Ford Ka+ na polskim rynku. Ceną przebija nawet Fabię

Na polskim rynku zadebiutował najtańszy model Forda – nazywa się Ka+. Jest to teoretycznie następca produkowanego w Tychach malutkiego Ka, ale w rzeczywistości nie ma z nim nic wspólnego. W praktyce nawet trafia w inny segment. Kosztuje od 37 900 zł.

Ford KA+
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Marcin Łobodziński

Ford Ka+ trafia do segmentu B. Poprzednik był jednym z najmniejszych samochodów segmentu A i dostępnym wyłącznie z nadwoziem trzydrzwiowym. Ka+ jest oferowany w Europie jako pięciodrzwiowy hatchback, a na innych rynkach również jako sedan. Można przyjąć, że to tańszy odpowiednik Forda Fiesty dla klientów, dla których liczy się przede wszystkim cena. Jest nieco krótszy od Skody Fabii, ale za to ma dłuższy rozstaw osi.

37 900 zł to rozsądna kwota za miejskie auto z pięcioma drzwiami oraz 70-konnym silnikiem benzynowym 1.2. Tak naprawdę to jedyna wersja tego modelu, są natomiast dwa standardy wyposażenia: Trend i Trend Plus.

Ford Ka+
© Materiały prasowe | [Ford](http://moto.wp.pl/ford-6062003012195457c)

W bazowej specyfikacji Trend klient otrzyma m.in. sześć poduszek powietrznych, asystenta wjazdu pod wzniesienie, elektrycznie sterowane szyby z przodu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, przednie światła przeciwmgielne czy centralny zamek. Aby mieć klimatyzację, trzeba dokupić pakiet Cool&Sound za 3000 zł. W zestawie znajdzie się wtedy również radioodtwarzacz ze stacją dokującą do smartfona, cztery głośniki i system Bluetooth. Cena, którą można uznać za bazową, rośnie więc do 40 900 zł.

Taki zestaw w standardzie ma Ka+ w wersji Trend Plus z tym samym motorem, ale o mocy 85 KM. Z tą różnicą, że radioodtwarzacz to już półka wyżej, ponieważ ma system komunikacj głosowej SYNC i 4,2-calowy wyświetlacz. Bez dopłaty jest także dostęp bezkluczykowy MyKey.

Ford Ka+
© Materiały prasowe | Ford

Klient zapłaci za takie auto 41 900 zł, ale może też dołożyć kilka opcji. Tempomat kosztuje 900 zł, klimatyzacja automatyczna 1500 zł, czujniki parkowania z tyłu 1200 zł, a podgrzewanie foteli przednich 1070 zł. Można także dokupić pakiet Driver Assistance kosztujący 1450 zł, w którego skład wchodzą czujniki parkowania, składane elektrycznie lusterka oraz elektrycznie sterowane szyby tylne.

Ford proponuje naprawdę atrakcyjne auto w klasie Fabii, która bazowo kosztuje 41 060 zł, a z klimatyzacją już 41 810 zł. To o prawie 1000 zł więcej niż Ka+, a do tego nie ma radioodtwarzacza, natomiast jej litrowy silnik rozwija 10 KM mniej mocy.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła