Trwa ładowanie...

Honda Civic Type R z dwoma rekordami. Czy na pewno?

Nowa Honda Civic Type R ustanowiła rekord toru Nürburgring Nordschleife dla samochodu przednionapędowego. Czy to oznacza, że mamy do czynienia z najszybszym kompaktem na świecie?

Honda Civic Type R z dwoma rekordami. Czy na pewno?Źródło: Materiały prasowe, fot: Honda
d3asshc
d3asshc

Do tej pory rekord należał do Volkswagena Golfa Clubsport S wyposażonego w 310-konny motor. Niemieckie auto osiągnęło czas 7:49.21 min i stało się nie tylko najszybszym kompaktem, ale także najszybszym samochodem z przednim napędem na tym obiekcie. Te dwa rekordy należą teraz do nowej Hondy Civic Type R, która osiągnęła wynik 7:43,8 min. Z jednym tylko zastrzeżeniem, które jest niezwykle ważne.

Jest to co prawda czas lepszy o prawie siedem sekund od poprzednika, który przez krótki okres dzierżył rekord toru Nürburgring w kategorii aut z przednim napędem. Tyle tylko, że auto, którym Japończycy pobili kolejny rekord jest przedprodukcyjne, zatem trudno tu jednoznacznie mówić o rekordzie dla samochodów produkcyjnych. Nawet jeżeli jest dokładnie takie samo jak te, które zaczną wyjeżdżać z brytyjskiej fabryki w Swindon latem tego roku.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Honda

Co więcej, samochód wyposażono w klatkę bezpieczeństwa, ale by zrekompensować nadmiar masy usunięto system multimedialny oraz tylną kanapę. Civic wystartował do próby na oponach ”torowych, dopuszczonych do użytku na drogach publicznych” - tak napisano w komunikacie prasowym. Jednak widoczny na zdjęciach egzemplarz ma założone opony Continental SportContact 6, które najpewniej trafią do aut produkcyjnych. Wynik ten został osiągnięty podczas ostatniej fazy testów, na suchym torze, przy optymalnej temperaturze, co zapewniło najlepszą przyczepność ogumienia.

d3asshc

Przypominamy, że nowa Honda Civic Type R ma 2-litrowy silnik VTEC Turbo o mocy 320 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. W stosunku do poprzednika zmieniono przełożenia w 6-stopniowej, manualnej skrzyni biegów i oczywiście cały pakiet aerodynamiczny, ponieważ mamy do czynienia z zupełnie innym kształtem nadwozia.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Honda

Auto jest lżejsze o 16 kg i sztywniejsze o 38 proc., a nowe zawieszenie tylnej osi o konstrukcji wielowahaczowej daje jeszcze lepszy kontakt kół z podłożem. Ryuichi Kijima, główny inżynier odpowiadający za podwozie opowiada:

"Prędkość osiągnięta podczas pokonywania zakrętów nową Type R jest wyższa, ponieważ samochód ma szerszy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi, nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe oraz wspaniałe właściwości aerodynamiczne, które poprawiają stabilność. Dla przykładu, kierowcy zazwyczaj wchodzą w zakręt za Metzgesfeld z prędkością około 150 km/h. Nawet na tym średnio szybkim zakręcie, prędkość jest o około 10 km/h wyższa, za sprawą znakomitej stabilności modelu Type R. Dzięki poprawie osiągów w zakrętach, możemy zwiększyć prędkość, pomagając nowemu Type R osiągnąć znacznie lepszy czas okrążenia”.

Zasadniczo nie można uznać tego rekordu za rekord auta produkcyjnego, ponieważ nie jest to samochód produkcyjny, a niezależnie od szczerych chęci inżynierów, zamontowanie klatki i usunięcie innych elementów wnętrza czyni z tego egzemplarza samochód zmodyfikowany. Jednak warto podkreślić uczciwość Hondy, bo przecież przejazd tego okrążenia można było tak nagrać i skadrować, by ukryć klatkę, a do wiadomości nie podać informacji o modyfikacjach. Czekamy na pierwsze niezależne testy tego samochodu na legendarnym torze. Ciekawe czy w nich też okaże się najszybszy.

d3asshc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3asshc
Więcej tematów