Fiat Panda III 0.9 TwinAir: włoski maluch z polskim sercem
Motoryzacyjny, włoski hit w nowej odsłonie otrzymał serce z Polski. Jak jeździ się Pandą z dwucylindrowym silnikiem przywodzącym na myśl "malucha"?
Tania, stosunkowo wygodna i oszczędna – taka była druga generacja Pandy. Nadgryziona zębem czasu konstrukcja musiała jednak odejść do lamusa i choć jeszcze zjeżdża z taśmy produkcyjnej, Fiat postanowił oddać w ręce klientów nową, trzecią odsłonę tego modelu. W przeciwieństwie do drugiej, trzecia generacja Pandy nie jest produkowana nad Wisłą. Jej wytwarzanie powierzono włoskim pracownikom. Z Bielska-Białej pochodzi jednak doładowany silnik 0.9 TwinAir. Czy ten fakt sprawi, że nasi rodacy będą sięgać po włoską propozycję chętniej niż "trojaczki" Volkswagena?
"Fiat Panda 0.9 TwinAir Lounge" - DANE TECHNICZNE
Typ silnika | null |
Pojemność silnika cm3 | "875" |
Moc KM / przy obr./min | "85 / 5500 (w trybie ECO: 57 / 5500)" |
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. | "145 / 1900 (100 / 2000)" |
Skrzynia biegów | "5-biegowa, manualna" |
Prędkość maksymalna km/h | "177" |
Przyspieszenie (0-100 km/h) s | "11,2" |
Zużycie paliwa: | |
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) | "5,0 (4,8) / 3,8 (3,7) / 4,2 (4,1)" |
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) | "6,5 / 4,8 / 5,9" |
Pojemność bagażnika min./max. / l | "225 / 260 / 870" |
Wymiary (dł./szer./wys.) mm | "3653 / 1643 / 1551" |
Cena wersji podstawowej w zł | "33 990" |
Cena testowanego modelu w zł | "46 990 " |
Plusy | null |
Minusy | null |