Kia Cee’d: to już prawie Europa

Obraz
Źródło zdjęć: © Szymon Jasina

Kia zaprezentowała w Genewie nową odsłonę swojego popularnego kompaktu. Nowy Cee’d zadebiutował zarówno jako hatchback jak i kombi. Koreański samochód zaskakuje stylistyką i jakością wnętrza.

Dotychczasowa generacja Kii Cee’d była prostym i nudnym samochodem, który był nudny aż do bólu. Koreańskie marki wiedzą jednak, że aby podjąć równą walkę z europejską konkurencją muszą jej dorównać, a najlepiej przegonić. Nowy Cee’d pokazuje, że cel ten jest już bardzo bliski, a samochody z Korei nie są już smutnym przymusem dla osób o mniejszym portfelu.

Nowy Cee’d z jednej strony nie wyróżnia się znacząco ponad całą listę stosunkowo podobnych samochodów, jednak z drugiej strony oznacza to, że nie jest już od nich gorszy. Kompaktowa Kia może się podobać, a stylistyka raczej nie odstraszy potencjalnych klientów. Agresywny przód połączony z dość nudną tylną częścią nadwozia pozostawiają jeszcze nieco pola do poprawy, ale kierunek, w którym podążają Koreańczycy jest właściwy. Podobnie należy ocenić wnętrze – do liderów klasy jeszcze daleko, ale całość wygląda bardzo dobrze, a materiały wykończeniowe są lepsze niż we wcześniejszych samochodach Kii.

Obraz
© (fot. Szymon Jasina)

Na tle bliźniaczego Hyundaia Kia wypada nieco gorzej, jednak w ten sposób Koreańczycy chcą w pewnym stopniu rozgraniczyć swoje dwie marki. Nieco niższy standard nie oznacza, że sam samochód jest mniej praktyczny. We wnętrzu jest przestronnie, a wersja hatchback może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 380 l, co w tej klasie jest średnim wynikiem. Zdecydowanie lepiej wypada kombi, którego bagażnik pomieści bagaż zajmujący 528 litrów. Również pod maską znajdziemy dość przeciętne jednostki. Będą one oferować od 94 do 133 KM.

Wyniki wielu konkurentów Kii pokazują, że przeciętność może być kluczem do sukcesu. Przy zachowaniu niewygórowanych cen koreańskiej marce właśnie bycie przeciętnym może wystarczyć, aby dalej poprawiać wyniki.

WP: Szymon Jasina

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła