Kawasaki powraca do klasy 400 cm3. Jest i Ninja
Jeśli narzekałeś na brak nowych motocykli o mniejszej pojemności – czas na dobre wiadomości. Kawasaki wprowadza do oferty dwa modele, Z400 i sportowego Ninja 400.
W praktyce to modele mające tę samą homologację, więc współdzielą sporo elementów. Najważniejszy jest oczywiście silnik, dwucylindrowy, z mocą 45 KM i momentem obrotowym wynoszącym 37 Nm przy 8 tys. obrotów. Do tego otrzymujemy sprzęgło antyhoppingowe.
W przypadku Z400 wrażenie robi na pewno rama kratownicowa, ale fani skoncentrowani na jeździe torowej czy sportowym stylu zwrócą uwagę na model Ninja 400. Stylistycznie ten motocykl jest mocno spokrewniony z Ninją ZX-10R, która osiągała niezrównane sukcesy w mistrzostwach World SBK.
W każdym wypadku mówimy o motocyklach mających siedzisko na wysokości 785 mm, wadze wynoszącej mniej niż 170 kg, z hamulcami składającymi się z pojedynczej tarczy o średnicy 286 z przodu i 220 mm z tyłu. Na wyposażeniu znajdziemy m.in. światła LED. Na chwilę obecną polski importer nie podzielił się cenami.