Trwa ładowanie...

Ford Ka+ na polskim rynku. Ceną przebija nawet Fabię

Na polskim rynku zadebiutował najtańszy model Forda – nazywa się Ka+. Jest to teoretycznie następca produkowanego w Tychach malutkiego Ka, ale w rzeczywistości nie ma z nim nic wspólnego. W praktyce nawet trafia w inny segment. Kosztuje od 37 900 zł.

Ford Ka+ na polskim rynku. Ceną przebija nawet FabięŹródło: Materiały prasowe, fot: Ford
d18tafa
d18tafa

Ford Ka+ trafia do segmentu B. Poprzednik był jednym z najmniejszych samochodów segmentu A i dostępnym wyłącznie z nadwoziem trzydrzwiowym. Ka+ jest oferowany w Europie jako pięciodrzwiowy hatchback, a na innych rynkach również jako sedan. Można przyjąć, że to tańszy odpowiednik Forda Fiesty dla klientów, dla których liczy się przede wszystkim cena. Jest nieco krótszy od Skody Fabii, ale za to ma dłuższy rozstaw osi.

37 900 zł to rozsądna kwota za miejskie auto z pięcioma drzwiami oraz 70-konnym silnikiem benzynowym 1.2. Tak naprawdę to jedyna wersja tego modelu, są natomiast dwa standardy wyposażenia: Trend i Trend Plus.

Ford Ka+ Materiały prasowe
Ford Ka+ Źródło: Materiały prasowe, fot: [Ford](http://moto.wp.pl/ford-6062003012195457c)

W bazowej specyfikacji Trend klient otrzyma m.in. sześć poduszek powietrznych, asystenta wjazdu pod wzniesienie, elektrycznie sterowane szyby z przodu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, przednie światła przeciwmgielne czy centralny zamek. Aby mieć klimatyzację, trzeba dokupić pakiet Cool&Sound za 3000 zł. W zestawie znajdzie się wtedy również radioodtwarzacz ze stacją dokującą do smartfona, cztery głośniki i system Bluetooth. Cena, którą można uznać za bazową, rośnie więc do 40 900 zł.

d18tafa

Taki zestaw w standardzie ma Ka+ w wersji Trend Plus z tym samym motorem, ale o mocy 85 KM. Z tą różnicą, że radioodtwarzacz to już półka wyżej, ponieważ ma system komunikacj głosowej SYNC i 4,2-calowy wyświetlacz. Bez dopłaty jest także dostęp bezkluczykowy MyKey.

Ford Ka+ Materiały prasowe
Ford Ka+ Źródło: Materiały prasowe, fot: Ford

Klient zapłaci za takie auto 41 900 zł, ale może też dołożyć kilka opcji. Tempomat kosztuje 900 zł, klimatyzacja automatyczna 1500 zł, czujniki parkowania z tyłu 1200 zł, a podgrzewanie foteli przednich 1070 zł. Można także dokupić pakiet Driver Assistance kosztujący 1450 zł, w którego skład wchodzą czujniki parkowania, składane elektrycznie lusterka oraz elektrycznie sterowane szyby tylne.

Ford proponuje naprawdę atrakcyjne auto w klasie Fabii, która bazowo kosztuje 41 060 zł, a z klimatyzacją już 41 810 zł. To o prawie 1000 zł więcej niż Ka+, a do tego nie ma radioodtwarzacza, natomiast jej litrowy silnik rozwija 10 KM mniej mocy.

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj