Honda CRF1100L Africa Twin i CRF1100L Adventure Sports odświeżone na nowy rok modelowy
Honda pochwaliła się usprawnionymi wersjami swoich dwóch wyprawowych maszyn opartych na modelu Africa Twin. Różnice dotyczą nie tylko kwestii wizualnych, ale i technicznych.
CRF1100L w wersjach Africa Twin i Africa Twin Adventure Sports na rok 2024 to propozycje, które mają przyciągnąć klientów jeszcze lepszymi osiągami i usprawnieniami owocującymi w trudnym terenie.
Sercem obu wariantów pozostaje dwucylindrowy silnik o pojemności 1084 cm3, generujący 102 KM mocy, a od teraz także 112 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest on nie tylko wyższy niż dotychczas, ale i dostępny w niższym zakresie obrotów - przy 5500 obr./min. zamiast 6250 obr./min.
Honda podniosła też stopień sprężania. Wzrost z 10,1:1 do 10,5:1 w połączeniu ze zmiennymi fazami rozrządu i nowymi kanałami dolotowymi owocuje wyraźnie lepszą wydajnością w każdych warunkach. Producent zmodyfikował też wydech, który teraz ma brzmieć przyjemniej, a przy okazji poprawiać osiągi.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Klienci decydujący się na CRF1100L mogą wybierać spośród wersji z przekładnią manualną lub automatem DCT. Ten drugi, w wersji na rok 2024 został udoskonalony. Kierowca odczuje wcześniejsze redukcje i bardziej naturalne wrażenia podczas ruszania.
Spore zmiany dotyczą też listy opcji. Dla przykładu, kupujący Model CRF1100L Africa Twin mogą zdecydować się na zawieszenie Showa EERA, zapewniające jeszcze lepsze wrażenia z jazdy w trudnych warunkach.
W odmianie Adventure Sports można z kolei oczekiwać poprawionego prowadzenia na asfalcie. To zasługa 19-calowego przedniego koła i skróconego skoku zawieszenia. Poza tym, wspólnie dla obu wersji wprowadzono nową przednią owiewkę z 5-stopniową regulacją i dodatkowe pakiety akcesoriów.
Terenowe hondy w odświeżonym wydaniu powinny pojawić się w salonach w najbliższych miesiącach.