Kia Pro_Cee’d: kompakt na sportowo

Obraz
Źródło zdjęć: © Szymon Jasina

Kia na swoim paryskim stoisku prezentuje nową generację Pro_Cee’da, czyli trzydrzwiowej odmiany swojego kompaktu. Wersja ta jest bardziej agresywna i sportowa od modelu pięciodrzwiowego.

Niedawno producenci zauważyli, że trzydrzwiowe wersje kompaktowych hatchbacków nie cieszą dużą popularnością. Niewielka różnica ceny oznaczała, że klienci woleli mieć auta bardziej praktyczne, z dodatkową parą drzwi. Nie bez znaczenia jest też fakt, że odmiany trzydrzwiowe cieszą się dużo mniejszą popularnością na rynku wtórnym. Producenci znaleźli na to sposób – wersje z jedną parą drzwi muszą wyglądać inaczej, być bardziej sportowe. Takie rozwiązanie stosuje też Kia ze swoim Cee’dem i trzydrzwiową odmianą Pro_Cee’d.

Najnowsza generacja koreańskiego kompaktu w nadwoziu pięciodrzwiowym i kombi zadebiutowała w marcu w Genewie. Model ten pokazał jak długą drogę przeszły samochody z tego azjatyckiego kraju. Kiedyś mało ciekawe, szare i po prostu nudne. Dzisiaj zmieniły się nie do poznania. Nowa generacja znacznie się różni od spokojnego poprzednika. Ciekawa stylistyka bez problemu może konkurować z europejskimi modelami.

Podobne zmiany dotyczą wnętrza. Nowy Cee’d nie odstaje wyglądem ani jakością materiałów od najpopularniejszych modeli w tej klasie. Pod względem wykonania nawet pokonuje marki o dużo większym doświadczeniu. Co niemniej ważne wnętrze jest praktyczne i ergonomicznie zaprojektowane.

Pro_Cee’d ma mieć bardziej sportowy charakter i zmieniona stylistyka sprawdza się bardzo dobrze. Tył jest ciekawszy niż w przypadku odmian pięciodrzwiowej i kombi, a szybko opadający dach połączony ze spoilerem nadaje całej sylwetce bardziej sportowy styl. Wymiary Pro_Cee’da są takie same jak odmiany pięciodrzwiowe. Samochód mierzy 4310 mm długości, 1780 mm szerokości, a jego rozstaw osi to 2650 mm. Linia dachu natomiast przebiega o 40 mm niżej.

Obraz
© (fot. Szymon Jasina)

Kia Pro_Cee’d będzie wyposażona w te same jednostki napędowe co pozostałe wersje Cee’da. Klienci będą mogli wybrać jeden z dwóch silników benzynowych – 1,4 l o mocy 100 KM i 1,6 l oferujący 135 KM. Oferowane będą też trzy jednostki wysokoprężne. Silnik o pojemności 1,4 l dostarcza 90 KM, natomiast jednostki 1,6 l mają 110 KM i 128 KM. Wszystkie jednostki współpracują z 6-biegową przekładnią manualną, a silniki 1,6 l dostępne są też z automatami, przy czym wersja benzynowa współpracuje ze skrzynią dwusprzęgłową.

Podczas konferencji prasowej przedstawiciele koreańskiej marki bardzo znacząco wspomnieli o możliwości stworzenia szybszej odmiany Pro_Cee’da. Hot-hatch od Kii miałby mieć 200 KM i jeszcze bardziej sportowy charakter. W takiej konfiguracji ten trzydrzwiowy kompakt będzie bardzo ciekawą propozycją. Liczymy na to, że niedługo w pełni oficjalnie usłyszymy o mocniejszym Pro_Cee’dzie.

Obraz
© (fot. Szymon Jasina)

Zatrudnienie europejskich stylistów przez koreańską markę okazało się strzałem w dziesiątkę. Z raczej nudnych samochodów udało im się stworzyć modele, które mogą się podobać, a ich jakość nie ustępuje konkurencji. Pro_Cee’d jest dowodem na szybki rozwój Kii i całej koreańskiej motoryzacji.

WP: Szymon Jasina

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy