Trwa ładowanie...

Hakaze- auto dla kite-surfera

Hakaze- auto dla kite-surfera
d1wuq1e
d1wuq1e

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11732/mazda-hakaze-concept-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Choć nowe produkcyjne modele Mazda6 i Mazda3 wciąż uchodzą za udane stylistycznie, to japoński producent wciąż poszukuje nowych rozwiązań. Po prezentowanych ostatnio projektach Nagere, Sassou i Senku przyszła pora na Hakaze, kompaktowy model kategorii crossover, który zaprezentowany będzie po raz pierwszy podczas najbliższego salonu samochodowego w Genewie.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11732/mazda-hakaze-concept-02.jpeg',550,238) ) |
| --- | Projektanci Mazdy postanowili, że nowy projekt studyjny połączy koncepcje kategorii aut crossover i roadster, co zaowocowało konstrukcją częściowo demontowanego dachu. Co ciekawe, spece od marketingu umyślili sobie, że nowe auto powinno mieć taki charakter, by odpowiadać gustom amatorów kite-surfingu, czyli dyscypliny łączącej surfing i paragliding. Zapewne producent chciałby sprzedać dalece więcej tych samochodów, niż zliczyć można osób uprawiających ten karkołomny sport. Najwyraźniej przyjęto założenie, że każdy - nawet jeśli nie uprawia kite-surfingu – to z pewnością chciałby to robić, a jazda Mazdą Hakaze stanowiłaby tego namiastkę. Sama nazwa Hakaze stanowi połączenie japońskich słów oznaczających „liść” i „wiatr”. Producent zaznacza przy tym, że projekt Hakaze ma szansę stać się zaczynem dla nowego kompaktowego seryjnego modelu, który stanowić będzie propozycję Mazdy na rosnący rynek kompaktowych SUV’ów.

d1wuq1e

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11732/mazda-hakaze-concept-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | Hakaze jest niewiele dłuższa od Mazdy3 (1,5 cm), za to sporo od niej wyższa (+9,5 cm) i szersza (+13,5 cm). Nowoczesnej powierzchowności przydaje bryle auta brak klamek i lusterek wstecznych, których role przejmują kamery. Auto nie ma też słupków B, co sprawiać ma wrażenie nieograniczonej przestrzeni wewnątrz.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Do napędu Mazdy Hakaze przeznaczono silniki benzynowy lub wysokoprężny. Ich moc przenoszona jest na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Z przodu zainstalowano kolumny MacPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe.

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj