Kia Clarus 2.0 GLX: auto raczej dla odważnych

Obraz
Obraz

Clarus to model tani, przestronny i wygodny, lecz bywa kłopotliwy w utrzymaniu. Firma, która oferuje na swe samochody 7-letnią gwarancję, musi być pewna siebie. Cóż, najnowsze produkty Kii rzeczywiście odznaczają się niezłą trwałością, ale jeszcze 10-12 lat temu na tak długi okres ochronny koreańska marka nie mogłaby sobie pozwolić.

Obraz
© (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Droga do obecnego sukcesu była w przypadku Kii co prawda dość szybka, ale niełatwa. Uważni czytelnicy pamiętają zapewne, że Carnival co roku zajmuje w raporcie TUV ostatnie miejsce, i to z olbrzymią "przewagą" nad konkurentami. Rodzinny sedan Clarus aż tylu kłopotów z reguły nie sprawia, ale do bezawaryjnych, niestety, także nie należy. Modelem tym Kia zadebiutowała w 1996 r. w segmencie D.

Brak doświadczenia w produkcji aut klasy średniej spowodował, że sięgnięto po sprawdzone rozwiązania Mazdy (m.in. jednostki napędowe, elementy zawieszenia). To dobra wiadomość, gdyż japońskie podzespoły okazują się dość trwałe jak na swój wiek. Nieco gorzej ocenić trzeba części koreańskie i jakość montażu Clarusa.

* TU ZNAJDZIESZ WIĘCEJ ZDJĘĆ KII CLARUS * Warto pamiętać też o tym, że jako tanie zamienniki występują z reguły elementy eksploatacyjne, natomiast po mniej typowe trzeba będzie udać się do ASO i... zostawić tam sumę niewspółmiernie dużą w stosunku do wartości auta. Uwaga na immobiliser w pilocie centralnego zamka - awarie zdarzają się nagminnie, a za dorobienie nowego zapłacimy co najmniej 700 zł. Podczas oględzin warto skontrolować karoserię pod kątem korozji.

Obraz
© (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Do 1998 r. pod maski Clarusów trafiały wyłącznie benzyniaki: 1.8/116 KM (SLX) i 2.0/133 KM (GLX) Polecamy raczej drugi z silników, oferujący lepsze osiągi przy niemal identycznym spalaniu (ok. 10-11 l/100 km). Montaż instalacji LPG nie jest dobrym pomysłem w obu przypadkach (szwankują przepływomierze i sondy lambda). "Elektryka" raczej nie sprawia kłopotów, choć czasem posłuszeństwa może odmówić np. czujnik ABS-u. W kabinie znajdziemy mnóstwo taniego plastiku, niezłe wyposażenie i sporo miejsca. Kufer ma pojemność od 425 do 765 l.

Podsumowanie - Kia Clarus to ciekawa propozycja dla osób dysponujących ok. 5-7 tys. zł. Za niewielkie pieniądze otrzymujemy komfortowe i nieźle wyposażone auto rodzinne. Niestety, o prawdziwej okazji chyba mówić nie można - "koreańczyk" jest dość egzotyczny, a to powoduje, że jego utrzymanie i obsługa mogą przysporzyć nieco problemów.

Źródło artykułu: Auto Świat

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025