Trwa ładowanie...

Jak przechowywać opony, żeby ich nie zniszczyć

Jak przechowywać opony, żeby ich nie zniszczyćŹródło: Materiały prasowe
d18tafa
d18tafa

Żadnego doświadczonego kierowcy nie trzeba przekonywać o tym, że stan opon ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Teraz, gdy zima wreszcie ustępuje wiośnie, powinniśmy się dobrze przyjrzeć letniemu ogumieniu i zadbać o to, by komplet, którego przez pół roku nie będziemy używać, przetrwał ten czas bez uszczerbku.

Nim zaczniemy się cieszyć nadchodzącą wiosną i zmienimy opony na letnie, warto sprawdzić ich stan. Jeśli wysokość bieżnika wyraźnie zbliża się do wymaganego prawem poziomu 1,6 mm, na co wskazują wypustki kontrolne, lepiej pomyśleć o nowym komplecie. Jak wynika z testów, droga hamowania na mokrej nawierzchni nowej opony jest o około 30 proc. krótsza od dystansu, którego potrzebuje do tego ogumienie z bieżnikiem o wysokości 1,6 mm. Po wizycie u wulkanizatora wyjeżdżamy na oponach, które będą dobrze spełniać swoje zadanie przez kilka najbliższych miesięcy. Co jednak z kompletem, którego znów będziemy potrzebować późną jesienią?

Coraz więcej zakładów, które parają się zmianą opon, oferuje również ich przechowywanie. Usługa taka wiąże się jednak z pewnymi kosztami. Gdzie na własną rękę najlepiej przechować ogumienie? Przede wszystkim należy wykluczyć miejsca na wolnym powietrzu. Opony składowane np. pod wiatą już po miesiącu mogą wyschnąć i popękać. Szkodliwy okazuje się tu wpływ światła słonecznego. Optymalnym miejscem przechowywania ogumienia jest suche, ciemne pomieszczenie. Należy zadbać o to, by opony znalazły się z dala od rur, które mogą być gorące, potencjalnych źródeł iskier, a także benzyny, smarów i olejów.

Nim opony trafią w takie miejsce, należy oczyścić je z kamieni, które mogły utknąć pomiędzy kostkami bieżnika. Ogumienie na obręczach przechowujemy poziomo. Można ułożyć z nich stos, ale warto obniżyć ciśnienie w oponach, by ciężar spoczywał na felgach, z nie na bokach opon i zadbać o to, by ta, która jest położona najniżej, leżała na deskach lub palecie. Warto raz lub dwa razy w sezonie zmienić położenie opon w stosie.
Opony przechowywane bez obręczy należy ustawić pionowo, najlepiej na półce lub palecie. By zapobiec zniekształceniu się ogumienia, opony należy obracać o kilkadziesiąt stopni co miesiąc.

Przed kolejnym sezonem warto pamiętać o sprawdzeniu opon, przed ich założeniem na felgi. Należy szukać zniekształceń, uszkodzeń mechanicznych i śladów starzenia. Jeśli opona wzbudzi naszą wątpliwość, warto dać ją do oceny profesjonalnemu wulkanizatorowi.

tb, moto.wp.pl

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj