Trwa ładowanie...

Energica Experia debiutuje jako elektryczny turystyk z przyzwoitym zasięgiem

Elektryczne jednoślady sukcesywnie zyskują na popularności szczególnie w miejskich segmentach rynku. Włoska firma Energica twierdzi jednak, że prąd sprawdzi się także w turystykach, czego dowodem jest model Experia.

Energica ExperiaEnergica ExperiaŹródło: Materiały prasowe
d258bat
d258bat

Co cechuje dobry motocykl turystyczny? Wygodna pozycja, komfortowe zawieszenie, pojemne kufry i spory zasięg. Pewnie dlatego w segmencie dużych turystyków na próżno było szukać propozycji z elektrycznym napędem. Do teraz. Energica pokazała imponującą Experię - pierwszy z modeli, które mają zmienić postrzeganie maszyn tego typu.

Experia na pierwszy rzut oka wygląda jak klasyczny turystyk. Pod owiewkami skrywa jednak reluktancyjny silnik elektryczny ze stałym magnesem, wyróżniający się niską masą i niewielkimi rozmiarami. To pozwoliło na niski montaż i obniżenie środka ciężkości.

Jednostka o szczytowej mocy 102 KM i stałej 80 KM jest zasilana z litowo-polimerowego akumulatora o pojemności 22,5 kWh brutto i 19,6 kWh netto. Korzystając z szybkich urządzeń można naładować go do 80 proc. w 40 minut. Zasięg także wygląda całkiem nieźle.

Producent obiecuje nawet 420 km w mieście, 209 km na autostradzie i do 260 km w cyklu mieszanym. To wartości, które mogą zadowolić nawet wielbicieli dłuższych wojaży. Warto wspomnieć, że prędkość maksymalna wynosi przyzwoite 180 km/h.

d258bat

Experia powinna poradzić sobie również poza utwardzonymi szlakami. Zawieszenie oparto na podzespołach firmy Sachs. Przedni widelec ma 43 mm średnicy, 150 mm skoku i posiada pełną regulację. Podobnie jak tylny amortyzator oferujący do 150 mm skoku koła.

Warto wspomnieć, że zarówno wahacze jak i 17-calowe felgi odlano ze stopów lekkich. Ubrano je w opony Pirelli Scorpion Trail II. Na pokładzie są też wydajne hamulce Brembo z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 240 mm z tyłu. Przydadzą się, bo nie jest to lekka maszyna, choć 260 kg to dobry wynik nie tylko jak na elektryka, ale w ogóle.

Na pokładzie Experii nie brakuje nowoczesnych rozwiązań. Jest system wyboru trybów jazdy: Eco, Urban, Rain, Sport, system rekuperacji energii z regulacją jej siły, kontrola trakcji z sześcioma poziomami, tempomat, a nawet asystent parkowania. Pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów jesienią 2022 roku. Cena? Od 23 750 dolarów za sztukę.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj