| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11732/mazda-hakaze-concept-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Choć nowe produkcyjne modele Mazda6 i Mazda3 wciąż uchodzą za udane stylistycznie, to japoński producent wciąż poszukuje nowych rozwiązań. Po prezentowanych ostatnio projektach Nagere, Sassou i Senku przyszła pora na Hakaze, kompaktowy model kategorii crossover, który zaprezentowany będzie po raz pierwszy podczas najbliższego salonu samochodowego w Genewie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11732/mazda-hakaze-concept-02.jpeg',550,238) ) |
| --- | Projektanci Mazdy postanowili, że nowy projekt studyjny połączy koncepcje kategorii aut crossover i roadster, co zaowocowało konstrukcją częściowo demontowanego dachu. Co ciekawe, spece od marketingu umyślili sobie, że nowe auto powinno mieć taki charakter, by odpowiadać gustom amatorów kite-surfingu, czyli dyscypliny łączącej surfing i paragliding. Zapewne producent chciałby sprzedać dalece więcej tych samochodów, niż zliczyć można osób uprawiających ten karkołomny sport. Najwyraźniej przyjęto założenie, że każdy - nawet jeśli nie uprawia kite-surfingu – to z pewnością chciałby to robić, a jazda Mazdą Hakaze stanowiłaby tego namiastkę. Sama nazwa Hakaze stanowi połączenie japońskich słów oznaczających „liść” i „wiatr”. Producent zaznacza przy tym, że projekt Hakaze ma szansę stać się zaczynem dla nowego kompaktowego seryjnego modelu, który stanowić będzie propozycję Mazdy na rosnący rynek kompaktowych SUV’ów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11732/mazda-hakaze-concept-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | Hakaze jest niewiele dłuższa od Mazdy3 (1,5 cm), za to sporo od niej wyższa (+9,5 cm) i szersza (+13,5 cm). Nowoczesnej powierzchowności przydaje bryle auta brak klamek i lusterek wstecznych, których role przejmują kamery. Auto nie ma też słupków B, co sprawiać ma wrażenie nieograniczonej przestrzeni wewnątrz.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Do napędu Mazdy Hakaze przeznaczono silniki benzynowy lub wysokoprężny. Ich moc przenoszona jest na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Z przodu zainstalowano kolumny MacPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe.