Koenigsegg One:1 pobił rekord prędkości

Obraz
Źródło zdjęć: © Szymon Jasina

O tym, że najmocniejszy Koenigsegg może być najszybszym samochodem na świecie, mówi się od dawna. Dowodem na to jest rekord wszech czasów podczas brytyjskiej imprezy Vmax200, podczas której model One:1 osiągnął 386 km/h (240 mil na godzinę) na odcinku 2,2 km.

Do ustanowienia rekordu prędkości potrzebny jest nie tylko szybki samochód, ale też odpowiednie miejsce. Bugatti korzystało z toru Volkswagena, który posiada bardzo długie proste, a amerykański Hennessey potrzebował zamknięcia drogi prowadzącej przez pustynię. To właśnie problemy organizacyjne spowodowały, że Koenigsegg nigdy nie sprawdził maksymalnej prędkości swoich samochodów. Co prawda sam twórca tych aut, Christian von Koenigsegg, tłumaczy, że dla niego najważniejsze jest przyspieszenie i osiągi w zakrętach, ale przyznaje też, że jego dzieło miałoby szansę pokonać model Bugatti.

Najszybszym modelem stworzonym przez szwedzką firmę jest model One:1, którego nazwa odnosi się do faktu, że na każdy kilogram masy przypada 1 koń mechaniczny. Oznacza to, że dysponujący mocą 1360 KM samochód jest też wyjątkowo lekki. Przekłada się to na imponujące przyspieszenie. Na osiągnięcie 300 km/h Koenigsegg potrzebuje zaledwie 11,92 s, czyli niemal 5 s mniej niż model Bugatti Veyron. To właśnie ten parametr pozwolił One:1 pobić rekord prędkości podczas próby na dystansie 2,2 km w brytyjskim Bruntingthorpe.

Vmax200 to największa impreza w Wielkiej Brytanii, na której właściciele sportowych aut starają się uzyskać jak najwyższą prędkość na końcu odcinka wyznaczonego na pasie startowym lotniska. Już tydzień wcześniej auto marki Koenigsegg ustanowiło świetny wynik (362 km/h), ale z powodu małego problemu ze zbieżnością kół, nie było to jeszcze ostatnie słowo. Podczas kolejnego weekendu udało się osiągnąć 378 km/h podczas przejazdu pokazowego z pasażerem. Podczas finałowego przejazdu samochód osiągnął imponujące 386 km/h.

Do takiej próby potrzebny jest odpowiedni kierowca, zatem za kierownicą szwedzkiego hiperauta zasiadł Oliver Webb, profesjonalny zawodnik startujący w wyścigach długodystansowych. Warto też zauważyć, że model Koenigsegg One:1 nie został stworzony z myślą o rekordach prędkości, gdyż jego pakiet aerodynamiczny zapewnia spory docisk, ale też stawia niemały opór powietrza.

sj, moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro