Fiat Panda Lounge 0,9 TwinAir
Poprzedni model był Samochodem Roku 2004 produkowano go w Polsce. Najnowszy właśnie zadebiutował na naszym rynku, powstaje we Włoszech, a pod maską ma silnik z Bielska-Białej.
Kwadratura na kołach
Powstało ponad 6,5 miliona egzemplarzy. Poprzedni model był Samochodem Roku 2004 produkowano go w Polsce. Najnowszy właśnie zadebiutował na naszym rynku, powstaje we Włoszech, a pod maską ma silnik z Bielska-Białej. Poznajcie nową Pandę.
Tylko w 2009 roku z taśmy zjechało ponad 300 tysięcy sztuk. Ten niskobudżetowy samochód jest dostępny prawie dla każdego. Jego historia zaczęła się 30 lat temu. We Włoszech można go było wtedy kupić za 9 średnich pensji urzędnika. Dziś wystarczy tylko 6 takich wynagrodzeń. W Polsce, niestety, trzeba ich trochę więcej. Fiat Panda wjeżdża na nasze drogi w nowej formie i treści. Nadal jest tanim samochodem, a do zaoferowania ma znacznie więcej.
Przede wszystkim inny, choć nawiązujący do poprzednika wygląd. Nadwozie zaokrągliło się i prezentuje się o wiele ciekawiej. W środku dla odmiany dominują teraz… kwadraty.
W stosunku do poprzedniczki, nowa Panda jest dłuższa o 11 cm, szersza o 5 cm i wyższa o centymetr. To oznacza więcej miejsca dla pasażerów. Szerokość kabiny z przodu zwiększyła się o niecałe 3 cm, z tyłu o pół centymetra. Zastosowanie węższych oparć foteli pozwoliło wygospodarować dodatkowe 20 mm przestrzeni dla kolan pasażerów tylnej kanapy.
Kwadratura na kołach
Nowością, pomagającą zdecydować czy chcemy mieć większy bagażnik, a może więcej miejsca dla pasażerów, jest przesuwana tylna kanapa. W zależności od jej położenia pojemność przestrzeni bagażowej to 225 lub 260 litrów. Można też wybrać wersję z siedziskiem kanapy zamontowanym na stałe. Po złożeniu oparć, przestrzeń ładunkowa rośnie do 870 litrów. Plus za niższy próg bagażnika, ułatwiający załadunek dużych i ciężkich przedmiotów.
Kwadratura na kołach
Do wykończenia wnętrza nowej Pandy zastosowano lepsze materiały, niż w poprzedniczce. Nowa jest też stylistyka i żywa kolorystyka.
Kwadratura na kołach
Kwadratowe są analogowe i elektroniczne zegary, dźwignia zmiany biegów, osłony głośników. Kwadraty znajdziemy na tapicerce foteli, a nawet podsufitce. Po prostu, są wszędzie.
Kwadratura na kołach
Pod względem atrakcyjności wykończenia wnętrza Panda zaczyna zmierzać w kierunku Fiata 500.
Kwadratura na kołach
Wnętrze ma teraz intrygujący wygląd, a także dobrą ergonomię. Jest 13 schowków na drobiazgi i duża półka przed pasażerem. Fotel pasażera możemy złożyć, zamieniając go w stolik.
Kwadratura na kołach
Nowy Fiat Panda to również system, zapobiegający kolizjom do prędkości 30 km/h, który w razie konieczności sam uruchomi hamulce. Jeżeli istnieje ryzyko kolizji lub kierowca rozpoczyna gwałtowne hamowanie, automatycznie zwiększa się ciśnienie w układzie hamulcowym.
Kwadratura na kołach
Panda to również przydatne gadżety, jak nawigacja Tom Tom LIVE, informująca o aktualnej sytuacji na drodze, pogodzie i punktach docelowych z bazy Google, aplikacja „Eco:Drive” i system Blue&Me, który pozwala połączyć z samochodem przez Bluetooth do 5 telefonów. System audio odczytuje SMS-y.
Kwadratura na kołach
Nowa Panda prowadzi się jeszcze lepiej od poprzedniczki. Słuchając pracy silnika, wielu będzie zadawać sobie pytanie: „skąd ja to znam?” Pod maską są… tylko 2 cylindry. Dlatego Panda z silnikiem 0,9 TwinAir brzmi jak poczciwy Maluch. Na tym jednak kończą się podobieństwa, bo to supernowoczesna, elastyczna jednostka, z rozwiązaniem niemal całkowicie niwelującym drgania silnika i turbosprężarką.
Kwadratura na kołach
W efekcie z dwucylindrowego silniczka o pojemności 875 cm wyzwolono moc 85 KM i bardzo dobre osiągi, jak na auto do miasta. 11,2 s od zera do setki. Prędkość maksymalna: 177 km/h.
Kwadratura na kołach
Spalanie na trasie to niewiele ponad 5 litrów na setkę. W mieście od 6,5 do maksymalnie 8,2 l/100 km (śr. miasto 7,6). Jeśli chcemy obniżyć spalanie, wystarczy skorzystać z przycisku "ECO", zmniejszającego maksymalny moment obrotowy ze 145 do 100 Nm. Jazda będzie mniej dynamiczna, ale oszczędna.
Kwadratura na kołach
Nowa Panda prowadzi się jeszcze lepiej od poprzedniczki. Słuchając pracy silnika, wielu będzie zadawać sobie pytanie: „skąd ja to znam?” Pod maską są… tylko 2 cylindry. Dlatego Panda z silnikiem 0,9 TwinAir brzmi jak poczciwy Maluch. Na tym jednak kończą się podobieństwa, bo to supernowoczesna, elastyczna jednostka, z rozwiązaniem niemal całkowicie niwelującym drgania silnika i turbosprężarką.
Kwadratura na kołach
Nowy Fiat Panda ma w wyposażeniu m.in. cztery poduszki powietrzne: czołowe i kurtynowe, ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego i aktywne przednie zagłówki.
Kwadratura na kołach
Nowy Fiat Panda ma w wyposażeniu m.in. cztery poduszki powietrzne: czołowe i kurtynowe, ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego i aktywne przednie zagłówki.
Kwadratura na kołach
Nadal w produkcji jest Panda Classic, czyli model poprzedniej generacji za 30 990 zł. W wyprzedaży rocznika 2011 z ceną 24 990 zł jest najtańszym nowym samochodem na rynku.
Kwadratura na kołach
Za testowaną Pandę 0,9 Twin Air w topowej wersji wyposażenia Lounge trzeba zapłacić 46 990 zł, ale podstawowa wersja nowej Pandy, z czterocylindrowym silnikiem 1.2 o mocy 69 KM kosztuje tylko 33 990 zł. Po raz pierwszy ma jednak tak silnego konkurenta. Minimalnie tańszy jest od niej nowy Volkswagen Up z trzycylindrowym silnikiem.
Kwadratura na kołach
Jak przyjmie ją rynek? Nowy Fiat Panda to udany model. Ciekawszy, lepiej wyposażony i wygodniejszy. Ma szansę powtórzyć sukces poprzedniej generacji. Po raz pierwszy jednak Włoskim mistrzom w budowaniu miejskich samochodów zagrozili Niemcy. Teraz Panda ma silnego konkurenta w postaci trojaczków Volkswagena, modeli: Up, Citigo oraz Mii z pięciodrzwiowym nadwoziem.
Kwadratura na kołach
Powstało ponad 6,5 miliona egzemplarzy. Poprzedni model był Samochodem Roku 2004 produkowano go w Polsce. Najnowszy właśnie zadebiutował na naszym rynku, powstaje we Włoszech, a pod maską ma silnik z Bielska-Białej.
Kwadratura na kołach
Tylko w 2009 roku z taśmy zjechało ponad 300 tysięcy sztuk. Ten niskobudżetowy samochód jest dostępny prawie dla każdego. Jego historia zaczęła się 30 lat temu. We Włoszech można go było wtedy kupić za 9 średnich pensji urzędnika. Dziś wystarczy tylko 6 takich wynagrodzeń. W Polsce, niestety, trzeba ich trochę więcej. Fiat Panda wjeżdża na nasze drogi w nowej formie i treści. Nadal jest tanim samochodem, a do zaoferowania ma znacznie więcej.
Kwadratura na kołach
Przede wszystkim inny, choć nawiązujący do poprzednika wygląd. Nadwozie zaokrągliło się i prezentuje się o wiele ciekawiej. W środku dla odmiany dominują teraz… kwadraty.
Kwadratura na kołach
Kwadratowe są analogowe i elektroniczne zegary, dźwignia zmiany biegów, osłony głośników.
Kwadratura na kołach
Kwadratowe są uchwyty, otwierające drzwi...
Kwadratura na kołach
Kwadraty znajdziemy na tapicerce foteli, a nawet podsufitce. Po prostu, są wszędzie.
Kwadratura na kołach
W stosunku do poprzedniczki, nowa Panda jest dłuższa o 11 cm, szersza o 5 cm i wyższa o centymetr. To oznacza więcej miejsca dla pasażerów. Szerokość kabiny z przodu zwiększyła się o niecałe 3 cm, z tyłu o pół centymetra. Zastosowanie węższych oparć foteli pozwoliło wygospodarować dodatkowe 20 mm przestrzeni dla kolan pasażerów tylnej kanapy.
Kwadratura na kołach
Nareszcie nie wiele tu nudą. Nowa stylistyka może się podobać.Lepsza jest też jakość materiałów, użytych do wykończenia wnętrza.
Kwadratura na kołach
Kwadratowa jest nawet dźwignia zmiany biegów.
Kwadratura na kołach
Do wykończenia wnętrza nowej Pandy zastosowano lepsze materiały, niż w poprzedniczce. Nowa jest też stylistyka i żywa kolorystyka.
Kwadratura na kołach
Osobliwy kształt nadano również dźwigni hamulca ręcznego.
Kwadratura na kołach
Pod względem atrakcyjności wykończenia wnętrza Panda zaczyna zmierzać w kierunku Fiata 500.
Kwadratura na kołach
Wnętrze ma teraz intrygujący wygląd, a także dobrą ergonomię. Jest 13 schowków na drobiazgi i duża półka przed pasażerem. Fotel pasażera możemy złożyć, zamieniając go w stolik.
Kwadratura na kołach
Pasażerowie tylnej kanapy nie będą narzekać na brak miejsca.
Kwadratura na kołach
Nowością, pomagającą zdecydować czy chcemy mieć większy bagażnik, a może więcej miejsca dla pasażerów, jest przesuwana tylna kanapa. W zależności od jej położenia pojemność przestrzeni bagażowej to 225 lub 260 litrów.
Kwadratura na kołach
Można też wybrać wersję z siedziskiem kanapy zamontowanym na stałe. Po złożeniu oparć, przestrzeń ładunkowa rośnie do 870 litrów. Plus za niższy próg bagażnika, ułatwiający załadunek dużych i ciężkich przedmiotów.
Kwadratura na kołach
Nadal w produkcji jest Panda Classic, czyli model poprzedniej generacji za 30 990 zł. W wyprzedaży rocznika 2011 z ceną 24 990 zł jest najtańszym nowym samochodem na rynku.
Za testowaną Pandę 0,9 Twin Air w topowej wersji wyposażenia Lounge trzeba zapłacić 46 990 zł, ale podstawowa wersja nowej Pandy, z czterocylindrowym silnikiem 1.2 o mocy 69 KM kosztuje tylko 33 990 zł. Po raz pierwszy ma jednak tak silnego konkurenta. Minimalnie tańszy jest od niej nowy Volkswagen Up z trzycylindrowym silnikiem.
Kwadratura na kołach
Jak przyjmie ją rynek? Nowy Fiat Panda to udany model. Ciekawszy, lepiej wyposażony i wygodniejszy. Ma szansę powtórzyć sukces poprzedniej generacji. Po raz pierwszy jednak Włoskim mistrzom w budowaniu miejskich samochodów zagrozili Niemcy. Teraz Panda ma silnego konkurenta w postaci trojaczków Volkswagena, modeli: Up, Citigo oraz Mii z pięciodrzwiowym nadwoziem.
Co wybrać? Rzecz gustu. Nowy Fiat Panda to mocny gracz z dużym doświadczeniem. Problem w tym, że modele konkurencji też są bardzo udane. Czas pokaże, kto wygra wojnę o względy klienta. Wiele wskazuje na to, że będzie to przede wszystkim wojna psychologiczna.