Kia stawia na hybrydy

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Kia przedstawiła kolejne informacje dotyczące jednostek napędowych w nowej Optimie. W ciągu 12 miesięcy do gamy modelowej dołączą odmiany Hybrid oraz Hybrid Plug-in. Auta mają być początkiem "zielonej" ofensywy Koreańczyków, którzy planują w 2020 r. chcą mieć w swojej ofercie 11 niskoemisyjnych samochodów.

Nowa Optima Hybrid (HEV) otrzyma w porównaniu ze "starą" szereg modyfikacji - m.in. akumulatory o większej pojemności, mocniejszy silnik elektryczny oraz przebudowaną przekładnię. Zmiany te mają ograniczyć zużycie paliwa o ok. 10 proc. Sprzedaż na głównych rynkach światowych rozpocznie się w drugiej połowie 2016 roku.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Sercem tego pojazdu będzie benzynowa jednostka czterocylindrowa GDI 2,0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik typu "Nu" ma moc 156 KM i współpracuje z 6-stopniową skrzynią automatyczną. Zblokowany 37-kilowatowy motor elektryczny wraz ze sprzęgłem w miejsce tradycyjnego konwertera momentu obrotowego ma zapewnić lepszą reakcję na wciśnięcie gazu. Nowa jest też elektryczna pompa oleju skrzyni. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 195 KM przy 6000 obr./min. Akumulator ma teraz pojemność 1,62 kWh, o 13 proc. więcej niż poprzednio. Umieszczono go poniżej podłogi bagażnika.

Odmiana Plug-in Hybrid (PHEV) będzie z kolei pierwszym autem Kii ładowanym z zewnętrznego gniazdka elektrycznego. W salonach pojawi się w drugiej połowie 2016 r. Pojazd wykorzystuje baterię litowo-polimerową o pojemności 9,8 kWh. Współpracuje ona z silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW co oznacza, że wyłącznie w trybie elektrycznym Optima PHEV będzie w stanie przejechać ok. 43 km.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Podobnie jak "klasyczna" hybryda, odmiana Plug-in posiada silnik GDI 2,0. Został on sprzężony z jednostką elektryczną, co pozwala na ładowanie akumulatorów po ich wyczerpaniu. Łączna moc zespołu napędowego to 205 KM przy 6000 obr./min. 50-kilowatowy silnik elektryczny w tym przypadku zastępuje tradycyjny konwerter momentu obrotowego. Średnie spalanie paliwa to 2,39 l/100 km oraz 5,9 l/100 km w trybie podtrzymywania baterii. Czas ich ładowania prądem na stacji Level 2 przy napięciu 240 V nie przekracza trzech godzin.

Aby odróżnić PHEV w gamie Optimy, wprowadzono szereg modyfikacji praktycznych i wizualnych, m. in. port ładowania baterii w przednim zderzaku, chromowane listwy ozdobne progów, nowy wzór felg z lekkiego stopu oraz plakietki "EcoPlug-In". W kabinie dominuje panel wyświetlacza statusu funkcji samochodu i zespołu napędowego, a specjalny wskaźnik na górnej krawędzi pozwala obserwować postęp ładowania akumulatorów. Zarówno PHEV, jak i HEV wyposażono w aktywną osłonę chłodnicy, która ma zapewnić lepszą aerodynamikę oraz poprawić chłodzenie komory silnika. Nie zabraknie też metalizowanych akcentów na tylnym zderzaku, oprawie grilla i nadkolach.

ll

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła