Trwa ładowanie...

Honda Accord: Ukłon w stronę Europy

Honda Accord: Ukłon w stronę EuropyŹródło: Jakub Wielicki
d4ey0r9
d4ey0r9

Odważna stylistyka, ostre linie, niskie zawieszenie przyciągają wzrok, zaskakuje zaś mocny silnik diesla pod maską tego japońskiego sedana.

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Honda kojarzy się wszystkim z wyżyłowanymi do granic możliwości, doskonałymi silnikami benzynowymi. Tym bardziej, jeśli na klapie bagażnika znajdziemy charakterystyczne logo Type-S. Okazuje się jednak, że najnowszy Accord może mieć pod maską, jakże charakterystyczny dla Europy, silnik wysokoprężny. Zobaczmy co wyszło z takiego połączenia.

Pod maską wzmocnionego Accorda, znajdziemy motor o pojemności 2.2 l, wykonany w technologii CommonRail. Po zmianie charakterystyki turbosprężarki i modyfikacjom głowicy cylindrów oraz dodaniu większej chłodnicy powietrza doładowującego, japońskim inżynierom udało podnieść moc silnika ze 150 do 180 KM. Wzrósł również maksymalny moment obrotowy silnika - wynosi teraz 380 Nm, które dostępne są już od 2 tys. Obr/min.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ ACCORDA TYPE-S * Dzięki tym zmianom, Accord Type-S rozpędza się do setki o sekundę szybciej niż jego seryny odpowiednik. Czas sprintu to 8,8 sek. Lepsza jest również prędkość maksymalna samochodu - wynosi teraz 220 km/h. Niestety poprawa wyników, to również większe spalanie. Producent podaje, że w cyklu mieszanym auto potrzebuje średnio 5,8 l/100 km.

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

I tutaj zaczynają się schody. Jeśli chcemy korzystać w pełni ze sportowego charakteru samochodu, to musimy się liczyć ze spalaniem zbliżonym 7 litrom i to na trasie. Zaś w mieście na wyświetlaczu komputera może pojawić się nawet dwucyfrowy wynik. Oczywiście, jeśli w trasie będziemy przestrzegać zasad EcoDrivingu i nasza prędkość nie przekroczy 110 km/h, to spalanie zbijemy do nieco ponad 6 litrów.

d4ey0r9

Ale przecież w Hondzie ze znaczkiem TypeS nie chodzi o oszczędną i powolną jazdę. Na szczęście Accord jeździ znacznie lepiej niż pokazują liczby w tabelkach. Fakt, może przyspieszenie od zera do setki nie przyprawia o dreszcz, to i tak jest się czym pochwalić. Największe wrażenie robi jednak sama jazda. Praca precyzyjnego układu kierowniczego oraz sztywnego zawieszenia może się podobać. A do tego jest i daje poczucie pewnego prowadzenia. Zapas mocy i momentu pozwala na swobodne wyprzedzanie praktycznie każdego uczestnika ruchu. Męczące może być jedynie częste sięganie do drążka zmiany biegów. Zwłaszcza w mieście, ale cóż taki urok diesla. Na szczęście biegi wchodzą precyzyjnie a przełożenia są krótkie. Do tego trzeba jeszcze dodać, że Accord doskonale się trzyma drogi.

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Po za zmianami pod maską, Accord Type-S otrzymał całą listę darmowych gadżetów. Od razu w oczy rzucają się nowe 18-calowe felgi z szerokimi oponami. Styliści wraz z inżynierami przebudowali oba zderzaki. Największą różnicę widać w przednim, który otrzymał dodatkową nakładkę i dużo większe wloty powietrza - do nowej chłodnicy. Masywny, tylny zderzak szpecą jedynie zaślepki. W ich miejscu, w wersji z silnikiem benzynowym znajdują się dwie potężne rury.

To czego nie widać na zewnątrz kryje się w środku. Pozycja za kierownicą jest prawie idealna. Dzięki głębokim i masywnym przednim fotelom, zarówno kierowca, jak i pasażer nie mają na co narzekać. Podobnie jest z tyłu. Tam miejsca jest również pod dostatkiem. O komfort podróżujących dba również dwustrefowa klimatyzacja oraz doskonały zestaw audio z 9 głośnikami, soobwooferem, zmieniarką CD/Mp3 oraz Bluetooth. Niestety w pakiecie TypeS zabrakło nawigacji.

d4ey0r9

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ ACCORDA TYPE-S * Accord Type-S z typowo europejskim silnikiem pod maską broni się przed niemiecką konkurencją. Jednak nie jest to samochód do miasta. To typowy długodystansowiec, który dziarsko zawiezie nas na drugi koniec Europy. Co ciekawe, cena wersji z dieslem pod maską, jak i mocniejszej o 21 KM benzyny jest taka sama i wynosi równe 135 tys. A to jednak skłania ku 200-konnej benzynie.

Jakub Wielicki

"Honda Accord Type-S 2.2 i-DTEC" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "diesel CommonRail, 4 cyl."
Pojemność silnika cm3 "2 199 "
Moc KM / przy obr./min "180 przy 4 000"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "380 przy 2 000"
Skrzynia biegów "6-biegowa, manualna"
Prędkość maksymalna km/h "220"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "8,8"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "7,5/4,9/5,8"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "8,9/6,2/7,9"
Pojemność bagażnika min./max. / l "467"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4725/1840/1440"
Cena wersji podstawowej w zł "135 000"
Cena testowanego modelu w zł "135 000"
Plusy "komfort, wyciszenie, styl, wyglad"
Minusy "brak silnika benzynowego, brak nawigacji"
d4ey0r9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ey0r9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj