Ford może planować wprowadzenie nowych marek specjalnie na szybko rosnący chiński rynek - informuje Reuters. W 2011 roku w Chinach sprzedano 18,5 mln samochodów, a Ford chciałby być tam jednym z ważniejszych graczy.
Kluczem do sukcesu w Chinach jest lokalna produkcja i modele dostosowane do potrzeb tamtejszej klienteli. Aktualnie w Chinach wspólnie z Chongqing Changan Automobile Company i Mazdą produkowane są już takie modele jak Fiesta, Focus i Mondeo. Dodatkowo z chińskiej fabryki Jiangling Motors Corp wyjeżdża Transit.
Przewidywany wzrost sprzedaży samochodów w Chinach w 2012 roku ma wynieść 5 proc. Ford jednak celuje w lepszy wynik. Sprzedaż samochodów tej marki w 2011 roku wzrosła o 7 proc. i osiągnęła 519 390 sztuk. Teraz producent planuje utrzymać ten poziom wzrostu.
Wiele firm często współpracuje z lokalnymi producentami i tworzy marki przeznaczone na chiński rynek. Chińskie przepisy oznaczają, że dopiero taki krok pozwala na produkcję samochodów w Kraju Środka. Pomóc w tym miałoby stworzenie przez Forda nowych marek specjalnie na chiński rynek. Amerykanie rozmawiają aktualnie ze swoimi chińskimi partnerami, ale oficjalnie nie podjęto jeszcze żadnej decyzji.
sj