Ford Ka+ na polskim rynku. Ceną przebija nawet Fabię

Na polskim rynku zadebiutował najtańszy model Forda – nazywa się Ka+. Jest to teoretycznie następca produkowanego w Tychach malutkiego Ka, ale w rzeczywistości nie ma z nim nic wspólnego. W praktyce nawet trafia w inny segment. Kosztuje od 37 900 zł.

Ford KA+
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Marcin Łobodziński

Ford Ka+ trafia do segmentu B. Poprzednik był jednym z najmniejszych samochodów segmentu A i dostępnym wyłącznie z nadwoziem trzydrzwiowym. Ka+ jest oferowany w Europie jako pięciodrzwiowy hatchback, a na innych rynkach również jako sedan. Można przyjąć, że to tańszy odpowiednik Forda Fiesty dla klientów, dla których liczy się przede wszystkim cena. Jest nieco krótszy od Skody Fabii, ale za to ma dłuższy rozstaw osi.

37 900 zł to rozsądna kwota za miejskie auto z pięcioma drzwiami oraz 70-konnym silnikiem benzynowym 1.2. Tak naprawdę to jedyna wersja tego modelu, są natomiast dwa standardy wyposażenia: Trend i Trend Plus.

Ford Ka+
© Materiały prasowe | [Ford](http://moto.wp.pl/ford-6062003012195457c)

W bazowej specyfikacji Trend klient otrzyma m.in. sześć poduszek powietrznych, asystenta wjazdu pod wzniesienie, elektrycznie sterowane szyby z przodu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, przednie światła przeciwmgielne czy centralny zamek. Aby mieć klimatyzację, trzeba dokupić pakiet Cool&Sound za 3000 zł. W zestawie znajdzie się wtedy również radioodtwarzacz ze stacją dokującą do smartfona, cztery głośniki i system Bluetooth. Cena, którą można uznać za bazową, rośnie więc do 40 900 zł.

Taki zestaw w standardzie ma Ka+ w wersji Trend Plus z tym samym motorem, ale o mocy 85 KM. Z tą różnicą, że radioodtwarzacz to już półka wyżej, ponieważ ma system komunikacj głosowej SYNC i 4,2-calowy wyświetlacz. Bez dopłaty jest także dostęp bezkluczykowy MyKey.

Ford Ka+
© Materiały prasowe | Ford

Klient zapłaci za takie auto 41 900 zł, ale może też dołożyć kilka opcji. Tempomat kosztuje 900 zł, klimatyzacja automatyczna 1500 zł, czujniki parkowania z tyłu 1200 zł, a podgrzewanie foteli przednich 1070 zł. Można także dokupić pakiet Driver Assistance kosztujący 1450 zł, w którego skład wchodzą czujniki parkowania, składane elektrycznie lusterka oraz elektrycznie sterowane szyby tylne.

Ford proponuje naprawdę atrakcyjne auto w klasie Fabii, która bazowo kosztuje 41 060 zł, a z klimatyzacją już 41 810 zł. To o prawie 1000 zł więcej niż Ka+, a do tego nie ma radioodtwarzacza, natomiast jej litrowy silnik rozwija 10 KM mniej mocy.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇