Jak nie Sandero, to może Dacia Duster?
Mamy całkiem spory wybór, ponieważ w 2018 roku nastąpiła zmiana generacji. Auto znacznie poprawiono w kwestii komfortu, ergonomii i wyposażenia, zmieniono też gamę silników benzynowych. Nowa Dacia Duster jest przestronnym kompaktowym SUV-em z pojemnym bagażnikiem i dobrymi właściwościami jezdnymi. Starszy był po prostu SUV-em oferującym takie nadwozie, ale nic więcej. W nowym Dusterze znacznie łatwiej o systemy bezpieczeństwa, klimatyzację automatyczną, kamerę cofania czy automatyczną skrzynię biegów, która w pierwszej generacji była białym krukiem. Ceny są wyraźnie wyższe, ale nie ma problemu ze znalezieniem dobrze wyposażonego (jak na dacię) egzemplarza z rocznika 2018. Wczesna generacja była znana z dużej prostoty i trwałości, a także niskich kosztów eksploatacji. Nowszy model jest znacznie bardziej zaawansowany technicznie, a pod względem utrzymania porównywalny z modelami marki Renault (te same silniki). Najlepszą i najbezpieczniejszą jednostką napędową jest diesel 1.5 dCi. Benzyniak 1.3 TCe jest dynamiczny, dość mało pali, ale bywa kłopotliwy i drogi w naprawach.