Trwa ładowanie...

Innowacyjny system klimatyzacji Lexusa

Innowacyjny system klimatyzacji LexusaŹródło: zdjęcie producenta
dy6khvk
dy6khvk

Oprócz licznych innowacyjnych udoskonaleń, poprawiających własności dynamiczne samochodu, bezpieczeństwo jazdy oraz stylistykę nadwozia, wnętrze nowego GS zostało naszpikowane najnowocześniejszymi zdobyczami techniki, zapewniając wszystkim pasażerom maksymalnie komfortowe warunki podróżowania.

Wśród nich jest energooszczędny układ sterowania nawiewem powietrza - S-Flow - opracowany z myślą o zapewnieniu wysokiej skuteczności przy mniejszym koszcie energetycznym. Układ S-Flow jest dziesięciokrotnie wydajniejszy niż układ klimatyzacji w poprzednim wcieleniu GS. Funkcja detekcji obecności pasażera pozwala zamykać wyloty wentylacyjne przy siedzeniach, na których nie ma pasażera. Ponadto układ mierzy temperaturę otoczenia, temperaturę w kabinie oraz stopień nasłonecznienia, by na tej podstawie dobierać optymalne parametry pracy.

Za pomocą funkcji TAO - Temperature Airflow Output - intensywność nawiewu jest dostosowywana do każdego z siedzeń indywidualnie. Przy dużym obciążeniu układ klimatyzacji obejmuje swym działaniem całą kabinę, by szybko doprowadzić do uzyskania komfortowych warunków termicznych. Po ustabilizowaniu temperatury wnętrza układ koncentruje swoje działanie tylko na tych miejscach, na których spoczywają osoby.

Oprócz sterowania nawiewem za pomocą funkcji TAO, niezależnie górnym i dolnym, zastosowano wielowarstwowy segmentowy mieszalnik strug powietrza, umożliwiający precyzyjne zróżnicowanie i indywidualne dopasowanie warunków temperaturowych dla kierowcy, pasażera na przednim fotelu oraz osób siedzących na tylnych miejscach. Pozwala to na przykład ustawić chłodny nawiew górnymi wylotami, by zniwelować efekt silnego nasłonecznienia, i równocześnie utrzymywać komfort cieplny na wysokości dolnych partii ciała.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Wraz z nowym układem klimatyzacji wprowadzona zostaje również funkcja 2-poziomowego sterowania dopływem i nawiewem powietrza, której działanie polega na zapobieganiu zaparowaniu szyb. Dzięki wymuszaniu rozprowadzania w górnej części kabiny powietrza o niskiej wilgotności pobieranego z zewnątrz, przy jednoczesnym utrzymywaniu doskonałej skuteczności ogrzewania na poziomie stóp poprzez recyrkulację powietrza wewnętrznego.

dy6khvk

Nowowprowadzony układ Nano-e podnosi na jeszcze wyższy poziom jakość powietrza i komfort w kabinie. Generator Nano-e emituje szczególnego rodzaju jony, które otoczone w przybliżeniu 1000 razy większą liczbą cząsteczek wody normalnie, dodatkowo nawilżają nie tylko powietrze, ale również skórę i włosy osób w kabinie. Ponadto układ ten istotnie ogranicza natężenie nieprzyjemnych zapachów.

dy6khvk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dy6khvk
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj