Trwa ładowanie...

Genewa 2011: Ciepłe lato? Golf Cabrio już czeka!

Genewa 2011: Ciepłe lato? Golf Cabrio już czeka!Źródło: Bogusław Korzeniowski
d39vxfq
d39vxfq

Przy obecnej tendencji tworzenia samochodów z zamykanym metalowym dachem w systemie coupe-cabio, prawdziwy kabriolet z miękką szmacianą osłoną wydaje się przeżytkiem. Jednak właśnie taki "przeżytek" zobaczyliśmy na stoisku Volkswagena w Genewie.

(fot. Bogusław Korzeniowski)
Źródło: (fot. Bogusław Korzeniowski)

Samochody z otwartym dachem nigdy nie były w Volkswagenie modelami niszowymi. Już Garbus Cabrio, chyba najbardziej ponadklasowy samochód na świecie, został sprzedany w ponad 330.000 egzemplarzy, stając się autem kultowym. Na jego następcę, Golfa Cabrio, zdecydowało się ponad 684.000 kierowców. Potem debiutowały modele New Beetle Cabrio i Eos. Oba szybko stały się bestsellerami, które w krótkim czasie przekroczyły granicę stu tysięcy sprzedanych sztuk. Z około 1,42 miliona sprzedanych samochodów z otwartym nadwoziem Volkswagen należy do największych producentów kabrioletów na świecie.

To efekt tego, że w VW potrafią zbudować kabriolet. Design nowego Golfa Cabrio jest w większości podobny do jego trzydrzwiowego krewniaka, jednak ze względu na nowy tył, bardziej płaską linię dachu i mocniej pochyloną ramę przedniej szyby, wykazuje równie dużą wyjątkowość. Jest jednak wyraźna różnica. Dotychczas wszystkie generacje Golfa Cabrio miały stały pałąk, zabezpieczający przed skutkami dachowania. Musiało tak być, ponieważ pierwsze wysuwające się osłony, ze względu na swoją cenę absolutnie nie nadawały się do popularnych, niedrogich samochodów w klasie Golfa.

d39vxfq
(fot. Bogusław Korzeniowski)
Źródło: (fot. Bogusław Korzeniowski)

Zmieniło się to, gdy Volkswagen w roku 2003 zaprezentował New Beetle Cabrio z pałąkiem wysuwającym się zza tylnej kanapy. System został zaadaptowany do Eosa, a teraz chroni także pasażerów Golfa Cabrio. Dzięki wysuwającemu się błyskawicznie pałąkowi, wzmocnionej ramie przedniej szyby oraz licznym innym modyfikacjom struktury (podłoga, boki, belki poprzeczne, drzwi) nadwozie Golfa Cabrio gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo na wszystkich miejscach siedzących, także podczas dachowania.

Pomimo, że Golf Cabrio ma miękki dach - będzie bardzo cichy. Ten komfort akustyczny zawdzięcza między innymi udoskonalonemu poszyciu dachu oraz nowym uszczelkom szyb i drzwi. Miękki dach składa się ze stelażu i powłoki zewnętrznej. Konstruktorzy tak zaprojektowali szwy łączące materiał poszycia dachu, aby służyły jako dodatkowe rynienki dla odpływu wody. W miękki dach wbudowana została ogrzewana tylna szyba.

d39vxfq

Górna część, przylegająca bezpośrednio do ramy przedniej szyby, po otwarciu dachu, przykrywa komorę w której chowa się stelaż pokryty materiałem. Można było zatem zrezygnować z dodatkowej pokrywy schowka. W rezultacie napędzany elektrohydraulicznie dach otwiera się szybciej - w zaledwie 9,5 sekundy - i nie musi chować się tak głęboko, dzięki czemu bagażnik jest większy.

(fot. Bogusław Korzeniowski)
Źródło: (fot. Bogusław Korzeniowski)

Zamykanie dachu jest obsługiwane, podobnie jak w Eosie, centralnym przełącznikiem na konsoli środkowej między fotelami. Można go zamykać i otwierać także podczas jazdy z prędkością do 30 km/h.

d39vxfq

Pod maskę może trafić jeden z sześciu silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy od 105 do 210 KM. Dodatkowo dla czterech silników dostępne są dwusprzęgłowe przekładnie DSG.

(fot. Bogusław Korzeniowski)
Źródło: (fot. Bogusław Korzeniowski)

We wnętrzu znajdziemy te same materiały co w klasycznej, zamkniętej wersji Golfa. Golf Cabrio, podobnie jak Eos oferowany jest w jednej wersji wyposażenia, którą można zindywidualizować różnymi pakietami i pojedynczymi elementami opcjonalnymi. Wersja podstawowa Golfa Cabrio seryjnie posiada takie systemy bezpieczeństwa, jak aktywna ochrona w przypadku dachowania, światła do jazdy w dzień, poduszki powietrze specjalnie przystosowane do zastosowania w kabriolecie oraz ESP najnowszej generacji.

d39vxfq

Na zewnątrz do wyposażenia należą przyciemniane diodowe światła tylne, 16-calowe koła z oponami 205, chromowane listwy w osłonie chłodnicy oraz obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze nadwozia. Każdy Golf Cabrio posiada w pełni automatycznie otwierany i zamykany dach, klimatyzację, komfortowe przednie fotele z regulacją wysokości, elektrycznie otwierane okna i aplikacje z matowego chromu. Najważniejsze, że to prawdziwy kabriolet. Jak za starych, dobrych lat.

Bogusław Korzeniowski

mw/mw/mw

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj