Kia stawia na hybrydy

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Kia przedstawiła kolejne informacje dotyczące jednostek napędowych w nowej Optimie. W ciągu 12 miesięcy do gamy modelowej dołączą odmiany Hybrid oraz Hybrid Plug-in. Auta mają być początkiem "zielonej" ofensywy Koreańczyków, którzy planują w 2020 r. chcą mieć w swojej ofercie 11 niskoemisyjnych samochodów.

Nowa Optima Hybrid (HEV) otrzyma w porównaniu ze "starą" szereg modyfikacji - m.in. akumulatory o większej pojemności, mocniejszy silnik elektryczny oraz przebudowaną przekładnię. Zmiany te mają ograniczyć zużycie paliwa o ok. 10 proc. Sprzedaż na głównych rynkach światowych rozpocznie się w drugiej połowie 2016 roku.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Sercem tego pojazdu będzie benzynowa jednostka czterocylindrowa GDI 2,0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik typu "Nu" ma moc 156 KM i współpracuje z 6-stopniową skrzynią automatyczną. Zblokowany 37-kilowatowy motor elektryczny wraz ze sprzęgłem w miejsce tradycyjnego konwertera momentu obrotowego ma zapewnić lepszą reakcję na wciśnięcie gazu. Nowa jest też elektryczna pompa oleju skrzyni. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 195 KM przy 6000 obr./min. Akumulator ma teraz pojemność 1,62 kWh, o 13 proc. więcej niż poprzednio. Umieszczono go poniżej podłogi bagażnika.

Odmiana Plug-in Hybrid (PHEV) będzie z kolei pierwszym autem Kii ładowanym z zewnętrznego gniazdka elektrycznego. W salonach pojawi się w drugiej połowie 2016 r. Pojazd wykorzystuje baterię litowo-polimerową o pojemności 9,8 kWh. Współpracuje ona z silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW co oznacza, że wyłącznie w trybie elektrycznym Optima PHEV będzie w stanie przejechać ok. 43 km.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Podobnie jak "klasyczna" hybryda, odmiana Plug-in posiada silnik GDI 2,0. Został on sprzężony z jednostką elektryczną, co pozwala na ładowanie akumulatorów po ich wyczerpaniu. Łączna moc zespołu napędowego to 205 KM przy 6000 obr./min. 50-kilowatowy silnik elektryczny w tym przypadku zastępuje tradycyjny konwerter momentu obrotowego. Średnie spalanie paliwa to 2,39 l/100 km oraz 5,9 l/100 km w trybie podtrzymywania baterii. Czas ich ładowania prądem na stacji Level 2 przy napięciu 240 V nie przekracza trzech godzin.

Aby odróżnić PHEV w gamie Optimy, wprowadzono szereg modyfikacji praktycznych i wizualnych, m. in. port ładowania baterii w przednim zderzaku, chromowane listwy ozdobne progów, nowy wzór felg z lekkiego stopu oraz plakietki "EcoPlug-In". W kabinie dominuje panel wyświetlacza statusu funkcji samochodu i zespołu napędowego, a specjalny wskaźnik na górnej krawędzi pozwala obserwować postęp ładowania akumulatorów. Zarówno PHEV, jak i HEV wyposażono w aktywną osłonę chłodnicy, która ma zapewnić lepszą aerodynamikę oraz poprawić chłodzenie komory silnika. Nie zabraknie też metalizowanych akcentów na tylnym zderzaku, oprawie grilla i nadkolach.

ll

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇