kalendarzu Mistrzostw Świata. Wąskie drogi bezlitośnie karzą za każdy błąd kierowcy, gruby szuter trzęsie samochodami od pierwszego do ostatniego z łącznie 338,46 kilometrów odcinków specjalnych. Rajd Portugalii w ubiegłym roku odgrywał ważną rolę przy udoskonalaniu Polo R WRC. Doświadczenia, które inżynierowie Volkswagena tutaj zebrali, wpłynęły na
modyfikację części zawieszenia na sezon 2014. Właśnie z powodu ekstremalnych wyzwań Rajdu Portugalii, Polo R WRC jest teraz mocniejsze, niż przed rokiem.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

- Rajd Portugalii jest pierwszym prawdziwym sprawdzianem w sezonie - powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. - Jest to pierwszy szutrowy rajd w roku, rozgrywany w wiosennych temperaturach i na niewielkiej wysokości nad poziomem morza, dlatego jest porównywalny z kolejnymi rajdami w Argentynie, Włoszech i Polsce. Tutaj widać, jak naprawdę wypada się w porównaniu z konkurencją. Myślę jednak, że nie musimy obawiać się tego porównania. W ubiegłym roku wygraliśmy tu, także trzy pierwsze rajdy w tym sezonie rozstrzygnęliśmy na swoją korzyść. Wiemy jednak, że aby także tym razem osiągnąć maksimum mimo najbardziej niekorzystnych pozycji startowych, musimy dać z siebie wszystko i nie popełnić żadnego błędu.

Volkswagen przygotowywał się na specjalne warunki Rajdu Portugalii podczas pięciodniowych testów. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila oraz Sébastien Ogier/Julien Ingrassia mieli przez dwa dni okazję do intensywnego testowania Polo R WRC wokół Almodóvar w południowej Portugalii, Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula sprawdzali swoje możliwości przez jeden dzień. Po Rajdzie Meksyku, zespół Volkswagena podczas testów przyzwyczajał się do „normalnych” warunków na niewielkiej wysokości ponad poziomem morza i przy temperaturach w okolicach 20 stopni Celsjusza. Trzy nadwozia Polo R WRC, które wystartują w Portugalii, mają re-aklimatyzację jeszcze przed sobą. Ostatni raz startowały w Rajdzie Szwecji, przy temperaturach w pobliżu zera, na śniegu i błocie pośniegowym.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Rajdowi mistrzowie świata Sébastien Ogier i Julien Ingrassia mają wyjątkowe wspomnienia związane z Portugalią. W 2010 roku odnieśli tutaj w Citroënie C4 WRC swoje pierwsze zwycięstwo w Rajdowych MŚ. Rok później także wygrali, tym razem w Citroënie DS3 WRC. Swoje trzecie zwycięstwo w Rajdzie Portugalii francuska załoga świętowała w ubiegłym roku w Polo R WRC. Trzy zwycięstwa w trzech różnych World Rally Car udały się dotychczas tylko Markku Alénowi. Alén jest także jedynym kierowcą Rajdowych MŚ, który z pięcioma zwycięstwami w Portugalii ma ich na koncie więcej, niż Sébastien Ogier i jego pilot Julien Ingrassia. Rajd Portugalii jest dla Ogiera/Ingrassii jedynym rajdem WRC, który dotychczas trzykrotnie wygrali.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła