WAŻNE
TERAZ

Afera ws. działki pod CPK. Dymisje w KOWR

Europejska premiera Nissana GT-R Nismo w Genewie

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie odbędzie się europejska premiera Nissana GT-R Nismo. Pojazd będzie dysponował mocą 600 KM.

GT-R jest spadkobiercą legendarnego zespołu wyścigowego Nismo. Poddany fabrycznemu tuningowi samochód został zaprojektowany z myślą o ściganiu się - projektanci zastosowali wiele elementów i technologii znanych ze świata motorsportu, jak również zoptymalizowali aerodynamikę, zawieszenie i zespół napędowy. Obecnie Nissan GT-R Nismo jest dostępny w Japonii, zaś w europejskich salonach pojawi się we wrześniu 2014 r.

Model był udoskonalany i testowany na Północnej Pętli toru Nurburgring, gdzie uzyskał rekordowy dla samochodów seryjnych wynik okrążenia 7:08,679. Za napęd odpowiada silnik 3,8 V6 VR38DETT, którego moc wynosi 600 KM a maksymalny moment obrotowy - 652 Nm. W jednostce znajdują się nowe turbosprężarki o dużej przepustowości, takie same jak w autach startujących w klasie GT3. Doprowadzają one zwiększoną ilość powietrza do układu dolotowego, a zoptymalizowane indywidualne sterowanie fazami zapłonu w poszczególnych cylindrach i zmodernizowana pompa paliwa zapewniają lepsze spalanie.

W Nissanie GT-R Nismo zastosowano sprężyny oraz amortyzatory Bilstein DampTronic dostrojone tak, aby zapewnić wyjątkową przyczepność oraz progresywne reakcje w dynamicznych sytuacjach. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy zawieszenia. Na kołach znajdują się opony Dunlop - 255/40 ZRF20 z przodu i 285/35 ZRF20 z tyłu. Specjalnie skonstruowane drążki przymocowane do dwuwahaczowego zawieszenia przedniego zwiększają kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w celu optymalizacji pozycji koła przy dużych przeciążeniach bocznych oraz poprawy stabilności auta w trakcie jazdy na wprost i w zakrętach.

Przy wytwarzaniu nadwozia oprócz tradycyjnych zgrzewów stosowano połączenia klejone, jak również wykorzystywano włókna węglowe. Aerodynamikę samochodu dopracowano pod kątem równomiernego rozłożenia siły dociskającej między przodem a tyłem przy każdej prędkości. Poszerzony przedni zderzak oraz wydłużony i zwężający się tylny zderzak zapewniły utrzymanie współczynnika oporu czołowego na poziomie 0,26.

Kierowca będzie miał do dyspozycji sportowe fotele Recaro z oparciem z włókna węglowego, trójramienną kierownicę pokrytą alcantarą z czerwonymi szwami, oznaczenie wskazujące ustawienie kół do jazdy na wprost, tarczę prędkościomierza wykonaną z tworzywa imitującego włókno węglowe oraz czerwoną tarczę prędkościomierza. Do wyboru będzie 5 różnych kolorów nadwozia.

Źródło: Nissan

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne