Infiniti M35h to sportowy sedan klasy high performance z silnikiem V6 i napędem elektrycznym, który umożliwia jazdę bez emisji spalin. Pierwsze dostawy do krajów europejskich zapowiadane są na wiosnę 2011, kiedy marka zaproponuje w sumie do wyboru trzy opcje silnikowe: benzynową V6, diesla V6 i hybrydę silnika benzynowego V6 z silnikiem elektrycznym.
Infiniti, najnowszy, japoński producent aut luksusowych wykorzystał odbywający się co dwa lata Paryski Salon Motoryzacyjny do opublikowania parametrów technicznych swojej pierwszej hybrydy.
Auto ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie ok. 5,9 sek, rozpędzać się do 250 km/h, zużywać w cyklu mieszanym 7,3 l/100 km i emitować poniżej 170 g CO2/km. To wszystko w długim na 4 94 cm sedanie o klasycznych proporcjach sportowych (długa maska, krótki tył) oraz opływowej stylistyce.
M35h będzie dostępny w wersjach: podstawowej GT i najbogatszej - GT Premium. Kluczowym aspektem ekologicznych M35h jest nowa benzynowo-elektryczna jednostka napędowa, która ma gwarantować, że napęd elektryczny będzie wykorzystywany częściej, przez dłuższy czas i przy wyższych prędkościach niż w istniejących hybrydach.
Napędzany tylko silnikiem elektrycznym M35h może jechać ze stałą prędkością 80 km/h. Tryb elektryczny może być wykorzystywany również przy wysokich prędkościach - do 140 km/h na przymkniętej przepustnicy. W wolnym ruchu ulicznym auta może cicho sunąć na napędzie elektrycznym do 2 km. Testy wykazały, że przy jeździe mieszanej M35h jest w stanie jechać w trybie elektrycznym przez 50 proc. czasu jazdy.
Maksymalne przyspieszenia ma zapewniać silnik benzynowy 3.5 V6 306 KM i 350 Nm (przy 5 000 obr./min). Moc silnika elektrycznego wynosi 50 kW (68 KM), a szczytowa wartość 270 Nm osiągana jest przy 1 000 obr./min. Zarówno benzynowy V6, jak i silnik elektryczny dostarczają moc na tylne koła poprzez siedmiobiegową przekładnię automatyczną. Zamiast zmiennika momentu obrotowego zastosowano elektronicznie sterowane sprzęgło, polepszając dynamikę i redukując zużycie paliwa o 10 proc. w stosunku do benzynowego M37.
Elektryczno-hydrauliczny system wspomagania kierownicy ma wpłynąć na oszczędność kolejnych 2 proc. paliwa. Pojedynczy silnik elektryczny i pakiet baterii litowo-jonowych powinny poprawić wydajność, przy zwiększeniu masy samochodu o 120 kg w porównaniu do M37. Baterie znajdują się pod podłogą bagażnika.
M35h wejdzie do sprzedaży w Europie wiosną 2011 r. (w zależności od kraju) i dołączy do siostrzanych modeli: benzynowego M37 i diesla M30d.
[
]( http://wnp.pl )