Honda CR-V (2001 – 2006)

Obraz

Coraz większa popularność samochodów typu SUV skłoniła i Hondę do produkcji takiego auta. Pierwszy model pojawił się w 1995 roku, natomiast druga generacja w 2001 roku. Każdy kolejny model CR-V ma jednak coraz mniej wspólnego z terenówką.

Honda CR-V należy do średniej wielkości SUV-ów i nigdy nie aspirowała na auto terenowe. Stylistyka CR-V jest z jednej strony masywna, ale z drugiej zachowane są cechy samochodu miejskiego. Terowego wyglądu dodaje koło zapasowe umieszczone na tylnych drzwiach. Wnętrze przypomina raczej auta osobowe, zresztą CR-V znacznie lepiej czuje się na asfalcie niż w terenie. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11243/honda-crv-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Owszem można nim zjechać w drogę gruntową, ale pod warunkiem, że nie będzie zbyt grząska.
CR-V drugiej generacji to zupełnie nowa konstrukcja. Przedział silnikowy został znacznie skrócony w stosunku do poprzedniego modelu, co korzystnie wpłynęło na ilość miejsca we wnętrzu. Napęd na wszystkie koła został przejęty z poprzednika i w normalnych warunkach napędzane są tylko przednie koła, a tylny napęd dołączany jest tylko przy poślizgu przedniej osi. Jest to układ hydrauliczny z dwoma pompami działający bez elektroniki. Oczywiście w Hondzie nie ma również reduktora i blokad mechanizmów różnicowych, gdyż auto to było raczej projektowane jako rodzinne, a nie terenowe, mimo że ma 20 cm prześwitu.
CR-V jest dobry na piknik, ma dużo schowków w kabinie, a w bagażniku składany stolik.
Wnętrze nie porywa stylistyką, czarna deska rozdzielcza wykonana jest z twardego tworzywa, ale dobrej jakości. Ergonomia na wysokim poziomie. Nietypowo, bo na konsoli środkowej, umieszczony jest hamulec ręczny. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11243/honda-crv-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Między przednimi fotelami znajduje się składny stolik. Wnętrze jest obszerne i na brak miejsca nie powinni narzekać nawet wysocy pasażerowie, zarówno z przodu jak i z tyłu. Tylna kanapa jest przesuwana i ma regulowany kąt pochylenia oparcia. Bagażnik bez trudu powinien pomieścić cały ekwipunek, gdyż jego pojemność wynosi od 527 do 628 litrów.
Liczba wersji silnikowych i wyposażeniowych jest bardzo uboga. Przez pierwsze trzy lata w CR-V oferowano tylko jeden silnik. Od 2005 było trochę lepiej, ponieważ dołączył świetny diesel. Modernizacji poddano również nadwozie, zmieniły się światła, atrapa chłodnicy, zderzaki, błotniki i inne drobne detale, które znacznie poprawiły wygląd auta. Również wnętrze zyskało na wyglądzie. Pojawiły się nowe tapicerki i inne wskaźniki. Dzięki zastosowaniu innych zagłówków na tylnej kanapie znacznie poprawiła się widoczność do tyłu. Pojawiło się też bogatsze wyposażenie takie jak kurtyny i VSA, czyli stabilizacja toru jazdy, ABS czy klimatyzacja.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Silniki

Przez pierwsze trzy lata Honda nie dawała możliwości wyboru silników, dostępny był tylko jeden. Był nim benzynowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy 150 KM i zapewniał dość przyzwoite osiągi. Pod koniec 2004 roku pojawiła się wysokoprężna jednostka pochodząca z Accorda. Jak na Hondę przystało jest to świetny silnik idealnie dopasowany do tego auta, na dodatek jest dobrze wyciszony i bardzo chętnie reaguje na pedał gazu, zadowalając się niewielką ilością paliwa. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11243/honda-crv-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Silnik benzynowy łączony był z mechaniczną 5-biegową przekładnią lub 4-stopniową automatyczną. W dieslu stosowano 6-biegową skrzynię.

Zawieszenie

CR-V drugiej generacji ma zupełnie inne podwozie niż poprzednik. Z przodu zrezygnowano z podwójnych wahaczy na rzecz znacznie prostszego McPhersona, natomiast z tyłu pozostało wielowahaczowe, ale znacznie przekonstruowane. CR-V prowadzi się stabilnie nawet przy dużych prędkościach i nie przechyla się zbytnio na zakrętach.

Eksploatacja

CR-V nie sprawia kłopotów właścicielowi i praktycznie nie nękają go usterki. Potwierdzeniem tej opinii są wysokie lokaty w rankingu Dekry. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11243/honda-crv-4-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Usterkowość jest zdecydowanie poniżej średniej. Trzeba pamiętać o sprawdzaniu poziomu oleju, zwłaszcza w silniku benzynowym, gdyż przy dynamicznej jeździe potrafi dość dużo go ubyć.
Zawieszenie jest trwałe, jedynie łączniki i tulejki stabilizatora mogą wykazywać nadmierne zużycie po kilkudziesięciu tys. km.
Olej w tylnym moście trzeba wymieniać znacznie częściej niż przewiduje instrukcja, a pierwszym objawem jego zużycia jest głośna praca na zakręcie.
W układzie rozrządu pasek zastąpiono łańcuchem, który nie sprawia problemów.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Wady:

- Brak osiowej regulacji kierownicy
- Uboga oferta silnikowa
- Brak osiowej regulacji kierownicy

Zalety:

- Przestronne i wygodne wnętrze
- Duży bagażnik
- Oszczędny i dynamiczny silnik diesla

*Ważniejsze daty: *
2002 premiera CR-V drugiej generacji
2004 face lifting i wzbogacenie oferty o diesla
2006 premiera nowego modelu

Podstawowe dane techniczne
Silnik 2.0 DOHC i-VTEC 2.2 i-CTDi
Pojemność skokowa (cm3) 1998 2204
Moc (KM/obr.) 150/6500 140/4000
Maks. moment obr. (Nm/obr.) 192/4000 340/2000
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8 10,6
Prędkość max (km/h) 177 180
Zużycie paliwa (średnie) 9 6,7
Wymiary
Długość (mm) 4635
Szerokość (mm) 1780
Wysokość (mm) 1835
Rozstaw osi (mm) 2630
Prześwit (mm) 200
Bagażnik (l) 527
Pojemność zbiornika paliwa (l) 58
Masa własna (kg) 1505-1631

| Orientacyjne ceny wywoławcze (w tys. zł)* | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| Wersja | Rok produkcji | | | | | |
| | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 |
| 2.0 LS | - | 53,1 | 59,5 | 65,7 | 74,2 | 83,2 |
| 2.0 ES | - | 56,9 | 64,3 | 71,6 | 83,6 | 93,6 |
| 2.2 i-CTDi LS | - | - | - | - | 90 | 100,9 |
| 2.2 i-CTDi Executive | - | - | - | - | 96,3 | 108,1 | *ceny wg Eurotax

Autor: Grzegorz Burda

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła