Hołowczyc wygrał Baja Poland i zakończył karierę rajdową

Obraz
Źródło zdjęć: © newspix.pl | MG

Krzysztof Hołowczyc po raz piąty okazał się najszybszym kierowcą na podszczecińskich bezdrożach. Na mecie ósmej eliminacji tegorocznego Pucharu Świata cross country, utytułowany rajdowiec ogłosił koniec występów w tego typu imprezach.

- Nie jadę na najbliższy Dakar. Będę przyjeżdżał tutaj na Baję, ale nie po to by się ścigać - powiedział Polak na podium dla zwycięzców.

Jak podkreślił, w czasie z górą 10 lat startów w rajdach cross-country przeżył bardzo dużo pozytywnych, ale też i trudnych momentów.

- Odnosiłem liczne sukcesy, zdobyłem podium Radu Dakar, wygrałem Pucharu Świata FIA, zwyciężałem w wielu rajdach. Były też gorsze chwile, gdy dotykały mnie poważne kontuzje, gdy wracałem do kraju na wózku inwalidzkim, pokonany przez trudy rajdu. Nie żałuje jednak niczego. Od początku moim celem było zdobycie podium Rajdu Dakar i na początku tego roku wreszcie mi się to udało. Myślę więc, że jest to najlepszy moment na pożegnanie. Mam zamiar startować w rajdach, ale już tylko okazjonalnie, tak jak ma to miejsce w przypadku WRC - zaznaczył później na swoim internetowym profilu 53-letni kierowca.

Hołowczyc w piątek zanotował trzeci czas prologu, na którym najszybszy był Al-Attiah. W drugim dniu, na odcinkach specjalnych rozgrywanych na poligonie wojskowym w Drawsku Pomorskim Polak rozstrzygnął rywalizację na swoją korzyść. Na liczącej łącznie 288 km trasie wypracował sobie ponad 6,5 min przewagi.

Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu i tak zadowoliło reprezentanta Kataru, bo jego najgroźniejszy rywal w walce o tegoroczny Puchar Świata cross country - Władimir Wasiliew w Baja Poland był dopiero szósty i przewaga Al-Attiaha nad nim wzrosła do 22 pkt.

- To nie był łatwy rajd, ale oczywiście jestem bardzo zadowolony. Druga pozycja jest bardzo dobra z punktu widzenia klasyfikacji Pucharu Świata. Gratuluję Krzysztofowi zwycięstwa. Pojechał bardzo dobrze. Mam nadzieję przyjechać na ten rajd również w przyszłym roku - powiedział Katarczyk na mecie.

Wyniki rajdu Baja Poland:

  1. Krzysztof Hołowczyc/Łukasz Kurzeja (Polska) 4:35,05
  2. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel (Katar/Francja) Mini All 4 Racing strata 7.32
  3. Berhard Ten Brinke/Tom Colsoul (Holandia/Belgia) Toyota Hilux Overdrive 8.53
  4. Martin Kaczmarski/Timo Souminen (Polska / Finlandia) Toyota Hilux Overdrive 9.44
  5. Marek Dąbrowski/Jacek Czachor (Polska) Toyota Hilux Overdrive 10.45

Klasyfikacja kierowców w Pucharze Świata w Rajdach Terenowych po ośmiu rajdach

  1. Nasser Al-Attiyah 201 pkt
  2. Vladimir Vasilyev 179
  3. Reinaldo Varela 97
  4. Marek Dąbrowski 92
  5. Miroslav Zapletal 84
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła