Hybrydy i elektryki nie wjadą na Trakt Królewski. Powód – zbyt duży ruch

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przestał wydawać identyfikatory zezwalające na wjazd w obszar stołecznego Traktu Królewskiego. Do tej pory mogły tam wjeżdżać taksówki, karetki itp., a także auta elektryczne i hybrydowe. Te dwa ostatnie typy samochodów niebawem nie będą już się pojawiać w tym miejscu. Wszystko dlatego, że zagęszczenie ruchu było zbyt duże.

Koniec uprzywilejowania dla aut elektrycznych.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Identyfikatory wydawane są na czas określony, nie dłuższy niż rok. Na jednym takim dokumencie możliwe jest wpisanie maksymalnie czterech numerów rejestracyjnych pojazdów. Do tej pory grupa osób, która mogła ubiegać się o taki identyfikator, była rozszerzona o właścicieli samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Jednak przez ostatnie lata wydano tak dużo identyfikatorów, że ruch na Nowym Świecie był bardzo nasilony. Według przedstawicieli ZDM, kierowcy nadużywali możliwości wjazdu i korzystali z możliwości skracania sobie drogi. Takie sytuacje doprowadzały do tworzenia się zatorów i korków, w których stały także autobusy. Dlatego zapadła decyzja o zakończeniu wydawania identyfikatorów właścicielom samochodów o alternatywnym napędzie. Oprócz tego ZDM zapowiada, że identyfikatory te w większości przypadków nie będą miały przedłużonej ważności.

Identyfikator TK to dokument, na którego podstawie można poruszać się po obszarze Traktu Królewskiego, wyłączonym z ruchu i oznakowanym znakiem typu B-1 (zakaz ruchu w obu kierunkach). Strefa ta to ulice: Nowy Świat na odcinku Smolna-Krakowskie Przedmieście, Krakowskie Przedmieście (z wyłączeniem posesji 42/44 oraz odcinka od posesji nr 81 do 89), ul. Bednarska na odcinku Furmańska-Krakowskie Przedmieście, ul. Miodowa na odcinku Senatorska-Krakowskie Przedmieście i ul. Ossolińskich na odcinku Moliera-Krakowskie Przedmieście.

Dokument ten obecnie przysługuje mieszkańcom posesji znajdujących się w strefie, do których dojazd możliwy jest jedynie od strony Traktu Królewskiego, osobom prowadzącym działalność gospodarczą i mającym siedzibę lub miejsce wykonywania działalności gospodarczej na terenie strefy, organizatorom imprez, inwestorom i podmiotom prowadzące roboty remontowe lub utrzymaniowe na terenie Traktu Królewskiego.

Aby uzyskać identyfikator należy złożyć wniosek do ZDM wraz z pozostałymi niezbędnymi dokumentami. Można to załatwić w kancelarii Zarządu Dróg Miejskich przy ul. Chmielnej 120 w Warszawie. Pozostałe informacje znajdują się na stronie internetowej ZDM i w regulaminie korzystania z identyfikatora TK.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne