GTC4 Lusso T - Ferrari daje wybór
Na Salonie Samochodowym w Paryżu Ferrari pokaże tańszą wersję czteromiejscowego modelu GTC4 Lusso (dawniej Ferrari FF). Nazywa się GTC4 Lusso T. To pierwszy raz we współczesnej historii, kiedy Ferrari daje możliwość wyboru silnika w samochodzie. Poznajcie szczegóły.
GTC4 Lusso T
Na Salonie Samochodowym w Paryżu Ferrari pokaże tańszą wersję czteromiejscowego modelu GTC4 Lusso (dawniej Ferrari FF).
Nazywa się GTC4 Lusso T. To pierwszy raz we współczesnej historii, kiedy Ferrari daje możliwość wyboru silnika w samochodzie. Poznajcie szczegóły.
GTC4 Lusso T
Podczas premiery modelu FF w 2011 roku, Ferrari z dumą komunikowało, że mamy do czynienia z pierwszym czteromiejscowym Ferrari z rewolucyjnym napędem na wszystkie koła. Ot, Ferrari dla rodziny. Dokładnie 5 lat po tym wydarzeniu, włoska marka proponuje ten sam model (już jako GTC4 Lusso) z napędem wyłącznie na tylną oś. Mało tego.
GTC4 Lusso T
Pod maskę GTC4 Lusso zamiast potężnego V12 może trafić teraz silnik V8 z Ferrari 488GTB. To pierwszy raz, kiedy Ferrari daje klientowi możliwość wyboru jednostki, która będzie napędzać jego nowy samochód. GTC4 Lusso w wersji V8 będzie nazywać się GTC4 Lusso T.
Oferowane do tej pory jako jedyna jednostka w GTC4 Lusso, potężne, wolnossące V12 o pojemności 6,3 litra generuje moc 690 KM i prawie 700 Nm momentu. W połączeniu z napędem na wszystkie koła pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 3,4 s. Turbodoładowane V8 ma jedynie 3,9 l pojemności i rozwija 610 KM, ale może pochwalić się większym momentem - 760 Nm. V8 będzie musiało zmagać się też z niższą masą samochodu. Efekt? Setka w 3,5 s.
GTC4 Lusso T
Wygląda na to, że w kwestii stylizacji odmiana V8 nie będzie odbiegać od V12, a jeżeli już, to tylko niewielkimi detalami, które wyłapią jedynie carspotterzy. To dobra informacja, ponieważ na pierwszy rzut oka nie będzie widać, że postanowiliśmy zaoszczędzić przy zakupie Ferrari.
Michał Sztorc