Frankfurt jest miejscem światowej premiery prototypowej Kii Optimy GT. Przedstawiciele marki zdradzają, że wersji produkcyjnej oraz sprzedaży możemy się spodziewać w drugiej połowie przyszłego roku.
Koncept Optima GT debiutuje obok "cywilnej" Optimy w europejskiej specyfikacji, która również ma swoją premierę na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Auto będzie pierwszą, sportową wersją tego modelu w Europie i drugim pojazdem o oznaczeniu "GT" w ofercie koreańskiej marki - po wprowadzonym na rynek w 2013 r. cee'd GT.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * Wizualnie Optima GT prezentuje się bardziej atletycznie niż standardowa wersja tego samochodu. Mierzący 4855 mm (długość), 1860 mm (szerokość), 1465 mm (wysokość) i 2805 mm (rozstaw osi) przedstawiciel segmentu D wyróżnia się przeprojektowanym grillem i bardziej odważną stylizacją nadwozia. W kabinie znajdziemy sportowe detale, takie jak aluminiowe nakładki na pedały, nową kierownicę czy elementy chromowane.
Producent zapewnia, że Optima GT otrzyma specjalne nastawy zawieszenia, nowy system elektronicznej kontroli układu jezdnego ECS (zmieniający siłę tłumienia amortyzatorów dla każdego koła z osobna), większe tarcze hamulcowe i specjalną wersję nowego układu kierowniczego o wspomaganiu elektrycznym (R-MDPS). Na 18-calowe felgi aluminiowe trafią opony w rozmiarze 235/45 R 18.
Pod maskę sportowego sedana trafi turbodoładowany silnik benzynowy 2,0 T-GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który rozwija moc 245 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 353 Nm w zakresie 1350-4000 obr./min. Z motorem współpracuje 6-stopniowa przekładnia automatyczna. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,2 l/100 km, emisja dwutlenku węgla - 191 g/km, przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 7,4 s, a prędkość maksymalna - na 240 km/h.
ll