Intive przejmuje niemiecką firmę z branży samochodowej

Intive, dostawca zaawansowanych rozwiązań softwarowych, przejął niemiecką firmę iNTENCE. W wyniku transakcji polscy programiści będą pracować nad zintegrowanym oprogramowaniem dla najnowszych modeli samochodów najważniejszych światowych marek.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Tomasz Budzik

Przejęcie oznacza zdobycie kompetencji unikalnych w skali polskiego rynku. Do końca roku intive zatrudni we Wrocławiu 200 nowych pracowników. Firma intive zainwestowała w iNTENCE 7 milionów euro. Polsko-niemiecka spółka przejęła 65 proc. udziałów firmy i planuje systematycznie zwiększać ten udział w kolejnych latach. W najbliższych miesiącach intive zamierza zintegrować procesy biznesowe obu firm i opracować nową ofertę. Teraz spółka chce zatrudnić przede wszystkim inżynierów oprogramowania, specjalistów ds. testów i kierowników projektów.

- Przejęcie oznacza dla nas otwarcie furtki na niemiecki rynek samochodowy. Wraz z firmą iNTENCE przejmujemy również jej kontakty z takimi markami, jak Audi, Volkswagen, BMW czy Porsche. Do 1400 naszych pracowników dołączyła setka doświadczonych inżynierów z Regensburga i Ingolstadt. Nowi specjaliści uzupełnią kompetencje naszej kadry i pozwolą skutecznie rozwijać się na niemieckim rynku - mówi Sebastian Łękawa, SVP Europe z intive.

Firma iNTENCE to europejski lider w produkcji wbudowanego oprogramowania samochodowego. Firma oferuje wsparcie we wdrażaniu wszelkiego rodzaju innowacji - od wirtualnej rzeczywistości, po samochody bezzałogowe. Niemieccy specjaliści mają doświadczenie w produkcji rozwiązań typu embedded, które wymagają znakomitej znajomości budowy samochodu już od wczesnych etapów produkcji. Przykładem takiego rozwiązania są samochody autonomiczne, czyli niewymagające kierowcy. Dla intive, mającego już doświadczenie w pracy nad rozwiązaniami softwarowymi dla samochodów, współpraca z iNTENCE oznacza zdobycie kompetencji unikalnych w skali polskiego rynku.

- W najbliższej przyszłości nasze samochody czeka rewolucja cyfrowa. Sektor motoryzacyjny przeobraża się bardzo szybko, a możliwości rozwoju są niemal nieograniczone. Jesteśmy przekonani, że w bliskiej przyszłości polskie firmy staną się ważnym dostawcą zaawansowanych rozwiązań programistycznych. Nasz rynek ma do tego znakomite predyspozycje, przede wszystkim ze względu na dużą liczbę uznanych specjalistów IT, a także bliskość Niemiec, które są jednym ze światowych liderów przemysłu samochodowego - mówi Sebastian Łękawa z intive.

Marka intive powstała we wrześniu 2016 roku w wyniku połączenia trzech spółek, należących do Enterprise Investors: polskiego SMT Software Services, polsko-fińskiego BLStream oraz niemieckiej spółki Kupferwerk. W czerwcu spółka podpisała umowę partnerską z argentyńską firmą FDV Solutions, w wyniku której powstało nowe centrum deweloperskie. Jego głównym zadaniem jest przyśpieszenie rozwoju intive na rynku amerykańskim. Zarejestrowana w Polsce firma zatrudnia ponad 1500 osób, w tym ponad 500 w największym biurze we Wrocławiu. Spółka planuje zwiększać poziom zatrudnienia o 25 proc. każdego roku.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025