Kia Rio: nowe szaty, stary przepis

Nowa Kia Rio wygląda bardziej atrakcyjnie, szczególnie wewnątrz, gdzie na konsoli środkowej króluje ekran dotykowy. Na szczęście przepis na ten model się nie zmienił – jest przede wszystkim praktycznie i przestronnie.

Szymon Jasina

Kia Rio była do tej pory niedocenianym modelem. Na tle bardzo mocnego segmentu B z wieloma uznanymi modelami nie jest łatwo zaistnieć nowym graczom. Koreańskie auto zachęcało konkurencyjną ceną i przestronnym wnętrzem, ale brakowało mu charakteru. Teraz się to zmienia. Dłuższa maska, mocniejsze przetłoczenia i lżejszy tył uczyniły miejskie auto bardziej atrakcyjnym. Oczywiście nadal daleko mu do jakiejkolwiek ekstrawagancji, ale już takie drobne zmiany są krokiem w dobrą stronę.

Z drugiej strony Kia nie chce tracić klientów zadowolonych z poprzedniego modelu, a to oznacza, że nadal najważniejszą cechą są zalety użytkowe. Samochód jest przede wszystkim przestronny jak na segment B i może się pochwalić jednym z największych bagażników – mieści on 325 l i tylko minimalnie ustępuje Skodzie Fabii. Do tego Kii udało się wygospodarować sporo miejsca na schowki i półki.

Podstawowym silnikiem jest jednostka o pojemności 1,25 l oferująca 84 KM. Współpracuje ona z 5-biegową skrzynią manualną. Alternatywą są jednostki 1,4 l – benzynowa o mocy 100 KM i wysokoprężna (90 KM), które połączone są z przekładnią o 6 przełożeniach. Z powodu niskiego zainteresowania takimi silnikami, w Polsce nie pojawi się turbodoładowany benzyniak 1,0 l.

Podstawowy model wyceniono na 47 990 zł. Mocniejszy benzyniak wymaga dopłaty 3 tys. zł, natomiast wersja wysokoprężna 8 tys. zł. W standardzie (odmiana M) znajduje się manualna klimatyzacja. Droższa o 5 tys. zł wersja L oferuje dodatkowo m.in. skórzaną kierownicę i lewarek zmiany biegów, podłokietnik ze schowkiem i gniazdem USB, alufelgi oraz automatyczna klimatyzacją. Najdroższa (o dalsze 9 tys. zł) konfiguracja XL ma już niemal wszystkie oferowane dodatki z nawigacją i rozbudowanym systemem multimedialnym na czele.

Najbliższym konkurentem dla Kii Rio jest Skoda Fabia. Podobne wymiary i filozofia stojąca za oboma modelami oznaczają, że koreańskiemu autu nie będzie łatwo w pojedynku z tak popularnym konkurentem jak Fabia (najpopularniejszym samochodem w segmencie B w Polsce). Rio ma swoje argumenty, ale pozostaje pytanie, czy bardziej spodoba się klientom niż czeskie auto, które jest nieco tańsze?

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy