Trwa ładowanie...

Jakie kolory samochodów wybieramy najczęściej? Czeka nas zmiana w 2018 r.

Jeszcze kilka lat temu samochody firmowe kojarzyły się głównie z ubogim wyposażeniem i białym lakierem nadwozia. Nie pozostawało to bez wpływu na ranking najpopularniejszych kolorów. Biel nadal święci triumfy, ale – jak przewidują analitycy – rok 2018 może przynieść zmiany.

Jakie kolory samochodów wybieramy najczęściej? Czeka nas zmiana w 2018 r.Źródło: Materiały prasowe
d2xqs7l
d2xqs7l

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez PPG Industries oraz DuPont, mniej więcej jedna czwarta (24 proc.) właścicieli samochodów preferuje kolor biały. Na drugim miejscu popularności znalazła się czerń (19 proc.), a ostatnie miejsce na podium przypadło lakierowi szaremu (16 proc.). Na europejskim rynku samochody w kolorze białym i czarnym stanowią 47 proc. całej sprzedaży, a globalnie jest to nieco mniej. Specjaliści analizujący to zagadnienie podkreślają, że niezależnie od tego, o jakim rynku się mówi – trzy na cztery samochody są białe, czarne, szare lub srebrne. W Polsce od lat królują te dwa ostatnie.

Eksperci branżowi zajmujący się rynkiem flotowym przewidują, że w 2018 roku najpopularniejszym kolorem samochodów będzie niebieski. Skąd taka zmiana? Z jednej strony stanie się tak za sprawą samych producentów – czytamy w magazynie "Fleet News" – którzy już teraz oferują szerokie spektrum barw, z drugiej natomiast przeważą względy praktyczne. Analitycy rynku flotowego zauważają, że samochody w białym kolorze często mają nieco niższą wartość rezydualną. Większy wybór wersji kolorystycznych, szczególnie w przypadku miejskich samochododów (w tym SUV-ów segmentu B) wpływa również na wyboru klientów indywidualnych.

– Biały lub srebrny kolor nadwozia i podstawowe wyposażenie rzeczywiście nadal mocno kojarzą się z samochodami flotowymi. Warto jednak dodać, że trend ten bardzo mocno się zmienił na przestrzeni ostatnich lat. Menadżerowie flot coraz częściej wybierają bardziej charakterystyczne odcienie nadwozia, które pasują swoim stylem do wizerunku firmy. Oferowana przez Toyotę linia Selection może być tutaj najlepszym przykładem. Samochody w tej specyfikacji charakteryzują się wyrazistymi, specjalnie dobranymi lakierami – ocenia Agata Adamczyk, Kierownik Działu Sprzedaży Korporacyjnej, Toyota Radość.

Ankieta przeprowadzona przez magazyn "Forbes" pokazała ponadto ciekawą korelację pomiędzy wybieranymi kolorami samochodów a płcią kupującego. Wyniki pokazały, że mężczyźni preferują kolory czerwony, pomarańczowy i czarny – ze względu na ich popularność w samochodach sportowych. Kobiety natomiast wolą odcienie srebra oraz brązów.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj