Fiat 500L (2017) - jak się zmienił po faceliftingu?
Fiat zaprezentował odświeżony model 500L, będący połączeniem kultowej stylistyki małej Pięćsetki z funkcjonalnością rodzinnego minivana i charakterem crossovera. Aż 40 proc. elementów auta uległo zmianie i pojawiły się nowe funkcje.
Przedni pas jest bardziej wyrazisty poprzez zmianę kształtów wlotów powietrza. Z tyłu zastosowano jedynie kosmetykę. Jednak Fiat przygotował coś ekstra. Są to aż trzy różne wersje tego samochodu: Urban, Cross i Wagon. Pierwsza jest skierowana głównie do osób, które chcą kupić 500L tanio i korzystać z niego jak z każdego innego modelu. Choć nazwa sugeruje eksploatację miejską, to auto jak najbardziej jest wszechstronne. Jednak nie aż tak jak Cross.
Fiat 500L Cross ma podniesione o 25 mm zawieszenie, inaczej uformowane zderzaki oraz selektor trybu jazdy z programami: Normal, Traction+ i Gravity Control. Wybierając ustawienie Traction+ uzyskacie lepszą przyczepność oraz inaczej funkcjonujący system kontroli trakcji. Natomiast tryb Gravity Control pozwala ustalić minimalną prędkość zjazdu ze wzniesienia. Nadwozie odmiany Cross ma też dodatkowe osłony chroniące je przed uszkodzeniem.
Odmiana Wagon charakteryzuje się stylizacją podobną do Urban, ale nadwozie jest przedłużone o 14 cm i może być wyposażone w trzy rzędy siedzeń. Tym samym Fiat 500L staje się kompaktowym samochodem siedmioosobowym. Bagażnik ma pojemność od 416 litrów w wersji z dodatkowymi fotelami do 638 litrów bez nich. W wersjach Cross i Urban jest to zawsze 455 litrów.
Niezależnie od specyfikacji auta, na pokładzie może się znaleźć nowy system multimedialny UconnectTM HD Live z 7-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Można go zintegrować ze smartfonem lub iPhonem. Seryjnym wyposażeniem jest Autonomous City Brake, czyli automatyczny system hamowania podczas jazdy po mieście przy szybkości poniżej 30 km/h.
Już w najniższym standardzie wyposażenia Pop Star klient otrzyma sześć poduszek powietrznych, klimatyzację, tempomat, wielofunkcyjną kierownicę, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 3,5 cala, radioodbiornik UconnectTM z funkcją Bluetooth i sterowaniem głosowym.
Nowy Fiat 500L ma być dostępny w dziesięciu pastelowych i metalicznych kolorach, z trzema rodzajami dachu: w kolorze nadwozia, błyszczący czarno-biały lub matowo czarny. Klienci mają łącznie do wyboru co najmniej 37 kombinacji kolorów.
Pod względem silników nie znajdziemy niczego nowego, czego wcześniej nie byłoby w modelu 500L lub innych Fiatach. Benzynowa rodzina składa się z jednostek 1.4 16V (95 KM), 1.4 T-Jet (120 KM) oraz 0.9 TwinAir (105 KM). Ofertę uzupełnia odmiana z fabryczną instalacją gazową 1.4 T-Jet (120 KM) oraz 0.9 TwinAir (85 KM) na metan. Są także dwa silniki wysokoprężne: 1.3 MultiJet (95 KM), dostępny również z przekładnią automatyczną Dualogic oraz 1.6 MultiJet (120 KM).