GTC4 Lusso T - Ferrari daje wybór

Na Salonie Samochodowym w Paryżu Ferrari pokaże tańszą wersję czteromiejscowego modelu GTC4 Lusso (dawniej Ferrari FF). Nazywa się GTC4 Lusso T. To pierwszy raz we współczesnej historii, kiedy Ferrari daje możliwość wyboru silnika w samochodzie. Poznajcie szczegóły.

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 4GTC4 Lusso T

Obraz
© zdjęcie producenta

Na Salonie Samochodowym w Paryżu Ferrari pokaże tańszą wersję czteromiejscowego modelu GTC4 Lusso (dawniej Ferrari FF).
Nazywa się GTC4 Lusso T. To pierwszy raz we współczesnej historii, kiedy Ferrari daje możliwość wyboru silnika w samochodzie. Poznajcie szczegóły.

/ 4GTC4 Lusso T

Obraz
© zdjęcie producenta

Podczas premiery modelu FF w 2011 roku, Ferrari z dumą komunikowało, że mamy do czynienia z pierwszym czteromiejscowym Ferrari z rewolucyjnym napędem na wszystkie koła. Ot, Ferrari dla rodziny. Dokładnie 5 lat po tym wydarzeniu, włoska marka proponuje ten sam model (już jako GTC4 Lusso) z napędem wyłącznie na tylną oś. Mało tego.

/ 4GTC4 Lusso T

Obraz
© zdjęcie producenta

Pod maskę GTC4 Lusso zamiast potężnego V12 może trafić teraz silnik V8 z Ferrari 488GTB. To pierwszy raz, kiedy Ferrari daje klientowi możliwość wyboru jednostki, która będzie napędzać jego nowy samochód. GTC4 Lusso w wersji V8 będzie nazywać się GTC4 Lusso T.

Oferowane do tej pory jako jedyna jednostka w GTC4 Lusso, potężne, wolnossące V12 o pojemności 6,3 litra generuje moc 690 KM i prawie 700 Nm momentu. W połączeniu z napędem na wszystkie koła pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 3,4 s. Turbodoładowane V8 ma jedynie 3,9 l pojemności i rozwija 610 KM, ale może pochwalić się większym momentem - 760 Nm. V8 będzie musiało zmagać się też z niższą masą samochodu. Efekt? Setka w 3,5 s.

/ 4GTC4 Lusso T

Obraz
© zdjęcie producenta

Wygląda na to, że w kwestii stylizacji odmiana V8 nie będzie odbiegać od V12, a jeżeli już, to tylko niewielkimi detalami, które wyłapią jedynie carspotterzy. To dobra informacja, ponieważ na pierwszy rzut oka nie będzie widać, że postanowiliśmy zaoszczędzić przy zakupie Ferrari.

Michał Sztorc

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy