Europejska premiera Nissana GT-R Nismo w Genewie
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie odbędzie się europejska premiera Nissana GT-R Nismo. Pojazd będzie dysponował mocą 600 KM.
GT-R jest spadkobiercą legendarnego zespołu wyścigowego Nismo. Poddany fabrycznemu tuningowi samochód został zaprojektowany z myślą o ściganiu się - projektanci zastosowali wiele elementów i technologii znanych ze świata motorsportu, jak również zoptymalizowali aerodynamikę, zawieszenie i zespół napędowy. Obecnie Nissan GT-R Nismo jest dostępny w Japonii, zaś w europejskich salonach pojawi się we wrześniu 2014 r.
Model był udoskonalany i testowany na Północnej Pętli toru Nurburgring, gdzie uzyskał rekordowy dla samochodów seryjnych wynik okrążenia 7:08,679. Za napęd odpowiada silnik 3,8 V6 VR38DETT, którego moc wynosi 600 KM a maksymalny moment obrotowy - 652 Nm. W jednostce znajdują się nowe turbosprężarki o dużej przepustowości, takie same jak w autach startujących w klasie GT3. Doprowadzają one zwiększoną ilość powietrza do układu dolotowego, a zoptymalizowane indywidualne sterowanie fazami zapłonu w poszczególnych cylindrach i zmodernizowana pompa paliwa zapewniają lepsze spalanie.
W Nissanie GT-R Nismo zastosowano sprężyny oraz amortyzatory Bilstein DampTronic dostrojone tak, aby zapewnić wyjątkową przyczepność oraz progresywne reakcje w dynamicznych sytuacjach. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy zawieszenia. Na kołach znajdują się opony Dunlop - 255/40 ZRF20 z przodu i 285/35 ZRF20 z tyłu. Specjalnie skonstruowane drążki przymocowane do dwuwahaczowego zawieszenia przedniego zwiększają kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w celu optymalizacji pozycji koła przy dużych przeciążeniach bocznych oraz poprawy stabilności auta w trakcie jazdy na wprost i w zakrętach.
Przy wytwarzaniu nadwozia oprócz tradycyjnych zgrzewów stosowano połączenia klejone, jak również wykorzystywano włókna węglowe. Aerodynamikę samochodu dopracowano pod kątem równomiernego rozłożenia siły dociskającej między przodem a tyłem przy każdej prędkości. Poszerzony przedni zderzak oraz wydłużony i zwężający się tylny zderzak zapewniły utrzymanie współczynnika oporu czołowego na poziomie 0,26.
Kierowca będzie miał do dyspozycji sportowe fotele Recaro z oparciem z włókna węglowego, trójramienną kierownicę pokrytą alcantarą z czerwonymi szwami, oznaczenie wskazujące ustawienie kół do jazdy na wprost, tarczę prędkościomierza wykonaną z tworzywa imitującego włókno węglowe oraz czerwoną tarczę prędkościomierza. Do wyboru będzie 5 różnych kolorów nadwozia.
Źródło: Nissan
ll/moto.wp.pl