Trwa ładowanie...

Elektryczny BYD F6 hitem w Europie i USA?

Elektryczny BYD F6 hitem w Europie i USA?
d4e7y7p
d4e7y7p

Pod koniec przyszłego, a najpóźniej na początku 2009 roku, BYD Auto Co. chce rozpocząć eksport samochodów do Europy i USA. Na styczniowym salonie w Detroit, chiński producent zaprezentuje nowe modele z napędem hybrydowym i elektrycznym, które mają przełamać stereotyp niskich jakościowo aut z przestarzałą technologią. Należy podkreślić, że BYD Auto należy do BYD Corp., czołowego producenta akumulatorów na rynku globalnym.

Na początku przyszłego roku firma będzie produkować trzy modele z napędem spalinowym. W drugim półroczu do oferty dołączy model z napędem hybrydowym, a w 2009 całkowicie ekologiczna wersja zasilana tylko energią elektryczną. Według wstępnych informacji, jednostki hybrydowe wykorzystywać będą zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. O zaawansowaniu technologicznym konstrukcji może świadczyć fakt, że dodatkowa energia będzie dostarczana nawet z dwóch silników elektrycznych.

Pierwszym modelem z napędem hybrydowym będzie model F6 oznaczony jako F6DM. Zostanie on wyposażony w jednostkę benzynową oraz silnik elektryczny z akumulatorami o wadze 200 kg, które umożliwią mu uzyskanie prędkości maksymalnej 160 km/h i zasięg 430 kilometrów. Akumulator składa się za 100 baterii litowych. Producent zapewnia, że tylko na zasilaniu elektrycznym pojazd będzie mógł pokonać do 100 km. Żywotność akumulatora ocenia się na 2 000 ładowań, czyli od 7 do 10 lat normalnej eksploatacji. Ładowanie z gniazdka domowego ma zajmować około 9h, ale przy użyciu specjalnej stacji będzie można "zatankować" połowę baterii w ciągu zaledwie 10 minut. Jego cena to w przeliczeniu około 27 000 USD.

Chiński producent zaznacza, że wyprodukowanie jednostki hybrydowej kosztuje 50 000 yuan (6 650 USD), ale przy rocznej produkcji 200 000 sztuk, koszt wytworzenia może spaść do 30 000 yuan (3 990 USD).

Problemem w ekspansji może być jednak technologia. Jak podkreślają inni producenci, baterie litowe mają kilka istotnych wad - są ciężkie i drogie, a przy masowej produkcji trudno jest utrzymać konsekwentną, wysoką jakość produktu. BYD może mieć również problemy patentowe w USA. Choć chińska firma nie ujawnia swoich przyszłych partnerów handlowych, to media wskazują na portugalski Hipogest Group.

W tym roku BYD Auto eksportował około 10 000 aut, głównie do Rosji i na Bliski Wschód. W 2015 roku ma ambitny plan na sprzedaż 1.5 mln aut, z czego 50% poza granicami kraju. Chiński producent zamierza uzupełnić gamę pojazdów o dwa SUV-y i dwa pojazdy typu MPV.

d4e7y7p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4e7y7p
Więcej tematów