Koenigsegg Regera w wersji produkcyjnej
Ekstremalny sprinter
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Koenigsegg zaprezentował gotową do produkcji wersję swojego nowego modelu. Regera otrzymała nietypowy napęd hybrydowy, dzięki któremu oferuje ponad 1500 KM i 2000 Nm momentu obrotowego.
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Koenigsegg zaprezentował gotową do produkcji wersję swojego nowego modelu. Regera otrzymała nietypowy napęd hybrydowy, dzięki któremu oferuje ponad 1500 KM i 2000 Nm momentu obrotowego.
Jeszcze nie tak dawno Christian von Koenigsegg twierdził, że hybrydowe supersamochody to bardziej zabieg marketingowy niż sposób na poprawę osiągów. Zmieniło się to w momencie, gdy wymyślił swój sposób na wydajne połączenie silnika spalinowego z elektrycznym. W przypadku Regery jednostka zasilana prądem zapewnia przyspieszenie przy małych prędkościach i pozwala zrezygnować z tradycyjnej skrzyni biegów.
Koenigsegg Regera rozpędza się do prędkości mocno przekraczającej 400 km/h, jednak znakiem rozpoznawczym szwedzkich superaut jest zawsze szybkość z jaką to robią. W nowym modelu 100 km/h pojawia się na liczniku już po 2,8 s, drugie tyle po 6,6 s. Na tym jednak możliwości auta się nie kończą. Na osiągnięcie 300 km/h Regera potrzebuje zaledwie 10,9 s, czyli tyle, ile popularne auta rozpędzają się do „setki”. Natomiast podróż z prędkością 400 km/h może rozpocząć się już w dwudziestej sekundzie po ruszeniu.
Koenigsegg zapewnia, że mimo tak imponujących osiągów i stosunkowo małej masy (1590 kg ze wszystkimi płynami), Regera jest całkiem komfortowa i dobrze wyciszona. Nie zrezygnowano z takich dodatków jak wi-fi, rozbudowany system multimedialny, czy elektrycznie starowane i podgrzewane fotele.